dpp

Stavební práce přeruší provoz tramvají v Podolí, Braníku a Modřanech

Tramvajová trať Braník - Modřany. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2157750Tramvajová trať Braník - Modřany. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2157750

Během výluky konsorcium firem, které staví Dvorecký most, také vloží kolejové rozvětvení do stávající tratě na Podolském nábřeží.

Počínaje dubnem se budou obyvatelé Braníka, Podolí a Modřan muset smířit s měsíc a půl dlouhou tramvajovou výlukou. Kvůli několika stavebním akcím nebudou od 1. dubna jezdit tramvaje mezi Podolskou vodárnou a Sídlištěm Modřany, od 10. května se vyloučený úsek zkrátí na Nádraží Braník – Sídliště Modřany. Dopravní podnik hl. m. Prahy místo tramvají zavede náhradní autobusy. Bez omezení má být tramvajový provoz obnoven 16. května.

DPP bude na několika místech opravovat tramvajové koleje v Modřanské a v ulici Generála Šišky. Na odbočení k zastávce Přístaviště bude vyměňovat opotřebené oblouky. V úseku od odbočky do smyčky Nádraží Braník po zastávku Černý kůň bude obnovovat celý kolejový svršek, tedy měnit pražce i kolejnice. Místo žlábkových instaluje bezžlábkové. Totéž bude DPP provádět v úseku Čechova čtvrť – Poliklinika Modřany, kde jsou ještě původní kolejnice z roku 1995. Současně DPP zrekonstruuje trolejové vedení v úseku od Polikliniky Modřany po smyčku Levského/Sídliště Modřany.

„Loni jsme v ulici Generála Šišky zmodernizovali trať v úseku Poliklinika Modřany – Sídliště Modřany a v souvislosti se zahájením stavby nové tramvajové tratě do Libuše upravili i samotnou smyčku. Letos na tyto práce navážeme na několika dalších místech v Podolí, Braníku a Modřanech. Jsou to všechno nezbytné opravy dožívajících kolejnic a oblouků, které musíme zrealizovat do zahájení druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu v polovině května a do zprovoznění nové tramvajové tratě, kterou stavíme do Libuše,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. Na novou trať do Libuše by měly vyjet první tramvaje koncem letošního května.

Během výluky konsorcium firem, které staví Dvorecký most, také vloží kolejové rozvětvení do stávající tratě na Podolském nábřeží, čímž napojí trať na mostě do stávající sítě na straně Prahy 4. Na opačné, smíchovské straně vložil DPP kolejové rozvětvení pro napojení Dvoreckého mostu ke stávající trati při její rekonstrukci v roce 2020.

Správa železnic současně provede práce na opravě Branického mostu na železniční trati Praha – Vrané nad Vltavou a TSK Praha předstihové práce ve spodní části jižní větve barrandovského mostu nad stávající tramvajovou tratí.

Tagy Braník dpp Modřany Podolí
52 komentářů