Stavbu křižovatek ve Veselí nad Moravou komplikují nebožtíci, místo zkoumají archeologové

Silničáři se místům s ostatky vyhýbají, doba potřebná pro archeologický průzkum zatím není jasná.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2

Určitě věděli, protože prakticky u každého kostela býval hřbitov. Než se rozhodlo, že tyto musejí být mimo zastavěná území obcí.
https://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/nalezene-pozustatky-predku-byly-ulozeny-do-spolecneho-hrobu-20170906.html

Václav

To nevěděli při plánování, že tam ten hřbitov byl? Ten průzkum se tam mohl udělat už předem a ne to řešit až při stavbě a zdržovat. Eventuálně ten průzkum dopředu zkoordinovat se stavbou.

Tomáš679.2

Vidím správně? Vůbec se nedivím, že pod silnicí se hroby našly, když asfalt byl pravděpodobně položen na původní dláždění (kočičí hlavy).

Marek Symerský

Je to běžné, i u nás v obci je většina cest taková… za prvé to je relativně dobrá podkladní vrstva a za druhé by bylo velmi pracné a nákladné ty kostky dát pryč 😉

Ondra

No to je problém, teď se budou duchové ze hřbitova hádat s duchy obětí dopravních nehod kdo tam vlastně má strašit.. 🤔

Tomáš679.2

A myslíte si, že mezi duchy ze hřbitova nemohou být oběti dopravních nehod? Takový pád z koně či pod paznehty či kolo volského potahu by se dal rovněž za dopravní nehodu považovat.

Ondra

No pravda, myslel jsem tedy ty teprv budoucí dopravní nehody 🙂

Toník Bagrista

To je lepší v noci rozjebat bagrem..památkáři jsou schopní měsíce štárat v zemi

Pedro72

Jen hovado si neváží svých předků.

Ryk Mat

Kážete nám uctívání ohnilých kostí? Vysvětlete nám tedy logickými, věcnými a slušnými argumenty k čemu je to dobré. Anebo se spláchněte, kam patříte a přitom se davte svou nevkusnou vulgaritou. Kazateli!

Jiří Kocurek

A pak se to bude opravovat znovat. Takže se to tam najde znova, jen v „úpravě“ výše uvedené.
Ne že bych byl pověrčivý, ale k lidským ostatkům patří jistá úcta. Sesbírat a pohřbít jinde. Ona totiž patří i jistá úcta k potomkům – proč jim přidělávat práci. Příště to tam najdou, navíc ale to bude rozjebané.
A s vlastou Burianem si budou říkat, kteréhože předka zadek to byl.

Tomáš679.2

„Ne že bych byl pověrčivý, ale k lidským ostatkům patří jistá úcta.“
Souhlasím. Pak by bylo zcela nejlepší, aby se toto řešilo již v době rušení hřbitova (pokud bylo rušení nedávné) a nebo provést výzkum a přemístit jinam(tak jak to na některých místech bylo běžné- ostatky se vyndaly a naskládaly do nějaké společné hrobky). A poslední možností by bylo kolem takových staveb zřídit nějaké ochranné pásmo s možností výkopových prací jen do určité hloubky. Obzvláště tam, kde se o takovém místě ví.

Jarda Š.

Hřbitov byl zrušen v 19. stol., podle infowebu (http://www.tic-veseli.cz/cz/kam-na-veselsku/pamatky/83-kostel-panny-marie) se tam pohřbívalo do r. 1834.

Ondra

Ztotožňuji se s komentářem kolegy Pedro72, nicméně čistě technicky, toto by snad ani nemuseli řešit památkáři, ne? kdyby to byly neznámé hroby z kdovíjaké epochy dějin tak ano, ale pokud se ví co to je zač, tak snad stačí nějak běžně přesunout.. ? možná by to asi taky bylo v režii archeologů, ale prostě nešlo by o „zdržovací výzkum“… ale opravte mne jestli se mýlím..

Tomáš679.2

Následně bagristovi takovou pokutu, že se z toho jen tak nevzpamatuje.

Kebab

Hned dvě silnice první třídy vedou skrz jediné město, to je v roce 2022 opravdu zoufalý důkaz obecné neschopnosti státu.

M19

Neměli by se snad silnice první třídy křížit? V čem je to důkaz obecné neschopnosti státu? Důkaz spočívá v neposkytnutí kvalitního vzdělání lidem a jiní pak následky toho musí číst v komentářích?

Jiří Kocurek

Neschopnost státu v tom bodě, že nejen Veselí by potřebovalo obchvat, aby dálková doprava nejela středem města, přes náměstí.

Karel

Ten se staví v podobě dálnice D55 (zmíněno i v článku). Bohužel ta v dohledné době bude končit v Bzenci a Veselí proto nijak zásadně neuleví, neboť níže po proudu Moravy je ekologicky citlivá ptačí oblast, tj. nekonečné problémy, jak to kulantně vyřešit ke spokojenosti ptáků, ekologů, dopravy i eráru.

Jiří Kocurek

D55 nerozporuju, souhlasím i s tím, že dál na jih to opravdu nemá levné a jednoduché řešení.

Už za dob Československa chybělo kapacitní propojení Moravy s Povážím, aniž by se muselo zajíždět do Bratislavy (mnoho slov, a nejméně ve třech jazycích). A I/50 není zrovna ideální.

malej-jarda

Ve 30.tých letech se stavěla dálnice přes Chřiby. Jsou tam k vidění části mostů. Měla prý pokračovat až na Užhorodu.

Jarda Š.

Přesněji na konci 30. let se začala stavět, kvůli válce pak byla stavba přerušena. Tehdy byl ministrem veřejných prací Dominik Čipera, který byl zároveň členem správní rady Baťových závodů, proto úsek Čs. dálnice od Brna ke Zlínu prosadil jako prioritní.

Frantík

Obě silnice 1. Třídy jsou v podstatě jednopruhové okresky, Veselí rozhodně to má lepší než Kunovice (kde je I/50)

Lukas

Souhlasím I/54 má pouze místní význam

Kebab

Už to tak vypadá, jinak bychom tu teď nemuseli číst gramatické úlety typu “silnice by se neměli”…

Pedro72

Ti silnici by neměli, ne?

Lojza

Křížení a čeho? 1/54 na kterou ani nesmí kamióny, protože nepodjedou ve Veselí podjezdem a ve Strání údajně kvůli mostu se kterým se raději desítky let nic nedělá je naprostá trapárna na silnici 1.třídy o kterém se hovoří jako o tahu na SVK. Navíc je to taková horší okreska.