Stavební práce přeruší provoz tramvají v Podolí, Braníku a Modřanech
Tramvajová trať Braník - Modřany. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2157750
Během výluky konsorcium firem, které staví Dvorecký most, také vloží kolejové rozvětvení do stávající tratě na Podolském nábřeží.
Tak bohužel, náhradní autobusová doprava zkolobovala hned první den. Výpadky spojů, DPP nenasadil dostatek záloh, desítky minut zpoždění, bohužel často s dlouhými okny bez obsluhy. Celé je to nějak blbě organizované, některé busy natřískané, jiné poloprázdné (jenže vysvětlete lidem, že když dlouho čekali, pojede brzy další …). A to se ještě nezačalo dělat odbočení z Modřanské na Jižní spojku za Pikovickou.
A i kdyby to nemělo zpoždění, tak jsou intervaly tragické… autobus je méně kapacitní než tramvaj a má dle jízdního řádu intervaly 5 minut ranní špička, 8 minut potom, 6 minut odpoledne. Na papíře…
O návaznosti na 165 taky nikdo samozřejmě nepřemýšlel… když to v 10 hodin z Modřan jede včas, odjede ze zastávky těsně před 165.
Dnes ráno to to podobné, X-17 se nestíhají vracet do Modřan (vezou si 20 minut zpoždění), na linku nemá co vyjet a pak jedou dva za sebou.
Proč jsou tři zastávky Podolská vodárna? Nestačila by jedna v Podolské a druhá na nábřeží?
Ať si lidi vystoupí, kde potřebují 🙂
S tím zahájením jízd do Libuše to bude jak? Pokud vím, tak stávající linky končící na kusé koleji seberou dost KT8 D5.NR2, a na linku 17, zvlášť, kvůli Smetaňáku, prostě nebude dost vozů, a u jiné pravidelné linky to taky nevidím úplně reálné. Snad 21, ale zas Pankrác má málo KT a vypravuje i na linky 5 a 19.
Ještě doplněk: A trať do Slivence ještě nebude.
5+19+půlka 17 mi dává aktuálně cca 41 pořadí. Ve stavu je 54 vozů KT8.
Aha, takže něco ve stylu, kdy začínala M17, kdy byly čistě dlouhá pořadí a čistě krátká. No, snad to Smetaňák nebude moc ovlivňovat. I tak je tu jen 13 volných vozů celkem, tedy se bude muset na KT dávat mimořádný pozor. Doufám, že to nebude se zprovozněním 19 zpátky do Vysočan o moc méně.(dle PID asi na začátku června) I když pravda, na linku 19 se v krizové situaci dá použít i jednosměrná souprava.
Na 41 vypravených vozů třináct rezervních je luxusní rezerva. To je circa 30 procent a zcela jistě se budou vypravovat i na jiná pořadí.
takze problem neni pocet vozu jako spis jejich kvalita (kterou ta rekonstrukce rozhodne nijak nevytrhla – mame neco jako trabant s automatickou prevodovkou a katalyzatorem).
Dobrá poznámka. Pojede tam jen půlka 17tek a ty zpomaluje průjezd centrem… Momentálně můžu na současnou konečnou jet odpoledne 3 a 17, případně 21. Takže i když bude vidět v idosu, kdy pojede nejbližší 17 na Libuš, tak si můžu na tu cestu domů v práci taky pěkně počkat 🙂 a pak bude asi dost plná až na Nádraží Modřany, protože zpožděná tramvaj nabírá lidi.
Ale tak pořád lepší než přestup na autobus…
To jo, i když je to jen pár zastávek.
Branický most není tak úplně na trati Praha – Vrané. Nevypadla nějaká spojka nebo čárka?
Jedná se o „branický“ (bezejmenný) a ne „Branický“ most. Je to ten nižší a bližší železniční most na fotografii.
Nadhazuji otázku do diskuse: 1.Je opravdu nutné mít na této trati točnu Dvorce,která ve výhybkách neuvěritelně zpomaluje jízdu na jinak rychlém úseku? Potažmo, je nutné mít v Praze tolik běžně nepoužívaných nácestných točen (Dlabačov,Letná)? 2.Opravdu neexistuje technické řešení kolejového křížení,které by umožnilo rychlejší jízdu, než max 15 Km/h? Do těch rychlých úseků by se to docela hodilo.
Řešení pro rychlejší jízdu ve výhybkách existuje, ale nepoužívá se tam, kde je odbočení do protisměru (což je rizko „železárny“ s větší energií). přeci jen je to pořád na lidském faktoru a tom, že řidič bezchybně sleduje jazyky a postavení výhybek – zrovna u těch „vždycky rovně“ je největší riziko přehlédnutí.
Řešení pro rychlejší jízdu ve výhybkách existuje a nazývá se honosně „rychlostní výhybka“. Spočívá v tom, že je ovládání výhybky zapojeno tak, aby se zablokovala ve větším předstihu. Samotná výhybka větší rychlost umí.
Ano, ale dávají se téměř zásadně s odbočením vpravo mimo protější kolej. Jediná výjimka pokud vím je v Braníku a tam je zase opatření i pro protisměr.
A v Brně 40/60 proti hrotu do obočky/rovně
https://youtu.be/QHivufmrC8s?t=216
Řešení rychlostní výhybky s protisměrem je v Braníku a na Průběžné.
Na Letné rychlejší jízdu zkoušeli a vůbec se to neosvědčilo.
Každá smyčka se občas hodí, žádná není zbytečná. Není v Praze jediná smyčka, která by se v posledních několika málo letech nevyužila.
Výhybky do smyčky Dvorce jsou sice otrava, ale řešením mohou být rychlostní výhybky, kterých už je v Praze poměrně dost a netuším, proč zrovna tady ještě nejsou, když si to o ně přímo říká.
Principielně souhlasím, jen bych se doptal, kdy naposledy byl využit Dlabačov
Linka 42, ale to je jenom zbytečné šoto (a myslím že tam byla kavárna)
Odpověď na první otázku je, že někde se taky musejí točit cvičky, zvláštní jízdy nebo odstavovat zdechliny. Jestli Letnou myslíte Špejchar, tak ten se velmi často používá při výlukách.
Technické řešení se hledá obtížně. Úzké pražské tramvajové kolo znamená, že skoro všechny srdcovky ve městě jsou mělké. A přejíždění křížení s mělkými srdcovkami, kdy kolo jede po okolku, kterým naráží do náběhů ve žlábku, rychlostí např. 30 km/h by zase rychleji opotřebovávalo konstrukci (i když jsou města, kde to akceptují). Nejedna osoba si tento problém uvědomuje a v budoucnu alespoň nějaké dílčí zlepšení snad lze očekávat. Pro doplnění, na sjezdových výhybkách z přímé a také na těch pár rozjezdových rychlostních výhybkách s mělkou srdcovkou do přímé se v Praze těch 30 km/h jezdí. Ale je opravdu rozdíl, když je… Číst vice »
Škoda, že nedojde k výstavbě tramvajové zastávky U Belárie. Hodně se okolo té křižovatky staví a ještě stavět bude, za zastávka tak chybí.
Tam je akorát hloupé, že mají být ve výsledku už dvě zastávky v dolících kolem nadjezdu, což žere zbytečně mnoho energie. Zvážil bych raději posun zastávky Belárie na samotný nadjezd (nebo do jeho těsné blízkosti, ale v jeho výšce) s tím, že by byly zřízeny rampy ke stávající autobusové zastávce v ulici Čsl. exilu. Sice by se tím prodloužily docházkové vzdálenosti, nicméně ten pruh od řeky (když už jej museli takto hustě zastavět) není zase tak široký, aby se to nedalo pohodlně ujít, a hráz proti velké vodě tu stejně nadále tvoří (snad brzy zdvoukolejněná) železnice. Variantně pak možno nechat… Číst vice »
Vlečka byla zrušena proto, protože zmizely čokoládovny a zmizel též dřevosklad. Ostatní zbývající firmy odvezou své výrobky autem o velikosti Avie. Prostě se to tady ze zóny průmyslové změnilo na zónu obytnou.
Že by se ta energie nahradila energií cestujících.
Všeho do času, zastávka také časem bude, byť ševci kvičí, že se tu nebude moci tak hezky rychle jezdit.
Zastávka se projektuje, tedy v této výluce postavena nebude.
Myslím že v rozvoji linek PID, jsem zaznamenal to, že by se v těchto místech měla zřídit zastávka Hodkovičky, která by měla budovanou zástavbu obsloužit.
jj, počítá se s tím v dokumentu, který prezentuje stav ke dni otevření Dvoreckého mostu.
Ano, bude primárně řešit přestup tramvaj 20 – autobus 190 (linka 190 bude zkrácená).
Jediné, co mě pod primátorováním pana Svobody trochu uklidňuje je, že díky předchozímu vedení Prahy je rozjeto tolik akcí, že v podstatě ty zbývající (maximálně) 3 roky může pan gynekolog v klidu spinkat a vůbec nic se nestane. Bohužel, Praze tím zase utekly 4 roky…
jojo, tzv. efekt alese rebicka… nicmene i ten zasobnik jednoho krasneho dne dojde a pokud na nic nesahnou, bude dalsi volebni obdobi u vyjedenyho kramu.
Řekl bych, že docent Svoboda může dál spinkat a exprimátor Hřib bude věci tlačit dál ke zdárnému cíli i bez něj. Ovšem celá pražská ODS je opravdu fekální jímkou pro celou ODS. Opravdu tragédie…
Marní jsou bohužel především pražští voliči, kteří netuší koho volí a volí prostě podle Sněmovny. Takže NEBabiš. Že to v Praze znamená volbu mafie, netuší. Část těch, co tuší nechce ty neomarxisty, kteří jim zakážou jezdit centrem SUV.
tohle jsou ovsem falesna sluvka, ktera – mozna umylsne – zcela ignoruji material, ktery za ods sedi v evropskem parlamentu.
Tak toho mi vůbec nepřipomínejte.
Bude v rámci této stavby současná řetězovka downgradována na prosté vedení?
Kde je retezovka?
Začíná mezi mostem a zastávkou Čechova čtvrť a vede až na smyčku sídliště Modřany.
Minulý rok od poliklinyky Modřany až nahoru natáhli nové dráty tak to zřejmě zůstane.
Nezůstane, už byly doplněny další stožáry tak, aby řetězovka mohla zmizet.
krasna koordinace staveb!
Jako jo, jen mi přijde divné, že se opět bude dělat (na stránkách Ropidu se píše, že trolejové vedení) i mezi Poliklinikou Modřany a smyčkou, kde byla loni rozsáhlá výluka a jestli si dobře pamatuju, sahalo se i na to vedení.
Tomu se nechce ani věřit.
Ne tak úplně. Náhradní autobusovou dopravu čeká úzké hrdlo na Modřanské, kde se od 11. dubna začne pracovat na rozšíření odbočovacího pruhu z ulice Modřanská na Jižní spojku a bude tam kvůli tomu uzavírka pravého jízdního pruhu, takže zbyde jen ten levý. https://opravujeme.to/action/1262/
Taky jsem si řikal, když jsem četl ten seznam prací, kolik toho berou naráz. Tak držme palce.
jojo, a fakt toho neni malo – vcetne velkych veci na mostech. hezky se to za minuleho vedeni nakoplo…