Stavbě další části D55 do Bzence je nejblíže Skanska
Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD
Skanska již stav úsek ze Starého Města do Moravského Písku.
Skanska již stav úsek ze Starého Města do Moravského Písku.
ve Strážnici už se jistě těší na dokončení této dálnice, to bude mazec na klikaté II/426 přes centrum Strážnice… Možná by stál za zvážení nějaký západní obchvat Strážnice od oblouku u hřiště dále ve stopě polních či zpevněných cest, protože pokračování z Bzence na Rohatec je ve hvězdách
Ano těšíme se, hrozně moc. Už teď přes náměstí jezdí spousta kamionů co si zkracují cestu do Starého Města u UH a často se v zatáčce z náměstí potkají dva kamiony ( popravdě ani kamion a osobák se do té zatáčky nevejdou).
Jinak obchvat je v územním plánu naznačen a začínal by před zatáčkou na konci rovinky od Moravy ale to je asi zatím tak vše.
Jen doplním odkaz na urbanistickou studii: https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/oupsr/urbanisticke_studie/WEB_obchv_straz_petrov/2.2.2%20-%20V%C3%9DKRES%20DOPRAVN%C3%8DHO%20%C5%98E%C5%A0EN%C3%8D%20-%20ORTO.pdf
Vedení města Strážnice to považuje za obrovský úspěch. Vždyť přivedli dálnici až do centra města. Kromě toho se také rozvine cestovní ruch. Strážnice je připravena, před pár lety se kompletně zrekonstruovaly mosty a průtah přes náměstí.
Prosím článek o aktuálním, negativním, dění kolem dalnice D1 Říkovice – Přerov. Podle nejnovějšího rozsudku to vypadá,že s posledním úsekem je amen. Děkuji.
Máte pravdu, koukám že NSS to opět vrátil na Krajský úřad, ale územní rozhodnutí zůstalo pravomocné, tak by to snad nemusel být tak černý scénář…
Dobrá zpráva je že se bude v dohledné době stavět. Ta špatná je že to delší dobu bude poslední úsek této dálnice. A tolik by byla potřeba ji protáhnout až do Rakouska.
Minimálně kolem Přerova se bude stavě za 2-3 roky
Pro těch 10 tis. aut to asi není priorita. Po silnici 11 z Hradce na Vamberk jezdí 15 tis. aut a ani tam žádná dálnice není v plánu. Takže buďte rádi, že je tam dálnice aspoň v plánu.
musíte si udělat odstup od problému a podívat se na to z větší perspektivy. Když se podíváte na pozici D55, tak i blbému musí dojít, že to odvede všechnu dopravu ze směru Bratislava-Brno-Olomouc-Ostrava na směr Bratislava-Hodonín-Přerov-Ostrava. Úspora ve všech směrech.
Přesně, kromě občanů v trase I/55 na Slovácku se nejvíce uleví řidičům kolem Brna a Olomouce, že jim odpadne část tranzitu přes okraj města. Jen škoda, že se to neprotáhne v dohledné době aspoň za Petrov.
Tak měl by se ještě dělat most přes Moravu mezi Otrokovicemi a Napajedly, ale to je pár set metrů no 🙂
To máte pravdu. Naštěstí je ten most v plánu a mělo by se začít stavět v dohledné době. Aspoň to tak tvrdí ŘSD.
A taky to na dlouhou dobu bude poslední úsek D55 směrem na Břeclav.
Odhaduji, že pokud nedojde k zásadní změně legislativy (a to samozřejmě nedojde, když se tak nestalo posledních 20 let), tak bude dříve postavená celá D35 od Mohelnice k Ostrovu, než tady těch cca 12 km mezi Bzencem a Rohatcem.
Možná bude dokonce rychleji v provozu nějaký ten úsek I/73, po starém zančení D43…
Však D35 je jistě mnohem důležitější komunikace…..
D35 je důležitější pro vnitrostátní dopravu, D55 zase pro mezistátní, ovšem obě jsou potřeba jako sůl. =)
Souhlas, autor clanku podekud opomnel spojeni smer Viden a uvadi pouze Bratislavu.
I tak je ta cena v pohodě, vzhledem k tomu, že je tam křižovatka a ekodukt.