Staveniště D35. ŘSD vypsalo soutěž na dalších 16 kilometrů nové dálnice
D35 Úlibice - Hořice. Foto: ŘSD

Odhadované náklady stouply během pár měsíců o téměř dvě miliardy korun.
Odhadované náklady stouply během pár měsíců o téměř dvě miliardy korun.
„Na trase bude jediná mimoúrovňová křižovatka Chomutice, kde se napojí silnice II/327.“
Napájejí se koně, silnice se připojují.
Takže napáječ vede vodu, zatímco pozemní spojení k dálnici je připáječ? 😉
Tak nevím, ale nebylo by lepší rozepisovat soutěže na dálnice u nás po jednom kilometru? Bylo by to mnohem napínavější.
Neskutečný. Takže po dvaceti letech, co pendluju Brno – Krkonoše, je opravdu v dohledu doba, kdy za Březovou najedu na obchvat Svitav a jako další ves bude až odbočení na Horkách. Pro děcka budou znít historky, kudy všudy jsme se kodrcali, jako historky o koňských povozech.
Je dobře, že to připomínáte – obchvat Nové Paky je na české poměry velmi ambiciozní stavba, na které taky hodně lidí nechalo spousty práce… a bude to skvělá věc!
Kupodivu na Zdopravy jsem moc zpráv nezachytil, a je to fakticky věc půl roku před dokončením).
Ještě kdyby se povedly vyřešit zbývající hovadiny do Vrchlabí, například sáňkovací kopec k závorám a hospoda Na Špici.
Nějak mi nepřijde, že relace Praha-Krkonoše by byla nějaká exotika, aby to 35 let po revoluci vypadalo takhle…
Jo, sice ambiciozni stavba, ale s pitomostmi typu stykových křižovatek u Štikova a vpravdě hloupého kruháku ve Vidochově, na který navazuje vrcholový most nad místní komunikací – za prvé se z něj bude šířit hluk dopravy mnohem více než ze současné silnice, za druhé zde bude každé auto od Horek muset brzdit a každé auto do hor se rozjíždět, za třetí bude snáze namrzat.
To, že současná silnice II. třídy z Horek na Špici a do Vrchlabí je jen stamilionovým šmejdem se spoustou chyb, tvrdím od jejího znovuotevření, a každá nová nehoda mě v tom přesvědčení jen utvrzuje.
proč by, panebože, někdo z Brna chtěl jet do Krkonoš?
Jakoby dobrá zpráva, ale tento úsek není z hlediska dopravní situace v ČR kritický. Mnohem větší prioritu by měly mít chybějící úseky mezi Svitavami a Mohelnicí. Dokud nebude alternativa k D1, nemůže její rozšíření v Brně vést k ničemu jinému než ke každodením kolapsům dopravy. To se dalo čekat a už si toho všimli i v Praze. Více než 10 km kolony kamionů, při nějakém problému až daleko na Vysočinu, osobáky desítky minut. Za této situace by byla jediná správná cesta vybudovat kompletní náhradní trasu Praha – Ostrava a pak teprve rozšiřovat v Brně. Tam by to ještě pár let… Číst vice »
Rok 2030 je za 5 let, to mi nepřipadá jako nedohledno.
Rok 2030 jako termín dostavby D35 do Mohelnice je plán a zkušenost mi říká, že bude skluz. Ale i kdyby to klaplo, znamená to 6 let kolon v Brně. A to nás nějvětší špunty v Brně teprve čekají – zatím se nedělaly zasadní křižovatky D1xD2, D1xVídeň, jen jeden 2 km úsek (nejkratší a nejjednodušší úsek bez křižovatek). A všichni vidí jak to vypadá. Jako metoda, jak zkolabovat dálkovou dopravu v Brně fakt dobrý.
Proti tomu je přínos právě začatého úseku jen regionální a zásadní problém dopravy v této zemi neřeší.
Přesně, D35 má mít nejvyšší prioritu ve výstavbě jakožto druhá spojnice mezi Severní Moravou, Olomoucí a Prahou. Navíc dost uleví D1, ktera teď musí pojmout veškerý tranzit na Prahu
Pokud bude D35 a D55 většinově hotová, už ji plno řidičů zvolí raději, než stát v koloně pod Brnem.
Dnešní prostá silnice mezi Jičínem a Hradcem vede cca 12 obcemi. Od budoucí D35 končící v Opatovci naopak do Mohelnice vede pořádná silnice I. třídy, mimo všechny obce, s několika třípruhy i múk. Až bude D35 na Pardubicku hotová, bude to už dobrá alternativa k D1.
Zapomněl jste na Moravskou třebovou
To je doslova 1 kruháč s benzínkou a supermarketem, 100m nějakým úplným okrajem obce.
Otevře se letos nějaký úsek na D35?
Oprava: 2025
Ano, v prosinci 2025 hned tři: Vysoké Mýto-Džbánov, Křelov-Slavonín a Hořice-Sadová.
Já našel Opatovec – Janov, ale možná už nejde o platné datum pro r. 2025.
Ten také. Zapomněl jsem. A jeste část ze Sadova-Plotiste (po MUK Sadová), aby ten následující úsek mohl jít do provozu.
Tady je nejzábavnější, že se asi 30 let mluví o obchvatu Úlibic a ten se teprve připravuje. Tento v článku popsaný úsek bude končit před obcí a ještě nějaký čas po dostavbě se bude veškerý tranzit drkotat skrz ten hup v obci. Nerozumím tomu proč se místo obchvatu Jičína (dostaven pár let zpět ano i ten je potřebný , ačkoliv jako místní se mu vyhýbám) neupřednostnil obchvat Úlibic alespoň v jednom pruhu v plánované a předpokládané trase D35. Je zas pravda že ten co kreslil křižovatku Ulibice D35/I16 by si zasloužil dostat přes prsty. Když I16 z obchvatu Jičína v… Číst vice »
Úvod není pravdivý. Obchvat Úlibic má už Stavební povolení, od září 2024. Ve 2025 se vybírá zhotovitel a ve 2026 je začátek stavby. Délka jen 1,6km, takže se bude stavět zároveň s předcházejícím dálničním úsekem a budou uvedeny do provozu souběžně. Nejspíš s napojením ještě na starou I/16. Ve 2028 bude možné Úlibice objet.
Dokud se nezačne stavět tak tomu nevěřím 😉 ale to ze by ten úsek uz alepsoň v jednom profilu dávno mohl byt je realita .Píšu nějaký čas a to si myslim neni nepravda . Čas ukáže , rád se budu plést a pokud v terminu otevřou i obchvat Ulibic , jen dobre . To ze tam na Jičín je paskvil v podobě kruhace , to na situaci nic nemeni . Současný špunt v podobě kruhace se posune o par set metrů blíže k Krkonosim , kuli “bezvýznamné” silnici do Radimi. Tranzit vozidel nad 3,5 tun se přesunul na obchvat Jičína… Číst vice »
„Celkem bude ve výstavbě najednou 53,6 kilometru. Kromě výše zmíněného úseku začne také stavba části Litomyšl – Janov.“
To autorovi nějak nesedí. Uvedené číslo se už staví, takže pokud by chtěl pro rok 2025 připočítat dva úseky (Úlibice-Hořice a Litomyšl-Janov), tak to vychází na 80,2.
Možná by za dva řádky v textu stála zmínka, že součástí zakázky je i výstavba velké oboustranné odpočívky Holovousy. Ta taky na pár (desítek?) milionů Kč vyjde. Není to bohužel pravidlem, že se staví zároveň…
Nemohli by si autoři z webu https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice stáhnout tu aktuálnější mapku celého tahu? Uznávám sice, že ta na webu ještě není zcela aktuální (chybí fajfky u tendrovaného úseku ze článku), ale pořád lepší, než pořád přikládat tu zastaralejší z 08/2024.
Konecne je D35 opravdova priorta a ne jen pohadky! Bravo!
Tak před soutěží koukám to nadstreli o 2 miliardy a pak se budou bit v práci jak to vysoutezili o 1,5 mld níže a jsou to borci.
Klidně si nesouhlasíte, stejně je to pravda.
Ať mi někdo vysvětlí zcela zbytečny tunel před Vysokým Mýtem. Krajina je kolem dokola jen mírně zvlněná, a vesnice jsou daleko. Podél dtavající trasysilnice E35 by se vešly dálnice dvě. O kolik je tunel dražší?
Hádám, že důvodů bude víc, biokoridor, sklon stoupání, nutnost překonat stávající silnici.
Pokud by projektanti měli zájem , bylo jednodušší trosku uhnout současný konec D1 a té terénní nerovnosti se vyhnout
Možná by to šlo vyoubloučit kolem kopce. Ale jak daleko by to ovlivnilo navazující úseky?
Zbytečné otázky, které tu budou pořád dokola. (Další jsou otázky na snížené ceny z VŘ, obchvat Karlových Varů a skuhrání na podfinancování SŽ.)
Biokoridor, směrový oblouk, D-O-L. Máte to tady asi po stopadesáté.
https://zdopravy.cz/24-hodin-denne-s-pauzu-jen-pres-svatky-z-prvniho-tunelu-na-d35-je-prorazeno-17-metru-229453/?comments=1#comment-1520098
Sice je ten článek o D35 u Hořic a né u Vysokého Mýta ale budiž.
Také jsem nad tím párkrát přemýšlel proč u Homole není D35 vedena o cca půl kilometru severneji aby nebyl potřeba tunel a jediné co mě napadlo že by dálnice musela vést v zaplavovém území což by nejspíš znamenalo podmáčenou zem, estakádu a vše s tím spojené a cena by ve vysledku byla nejspiš vyšší ale to jenom hádám. Nejsem projektant a nijak nepochybuji práci tech co vybrali současné trasování
To není o půl kilometru, trasa by se musela změnit v délce minimálně několika kilometrů a tam už zase mohou konflikty ( obce, ochrana přírody, občané atd….) Dálnice není jenom čára v mapě, je to komplexní věc která ovlivňuje široké okolí.
Zemanův kanál
Už se těším, jak nebudu muset jet 160 kilometrů na jih a pak 160 kilometrů na severovýchod do práglu. Už aby to bylo. A je mi jedno, kdo to dostaví, zda ano nebo ods nebo venca z horní dolní.
A světové strany znáte?
Stejně mi moc nejde do hlavy, proč se spíše tato část D35 nestaví formou PPP, než za východní.
Je to připravené a nestojí to moc… Neni třeba to vyjímat z rozpočtu.
Připravena je i východní část , už se mohlo půl roku stavět. A část na Hradec je nesrovnatelně potřebnější. Je to diletantství ministerstva dopravy!!
Jenže tahle část je podstatně dražší.
Hlavně jde o cenu, tady je nízká.
A příští rok se otevře obchvat Nové Paky a začne se stavět v třípruhu přeložka I/16 před Mladou Boleslaví
To ano, ale z Martinovic do Úlibic to máme zatím ve fázi studie.
Clovek ani nestiha sledovat, co se kde zprovoznilo, rozestavelo nebo vypapirovalo. A zitra D3 u Budejovic 👍
Rovněž z toho mám kouzelný Vánoce 👍
to je tak smutné že jde „dočasně“ o předposlední úsek … to není narážka na ŘSD.
Tak doufám, že pár zdejších remcalů co jim vrtá hlavou, že náklady na výstavbu některých úseků jsou podezřele pod
předpokládanou cenou bude spokojených- stavba se zdražila…:-)
taky spatne – ted to podle nich bude podvod a neco mala domu.
Nakonec se vysoutezi za tech 4,18 mld, odbydeme si dalsi oslavny clanek na RSD a vsichni budou spokojeni. 🙂
Je vcelku logické upravit starý odhad ceny až před vyhlášením soutěže. Je to dost práce, kterou je zbytečné dělat průběžně s každou aktualizací letáku.
Jen tak dál a houšť. Včera bylo pozdě.