Stavby na vodě budou dražší, než stát čekal. Stavební firmy ignorují cenové odhady

Plavební komora Hořín. Autor: Ředitelství vodních cestPlavební komora Hořín. Autor: Ředitelství vodních cest

Ředitelství vodních cest zakusilo nepříjemné situace, které už znají i silničáři. Totiž, že stavební firmy ignorují odhady projektantů a jdou

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Tomu se říká tržní ekonomika. Stavaři mají zakázek dost, tak nemají důvod podlézat s cenou. Proto by se veřejné zakázky měly stavět zejména v období hospodářské krize, kdy je to levnější a zároveň se tím podporuje ekonomika. A ne na to tlačit teď, kdy cena bude zbytečně vysoká a termíny hrozně dlouhé.

Pibik

Stát nebude v období po krizi stavět nic, neb dluhy…

LK

Pibik: Proto se maji v obdobi konjunktury splacet dluhy z minule krize, aby se zadluzeni vyrazne snizilo – viz John Maynard Keynes.

Pibik

Nevidím, že by Český stát něco splácel, naopak tvoří další.

železničář v důchodu

„Proto by se veřejné zakázky měly stavět zejména v období hospodářské krize, kdy je to levnější a zároveň se tím podporuje ekonomika.“
To platívalo někdy ve středověku – teď dodavatelé podstřelí nabídkové ceny a zbytek si pak dovyberou jako náklady na vícepráce a výsledek je co se celkových nákladů možná ještě horší, než když se soutěží realisticky.

Pibik

Jasně, znalec ze stavebnictví. Opět ty zlé stavební firmy. 😀

lokodepo

Máte pravdu, ale to by stát a jeho investorské organizace musely přestat blbnout s různými studiemi proveditelnosti a začít makat na strategii a na koncepci rozvoje železniční infrastruktury, resp. vodních cest u ŘVC, z které následně vzejdou invariantní řešení jednotlivých stavebních úseků, na které se musí udělat kvaltiní projekty s precizně zpracovanými soupisy prací. Jedině s bohatě naplněným zásobníkem kvalitních projektů lze něco dělat v období národohospodářské krize. Když se však tento zásobník nedaří naplnit ani v období hojnosti evropských peněz a SŽDC nahonem bastlí nepromyšlené a územně problematické projekty, nelze se divit, že firmy jsou jak na houpačce –… Číst vice »

železničář v důchodu

S tím lze v zásadě souhlasit: „za bolševika“ aspoň jakási „koncepce“ byla (byť rozhodně zdaleka ne vždy zcela dobrá), protože bylo třeba řešit především mnohé kapacitní problémy, ale na její realizaci často nebylo dost peněz – po změně režimu byla naopak ponechána až příliš velká volnost zcela bezkoncepční „neviditelné ruce trhu“ a skutečně kvalifikované prognózy a na jejich základě smysluplnou koncepci nebyl nikdo schopen vytvářet (a neměli o to žádoucí zájem ani politici, jimž šlo a jde především o jejich vlastní dobro), a tak jsme teď tam, kde jsme, a finančními prostředky (zejména těmi z EU) se i nyní často… Číst vice »