24 hodin denně s pauzou jen přes svátky. Z prvního tunelu na D35 je proraženo 17 metrů

Ražba tunelu Homole. Foto: Eurovia CZRažba tunelu Homole. Foto: Eurovia CZ

Těžší geologické podmínky čekají tuneláře po 200 metrech.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rzc

Vzhledem k tomu, jak je nakladna udrzba a problemy s castymi uzavirkami tunelu kvuli udrzbe, kdyby nekdo myslel hlavou tak tam udela stoupani a zarez do toho kopce mezi buky.

Ivan

Ano, se znalostí místa to také tvrdím. Nicméně je to celé projekčně staré asi 15 roků, takže dost jiná doba. A nad tunelem je stejně už veškerá příroda a stromy vykácené a zlikvidované, takže ani to se neušetřilo… Takže se jen vyhodí násobně víc peněz…

Jiří Spicer

Existují normy, které stoupání až tak nedovolí, pak by to musely povolit obce. A zářez v tom geologickém prostředí je finančně velmi nedaleko od tunelu. Mě spíš roky zajímá proč tu čáru někdo nakreslil takto …

Jan

Vyděržaj pionier…

Lukáš Kníže

Držím palce! Osobně mě bylo dlouho líto, že se při otevření úseku do Ostrova už rovnou nezačínalo se stavbou tohoto úseku do Mýta, ale jsem rád, že se staví alespoň nyní.

Pavel

800 metrů za 2 roky, co dodat….

Joe

Umíte to rychleji? No tak šup, montérky, přilbu a dejte se do díla.

Roman

V čem je problém?

asfalter

Umím to rychleji, ale zabiju u toho tak 4 směny lidí, páč vynechám bezpečnost práce a technologické postupy. Kam Vám mám poslat náborový leták?

Jiří Kocurek

A po několika závalech a dvou letech bude tunel stále nehotový.

DavidS

Klidně se vem nebozízek, dláto a kladívko a běž jim to ukázat, jak rychle to vyrazíš.

Lukys klobásis

Dálnice D35 má spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc a má být severní alternativou přetížené dálnice D1 při cestě z Čech na Moravu. Po dokončení bude s délkou 210 kilometrů nejdelší dálnicí v Česku. Z D35 je zatím hotových několik vzájemně nepropojených částí.

Tento text je lživý protože od Úlibice do Liberce to vypadá že nikdy dálnice nebude..

Lukys klobásis

Ti mínusaři budou žít asi někde okolo plánovaný trasy od Úlibice k Turnovu a můj příspěvek je dráždí.

Otakar

Navíc 210 km, není nějak málo? Navíc k titulu nejdelší dálnice bude mít daleko, když jen D1 má 376 km.

Martin von Heinrichsdorf

Jednou se to dostaví.

stl

Osvěžte mi prosím pamět, už se to tu kdysi řešilo – proč že se dálnice nenaplánovala o pár set metrů severněji, kde se mohla Homoli vyhnout? Nebyla tam územní rezerva pro DOL? Je pravda, že i severně je (dle map) 20metrový hřeben, ale pořád by to šlo snad řešit líp než podkopat kopec skoro kilometrovým tunele.

https://mapy.cz/s/fojukunupo

Lysimachia

Máte tam biokoridor + takhle utažený oblouk (co navrhujete) by pravděpodobně na dálnici neprošel.

https://arcg.is/1KzuyD2

Adam BV

Jak píšete, DOL. Sice nebude, ale je daleko rychlejší už pokračovat v původní trase než řešit změnu trasy…

Jakub

Výkupy pozemků od lidí kteří vám je neprodají, vliv na životní prostředí, archeologové , památkáři, děti Země, potom další stavebně technické parametry např. poloměry zatáček atd atd

Jiří Kocurek

a ve výsledku zpoždění 5 až 10 let.

Přičemž vyvlastněné pozemky by stát musel vracet, což by vedlo k dost nepříjemným soudním sporům.

Dálnice

K výše uvedeným argumentům ještě doplním rozsáhlé inundační území s trvale vysokou hladinou spodní vody.

Genius |||||||69|4

Hlavně že staví, kolem Brna se to určitě po zlepší až bude D35 hotová…

Frantisek X

Nějak tak jako v Praze, když byly silnice do ní rozšířeny na dálnice? 😉 Brno má, pravda, výhodu v lepším stavu tam zaústěných železnic. Jen též likviduje vlečky, a dokonce nádraží odsouvá z těžiště…

Adam Ř

Máte pocit, že D35 vede do Brna?

Air Traveller

asi indukceeeeeee.

treba dedukuje, ze jak se dokoncenim d35 ulevi brnu (tranzit cechy ostrava se presune na d35), tak indukceeee zvedne provoz na dvojnasobek oproti soucasnosti.

Aussiger

No jasan..všechny cesty vedou do Brna…:-)))….jen musíte párkrát odbočit..

Petr V.

Nemusi vest do Brna, aby Brnu pomohla. Pokud odvede tisice aut a nakladaku MKD, kteri jedou od Prahy na Olomouc, Ostravu, tak Brnenske dalnicni krizovatce to ulevi.. nevim, co je na tom divneho

asfalter

Už teď jezdím z Ovy do Prahy přes Hradec. Časově je to úspornější, než trčet v Brně. Pravda, mohelnice mi zpříjemní cestu, páč dálniční rutina je někdy únavná.

A s postavenou dálnicí se většina Tranzitu přesune z D1 na D35 když jedou směr Drážďany a dál

PetrN

akorát směr Drážďany apod. jede většina tranzitu z D2 a ten stále pojede přes Brno

Aussiger

Tak to jste optimista…z Liberce do Ústí cesta na h…o. Ledaže přes trojmezí na A4 dál na Görlitz..

DavidS

Asi je myšlena cesta přes dálnice D35, D11 a D8 než Pardubice, Liberec…

Lysimachia

Akorát ta D11 bez rozšíření, ta bude vypadat. A to se tam přelejou ještě proudy z D10 pod dokončení Trutnova.

Jiří Kocurek

VlečkU. Na výstaviště. Ta byla akorát proto, aby se šotouši svezli na veletrh cestovního ruchu.

Zvláštní, že omezovač zbytné dopravy toto považuje za nezbytné.

Petr V.

Tou vleckou se hlavne navazely tezke exponaty.. pro cestujici naprosto vyjimecne.

David

Když jedete kamionům a chcete pak po D5, tak vám D35 zase moc nepomůže – to odspuntuje až dostavba obchvatu Prahy.

Dusanh

Pomůže už teď – podívej se na převýšení…

Mart

Az bude hotova D35 a D55, tak bude kolem Brna pohoda, klid.

Kubrt

Ten svítící kříž mi připomněl italský seriál Gomorra z prostředí neapolské mafie 🙂

Swariner

Nabízí se otázka, zda by sv.Barbora nade mnou držela ochrannou ruku, nad prostým židovským razičem…

Kubrt

Sošky Barborky se v dolech instalovaly i v 50. letech, takže to asi funguje i na nevěřící 🙂

Swariner

Asi jo, koneckonců Hospodin je náš Bůh, Hospodin jeden jest.

LKB

Hospodin s Vámi. 🙂 Na celou/kvazicelou D35 se už těšíme.

Michal M

Tak hezky jim to jde a do Vysokova furt nezablouděj…

Marek

Dálnice D1 má 371 km, takže je nejdelší v ČR. Je to víc než 210 km dálnice D35…

Hans N.

Je to tak. D35 se jako dálnice měří až od Jičína (Úlibice) po Lipník (Bohuslávky). Což je těch 210 km.
Přitom úsek I/35 z Hrádku přes Liberec do Turnova je vesměs 4-pruh, který se jen za Déčko nepočítá.

PetrN

Zajímavé ale je že staničení D35 je počítané od hraničního přechodu u Hrádku a proto je na D35 v místě zapojení do D1 u Lipníka km 296. Takže ikdyby byla jako D35 označena celá trasa přes Liberec, tak stejně bude D1 nejdelší
*po Palačovské spojce bude do VM tažena přeložená I/57 (nikoliv I/35) a dále od ValMezu na Bumbálku bude nově značeno jako I/72, protože se logicky s Bumbálkou jako dálkovým tahem do budoucna nepočítá

vojtech.horacek

I pokud bychom brali pouze aktuální souvislou část dálnice D1, tedy úsek Průhonice – Říkovice, pořád to vyjde na 266 km a tedy více než dálnice D35, až bude hotová. Dokonce i více než současná trasa silnice 35 + dálnice D35 v úseku Turnov-Ohrazenice – Bohuslávky, která činí 255 km. Tak nevím, o co se to tvrzení v článku opírá.