Stavební povolení pro metro D je pravomocné

Konec průzkumného díla v lokalitě PAD4 s vizualizací budoucích eskalátorů. V místech malby povede výstup ze stanice Pankrác D směrem k Arkádám PankrácKonec průzkumného díla v lokalitě PAD4 s vizualizací budoucích eskalátorů. V místech malby povede výstup ze stanice Pankrác D směrem k Arkádám Pankrác

Trasa D bude moci v úseku Pankrác – Nové Dvory fungovat samostatně.

Stavbě prvního úseku nové linky metra D už nic nestojí v cestě. Dnes nabylo právní moci stavební povolení pro část Pankrác –⁠ Nové Dvory. Stalo se to 15 dní poté, co ministerstvo dopravy zamítlo odvolání proti stavebnímu povolení.

Stavba dekády, jak metro D nazývá magistrát, tak může začít. Zakázku už loni získalo sdružení firem Subterra, Hochtief a Strabag za 13,75 miliardy korun. Jde o první fázi výstavby nové linky v úseku Pankrác –⁠ Olbrachtova, který je vzhledem ke geologickým poměrům na pankrácké pláni a napojení na linku C nejsložitější. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá už i další část, aktuálně běží tržní konzultace pro úsek Olbrachtova – Nové Dvory.

DPP na základě získaného pravomocného stavebního povolení dnes odeslal zhotovitelům stavby, dodavatelům monitoringu a pasportizace, jakož i technologickému dozoru investora výzvy k realizaci prvního úseku metra D, tj. I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Následovat bude vstupní pasportizace budov, komunikací a inženýrských sítí v zóně ovlivnění, tj. zdokumentování jejich aktuálního stavu v oblasti, kde bude výstavba probíhat. Poté budou DPP a zhotovitelé moct navázat na geologický průzkum, ukončit jeho údržbu a zahájit samotnou stavbu prvního úseku čtvrté linky pražského metra.

Trasa D bude moci v úseku Pankrác – Nové Dvory fungovat samostatně. Úsek zahrnuje pět stanic: Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory, součástí bude i přestup na linku C na Pankráci. Předpokládané celkové náklady na výstavbu a zprovoznění úseku (včetně systému automatického metra, vlakových souprav či zabezpečení) činí 52 miliard.

Celá trasa metra D bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Provoz má zajišťovat 17 čtyřvozových souprav bez strojvedoucího. Celková předpokládaná cena je podle loňské aktualizace 97,79 miliardy korun.

Metro D, vedení linky. Pramen: DPP

Metro D, vedení linky.
Pramen: DPP

Tagy Metro D
28 komentářů