Stavbu křižovatek ve Veselí nad Moravou komplikují nebožtíci, místo zkoumají archeologové
Silničáři se místům s ostatky vyhýbají, doba potřebná pro archeologický průzkum zatím není jasná.
Silničáři se místům s ostatky vyhýbají, doba potřebná pro archeologický průzkum zatím není jasná.
Určitě věděli, protože prakticky u každého kostela býval hřbitov. Než se rozhodlo, že tyto musejí být mimo zastavěná území obcí.
https://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/nalezene-pozustatky-predku-byly-ulozeny-do-spolecneho-hrobu-20170906.html
To nevěděli při plánování, že tam ten hřbitov byl? Ten průzkum se tam mohl udělat už předem a ne to řešit až při stavbě a zdržovat. Eventuálně ten průzkum dopředu zkoordinovat se stavbou.
Vidím správně? Vůbec se nedivím, že pod silnicí se hroby našly, když asfalt byl pravděpodobně položen na původní dláždění (kočičí hlavy).
Je to běžné, i u nás v obci je většina cest taková… za prvé to je relativně dobrá podkladní vrstva a za druhé by bylo velmi pracné a nákladné ty kostky dát pryč 😉
No to je problém, teď se budou duchové ze hřbitova hádat s duchy obětí dopravních nehod kdo tam vlastně má strašit.. 🤔
A myslíte si, že mezi duchy ze hřbitova nemohou být oběti dopravních nehod? Takový pád z koně či pod paznehty či kolo volského potahu by se dal rovněž za dopravní nehodu považovat.
No pravda, myslel jsem tedy ty teprv budoucí dopravní nehody 🙂
To je lepší v noci rozjebat bagrem..památkáři jsou schopní měsíce štárat v zemi
Jen hovado si neváží svých předků.
Kážete nám uctívání ohnilých kostí? Vysvětlete nám tedy logickými, věcnými a slušnými argumenty k čemu je to dobré. Anebo se spláchněte, kam patříte a přitom se davte svou nevkusnou vulgaritou. Kazateli!
A pak se to bude opravovat znovat. Takže se to tam najde znova, jen v „úpravě“ výše uvedené.
Ne že bych byl pověrčivý, ale k lidským ostatkům patří jistá úcta. Sesbírat a pohřbít jinde. Ona totiž patří i jistá úcta k potomkům – proč jim přidělávat práci. Příště to tam najdou, navíc ale to bude rozjebané.
A s vlastou Burianem si budou říkat, kteréhože předka zadek to byl.
„Ne že bych byl pověrčivý, ale k lidským ostatkům patří jistá úcta.“
Souhlasím. Pak by bylo zcela nejlepší, aby se toto řešilo již v době rušení hřbitova (pokud bylo rušení nedávné) a nebo provést výzkum a přemístit jinam(tak jak to na některých místech bylo běžné- ostatky se vyndaly a naskládaly do nějaké společné hrobky). A poslední možností by bylo kolem takových staveb zřídit nějaké ochranné pásmo s možností výkopových prací jen do určité hloubky. Obzvláště tam, kde se o takovém místě ví.
Hřbitov byl zrušen v 19. stol., podle infowebu (http://www.tic-veseli.cz/cz/kam-na-veselsku/pamatky/83-kostel-panny-marie) se tam pohřbívalo do r. 1834.
Ztotožňuji se s komentářem kolegy Pedro72, nicméně čistě technicky, toto by snad ani nemuseli řešit památkáři, ne? kdyby to byly neznámé hroby z kdovíjaké epochy dějin tak ano, ale pokud se ví co to je zač, tak snad stačí nějak běžně přesunout.. ? možná by to asi taky bylo v režii archeologů, ale prostě nešlo by o „zdržovací výzkum“… ale opravte mne jestli se mýlím..
Následně bagristovi takovou pokutu, že se z toho jen tak nevzpamatuje.
Hned dvě silnice první třídy vedou skrz jediné město, to je v roce 2022 opravdu zoufalý důkaz obecné neschopnosti státu.
Neměli by se snad silnice první třídy křížit? V čem je to důkaz obecné neschopnosti státu? Důkaz spočívá v neposkytnutí kvalitního vzdělání lidem a jiní pak následky toho musí číst v komentářích?
Neschopnost státu v tom bodě, že nejen Veselí by potřebovalo obchvat, aby dálková doprava nejela středem města, přes náměstí.
Ten se staví v podobě dálnice D55 (zmíněno i v článku). Bohužel ta v dohledné době bude končit v Bzenci a Veselí proto nijak zásadně neuleví, neboť níže po proudu Moravy je ekologicky citlivá ptačí oblast, tj. nekonečné problémy, jak to kulantně vyřešit ke spokojenosti ptáků, ekologů, dopravy i eráru.
D55 nerozporuju, souhlasím i s tím, že dál na jih to opravdu nemá levné a jednoduché řešení.
Už za dob Československa chybělo kapacitní propojení Moravy s Povážím, aniž by se muselo zajíždět do Bratislavy (mnoho slov, a nejméně ve třech jazycích). A I/50 není zrovna ideální.
Ve 30.tých letech se stavěla dálnice přes Chřiby. Jsou tam k vidění části mostů. Měla prý pokračovat až na Užhorodu.
Přesněji na konci 30. let se začala stavět, kvůli válce pak byla stavba přerušena. Tehdy byl ministrem veřejných prací Dominik Čipera, který byl zároveň členem správní rady Baťových závodů, proto úsek Čs. dálnice od Brna ke Zlínu prosadil jako prioritní.
Obě silnice 1. Třídy jsou v podstatě jednopruhové okresky, Veselí rozhodně to má lepší než Kunovice (kde je I/50)
Souhlasím I/54 má pouze místní význam
Už to tak vypadá, jinak bychom tu teď nemuseli číst gramatické úlety typu “silnice by se neměli”…
Ti silnici by neměli, ne?
Křížení a čeho? 1/54 na kterou ani nesmí kamióny, protože nepodjedou ve Veselí podjezdem a ve Strání údajně kvůli mostu se kterým se raději desítky let nic nedělá je naprostá trapárna na silnici 1.třídy o kterém se hovoří jako o tahu na SVK. Navíc je to taková horší okreska.