Stavby v Brně: Triangl Semilasso, provizorní trolejbusová trať a okruh na Tomkově náměstí
Vizualizace úseku VMO Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: Brno.cz
Po více než třech letech bude dokončen projekt přeložení tramvajové trati z Dornychu do Plotní ulice.
Vážení přátelé, kamarádi, rád bych se někdy dožil doby, kdy se pohodlnou jízdou bez uzavírek dostal z Líšně do Bystrce. Snad se to někdy podaří …. 🙂
V jakékoliv normální zemi by tyto věci se děly až poté, co byla (když ne před 8 a ani 3 dekádami, tak aspoň bez prodlení a pseudoohledů na jájinkovské šu.inky a kverulanty teď) dokončena dálnice, zdůrazňují dálnice povrchová v ideální bystrcké trase, tedy D43/D52, tj. původní A88. V jakékoliv normální zemi mimo tento Kocourkov by se takto odvedl z Brna a okolních dědin provoz, který do nich vůbec nezajíždí, nýbrž se jim nemá jak vyhnout a místo drnčení na červených jet plynule. My jsme ale řekli ne. My zde máme propustnost silniček dimenzovaných na „provoz“ z dob železné opony, tranzitu… Číst vice »
Nevíte jak to vypadá s prodloužením TT ze Stránské skály do Líšně?
Výhledově 😀
Už tam prodloužená je. Tamní stav je úředně existující tratí. Zbývá ji jen zrekonstruovat (neboli de facto „odkonzervovat“ aneb krásná ukázka stavu, kdy „ta trať přece není úředně zrušená, takže podle starých norem půjde snadno zprovoznit“). 🙂
To je krásná ukázka zoufalosti našeho právního systému. Problém dělají zahrádkáři co si postavili načerno boudy na drážním tělese. Tady bych byl nekompromisní, jelikož ty stavby oficiálně neexistují, tak na místo v rámci zprovoznění přijet s buldozerem a boudy zlikvidovat – bez předchozího oznámení, bez diskuze a bez náhrady.
Co zprovoznění… Potřebuju zmapovat těleso = prořízka = odstranění všech překážek. Jako vlastník pozemku zodpovídam za to, co na něm je.
Problém vznikl, když se v jedno místě měla trať od stávajícího tělesa odchýlit. Město ukázalo černým stavebníkům vstřícnost, ale už to muselo projít klasickým stavebním řízením. Čiň čertu dobře…
Prosím Vás, chtělo by to opravit zápis názvu ulic, zatím jsem přišel na ulici Hvězdová, správný zápis je s krátkým a, trochu zmateně pak působí nadpis uvnitř článku Nově zahajované stavby, když Lesnická dávno běží. Každopádně moc díky za praktický souhrn akcí. Potěšilo mě, že se pustí do mostu na Rakovecké, aniž by tu cestu úplně zavřeli. Ono to asi ani úplně zavřít nejde, když na ni navazují chatové osady, kam by se nedostal IZS.
Na Hvězdovou pozor, ta se skutečně jmenuje s dlouhým a. Vzniklo to patrně chybným překladem původního názvu Sterngasse, viz zde: https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_ulice&load=5221
Mají to správně, Hvězdová je s „á“.
Mají to správně. Hvězdová je s „á“.
Ne, ulice je Hvězdová, vím, kde bydlím.
„Obnova technologie v Pisáreckém tunelu“ – jestli se nepletu, tak ze stejných důvodů byl tento tunel uzavřen předloni..?
Viz výčet pod článkem:
Pokračující stavby:
Pisárecký tunel – tubus B
Loni jedna trouba, letos ta druhá.
Odtamtud čerpám: „Obnova technologie si v letních měsících vyžádá uzavření obou tubusů Pisáreckého tunelu.“
Otázka je, na jak dlouho…
Jen upřesním, že první fáze rekonstrukcemi trianglu Semilasso, která začíná v pondělí 22. 3., si změny ve vedení linek MHD nakonec nevyžádá. Omezená bude pouze IAD.
Tak ta Plotní je opravdu výsměch. Přes rok zpoždění a hnusné protihlukové stěny uprostřed ulice města. Naprosté selhání města.
A bylo možné to vůbec povolit bez nich? Já jen jestli to selhání města není „celostátní“ pod názvem hygienické hlukové limity. A s tím toho MMB moc neudělá, to je závazné.
Pěkná blbost. Šalinu jde dneska odhlučnit i bez PHS tak, že žádné limity nepřekračuje. A není to dražší než PHS. Ale to by se muselo chtít.
Hlukové limity jsou naprosto v cajku – hluk od určitých hladin poškozuje zdraví zcela prokazatelně.
Takže novostavby tramvajových tratí např. v Praze na Libuši, do Holyně a na Dědině také budou muset být vybaveny PHS? Hlukové normy jsou přece všude stejné, ne? 🤔
Na Barrandově jsou. V Radlicích taky.
Libi se mi tempo staveb jake bezi v Brne. Mesto prutahy a dostaveni obchvatu vazne potrebuje. Taky bude fajn jak se brzo rozsiri d1 smerem na Prahu na 6 pruhu. Ja osobne bych ji rozsiril az ke sjezdu k Vyskovu, a to i presto, ze d35 je uz ve fazi vystavby a zahajeni.
Jestli, tak až po Exit 230, ukončit to na exitu 226 nedává smysl.
Ale také druhou kolej aspoň z Holubic do Vyškova, ať se dá do Vyškova dotáhnout příměstká vlaková doprava.
To jako vážně? Šestipruh na D1 měl být už před 20 roky, teď se čeká jednak na přeložku nějakýho pojebanýho plynu plus se předělává projekt na most. Brněnsý závod ŘSD je galerií neschopnosti. Stačí si vzpomenout na D52 a D43. a Abych nechodil tak daleko patálie se Sokoly jde taky na jeho vrub. Chtěli s nii vyběhnout a narazili. Nedělám si iluze o pokračování VMO, byť úsek Jedovnická – Černovická už má EIA. Kéž by se začal stavět co nejdřív.Šimice to potřebujou jak prase drbání.
To, že mezi Tomkáčem a Karlovou nebude kromě VMO i souběžné propojení pro trolejbusy, je další obří krpa KAM.
Trolejbus má jezdit po tzv. nové Dukelské a autobusy (třeba 44) by tam mohly jezdit nadále, v čem je tedy ten obří problém? Chápu ale snad obavy o termín realizace té Dukelské.
Po Nové Dukelské možná pojede trajf do Nové Zbrojoffky, ale to ještě není jisté. Stávající t25/26 jinudy než přes nový most jet nemůže.
Přesně to jsem čekal.
Nová Dukelská:
1. se nikdy nepostaví. Lidi na nábřeží ani v Husovicích to nedovolí.
2. Řádově zkomplikuje dopravní situaci v celých Husovicích
3. Zpomalí trolejbus o 15 minut.
4. Je to předválečný plán, když nebyl mostni koridor Provazníkova přes Svitavu a je morálně zcela zastaralý.
Prostě jen papouškujete nekoncepčnosti, které produkuje KAM.
Co to je prosím za nesmysly? 1. Nová Dukelská je nutným předpokladem revitalizace areálu Zbrojovky, bez ní není možné zajistit ani elementární úroveň dopravní obslužnosti a tedy i zkolaudovat budovy areálu. Proč by měli Husovičtí být proti? Já k nim také patřím a jsem všemi deseti pro ! Protože s Novou Dukelskou dojde ke zklidnění původní Dukelské třídy, která je dnes jeden nekoncepční dopravní chaos. 2. V čem to zkomplikuje dopravní situaci v Husovicích? Že už dnešní Dukelskou třídou nebudou po rozbitých tramvajových kolejích tranzitovat tisíce aut denně? 3. Zpomalení maximálně o minutu nebo dvě, spíš ale ani to ne.… Číst vice »
1. a) Nová Dukelská nemůže sloužit jako páteřní komunikace MHD. Může to být doplňková trasa Černá Pole – Zábrdovice, která bude sloužit obsluze daného území. Nijak se to netýká tangenty Černá Pole – Vinohrady. Pokud to chcete směšovat, opět tak leda degradujete MHD V Brně. Evidentně další Sedláčkovskej autíčkař, co vůbec netuší, jaké jsou přepravní proudy MHD. 1 b) Tohle nemá nic společného s revitalizací Zbrojovky, nesměšujte to. Ale koukám, ze ten přístup je naprosto stejnej, úplně přes kopírak, jako u Jižního centra: Snaha přesměrovat dopravní proudy za každou cenu s vidinou „lepšího zhodnocení pozemků“. Taková ta kreténská supermarketová logika,… Číst vice »
takže jedno po druhém: 1a) proč musí být trasa tangenty MHD shodná s hlavní trasou pro IAD? Naopak vidím přínos ve vytvoření nového rychlého spojení ve směru Černá Pole – Zábrdovice a Nádraží Židenice a zároveň zachování dostupnosti uzlu Stará Osada. Zároveň se vznikem vysoké poptávky v oblasti Zbrojovky mi tento směr přijde významnější než propojení mezi Vinohrady a Černými Poli – když jsme u toho dopravního modelování – opravdu myslíte, že zrovna ten by si echt zasloužil takto silné propojení? K tomu navíc netuším kdo jsou Sedláčkovští autíčkáři, takže k nim logicky nemohu patřit. A o přepravních proudech MHD… Číst vice »
Možná jste přehlédl, že na Gargulákově už jeden most stojí a další podjezd je na Markéty Kuncové. Areál Zbrojovky jde napojit přes ně.
chápu Vás dobre, že už nebude jezdit 25 a 26 z kopce dolů na Starou Osadu?
To jezdit bude. Ale asi mu chybí přímé propojení z Tomkáče na Vinohrady, cesta bude delší, závlekem přes areál bývalé fabriky a Židenické nádraží.
aha, a linka po tom novém mostě přímo na vinohrady se neuvažuje?
pro mnohem je nesmysl už zavlek na starou osadu…
Trolejbusová trať na úseku VMO Rokytova určitě v územním plánu není, linka 25/26 bude přetrasována jak píše kolega Kocurek. Uzel Stará osada se tak ale stejně bude muset díky tomu kompletně předělat.
Jak by to bylo s nějakou případnou autobusovou expresní linkou těžko říct, tak daleko zatím o žádných plánech nevím.
A to je to, o co běží. K současnému mostu by zcela bez potíží šlo z každé strany přilípnout jeden pruh, který by končil na Karlově tak jako tam teď končí most.
To jsme si úplně nerozumíme, mluví-li Gwann o novém mostu přímo na Vinohrady, chápal jsem že se bavíme o obsluze nově vzniklého mostu mezi Karlovou a Akátky. Ten ale MHD obsloužen nebude. Vy ovšem zjevně myslíte na úsek Tomovo nám. – Karlova (tj. přes stávající most 42-006), tam bude stavebně uspořádání 2×3 protože tím třetím pruhem bude připojovací a odpojovací pruh MUK Tomkovo nám. a MUK Karlova. Tam bude obsluha zajištěna trvale linkou 44/84. Trasa trolejbusu přes areál Zbrojovky je de facto cílový stav, do té doby budou linky 25/26 jezdit po výstavbě VMO tak, jak uvažujete, tedy také přes… Číst vice »
Velká výhoda je obousměrné napojení židenického nádraží, nevýhoda je ta dlouhá jízdní doba. Myslím si, že nějaká expresní linka po novém mostě vznikne, ale nejspíš jenom ve špičkách (něco stylu KPN – Černovická terasa)
Takže klasické polovičaté řešení á la Brno od odsunu Němců…
Ona je otázka, jestli je skutečně tak obří dopravní poptávka ve směru Vinohrady – Tomkovo náměstí, aby se vyplatilo přesměrovat linky přímo a vynechat tak uzel na Staré osadě.