Stavbě další části D55 do Bzence je nejblíže Skanska

Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Skanska již stav úsek ze Starého Města do Moravského Písku.

Stavební společnost Skanska je blízko získání další zakázky na stavbu D55. V soutěži Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na stavbu 4,1 kilometru dlouhého úseku nabídla ze sedmi nabídek nejnižší cenu.

O nejnižší nabídce Skansky informoval na svém twitterovém účtu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Cena 1, 159 miliardy Kč je o 4,7 % vyšší, než byl odhad. Končí tak zřejmě období, kdy stavby silnic a dálnic byly levnější než projektové ceny. Ostatní nabídky se pohybovaly od 1,2 do 1,5 miliardy korun, jak vyplývá z dat na profilu zadavatele. „Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci, ale stále probíhá majetkoprávní příprava,“ uvedl Mátl.

Samotná soutěž nabrala zpoždění několik měsíců, původně měly firmy odevzdat nabídky do 10. prosince. Termín se posouval kvůli dotazům soutěžících.

Hotovo do roku 2025

Na budoucím staveništi již několik týdnů probíhají přípravné práce, například v podobě skrývky ornice, kácení dřevin, budování násypů mostů či pyrotechnického průzkumu. Místo rovněž od ledna zkoumají archeologové, kteří se minulý týden pochlubili mimořádným nálezem. Odhalili keltskou železářskou pec z 3. století př. n. l. „Také četnost dalších nálezů předčila jejich očekávání. Jedná se například o keramiku, šperky či pozůstatky sídlištních objektů z různých období od doby kamenné až pro středověk,“ oznámilo ŘSD.

Hotovo by mělo být v roce 2025. Na trase bude v lesní lokalitě Hrubý Háj i jeden ekodukt. Úsek navazuje na část dálnice ze Starého Města do Moravského Písku, který začala společnost Skanska stavět loni v srpnu. Od září 2020 se staví i devět kilometrů v úseku Babice – Staré Město (Eurovia, Strabag). Oba rozestavěné úseky by měly být hotovy v roce 2024.

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 21 kilometrů. D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center osmnácti měst a obcí. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

Trasa dálnice D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD

Trasa dálnice D55 Moravský Písek – Bzenec. Pramen: ŘSD

Tagy D55 D55 Moravský Písek - Bzenec Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Skanska
18 komentářů