Stavbaři začali podepírat most Šmejkalka na D1 ze 40. let, velká oprava se oddaluje
D1, most Šmejkalka. Pramen: ŘSD
Most by se měl podle nynějších odhadů silničářů opravovat v letech 2023 až 2027.
Most by se měl podle nynějších odhadů silničářů opravovat v letech 2023 až 2027.
Na tom mostě je omezení rychlosti, které se snad nikdy pořádně nedodržovalo. Když si vezmu, kolik naprosto nesmyslných úseků dálnic, rychlostních silnic atd. je hlídáno úsekovým měřením- fakt, že není nasazeno právě tady, kde by mohlo aspoň trochu pomoci, mi hlava fakt nebere. Ale možná tomu nerozumím – je tu nějaký stavař, který mi dokázal odpovědět, jak moc pomůže třeba z hlediska vibrací snížení rychlostí ze 120 na 100 km/h.?
Nemá náhodnou Metrostav i s dceřinou firmou soudní zákaz státních zakázek kvůli korupci?
Tato firma ne.
Ostuda.
Než do toho mostu kopnou, tak spadne 😀
Nebude lepší ten most zbourat a vyměnit novostavbou? Anebo nový most vedle starého a posunout silnicí o pr metrů?
Velká rekonstrukce když moc prodlouží životnost o 30 let. Ten plánování provizorium je maximální pomoc na 10 let. Náklady na opravu toho starého mostu budou v budoucnu jen výši… Nový most bude mít lepší parametry pro dnešní provoz, bude levnější na údržbu a vydrží díl, díky zkušenostem z minulosti (1940-1995) a lepších materiálu.
Oni ho ale zbouraj a postaví nový (skoro). Ze starého zůstane jen ten oblouk. Podobně jako na D6 u Sokolova přes Ohři.
Takže TEĎ prodlouží jeho životnost o dalších 30 let a PAK postaví nový, ještě trvanlivější. Problém vyřešen.
Moc hezká stavba. A bude to teda hodně náročná rekonstrukce. Jsem celkem zvědav, jaké řešení nakonec zájemci v rámci D&B nabídnou.
„Pravý oblouk pod jízdními pruhy směr Brno byl vybetonován v roce 1941, levý oblouk ve směru na Prahu byl proveden s odstupem 5 let až v roce 1946.“
Jsem sám komu to nedává smysl? Asi tuším jak to mělo být správně, ale takto mi to hlava nebere.
Není to jediná stavba u nás, kterou Hitler nedokončil.
Jenže tohle Hitler ani nezačal. Dálnice z Prahy do Humpolce se začala budovat za druhé, pomnichovské republiky, za protektorátu se pokračovalo až do roku 1942. Po válce byly na krátko práce na některých úsecích obnoveny. Následovala dlouhá pauza do konce 60. let.
Nešlo o Germány, tohle jsme si stavěli sami.
To ano, ale bez jejich požehnání by to nešlo.
Vašku Vašku, kdyby byl Hitler rychlejší tak možná tvůj dědek vylit komínem…
Kdyby a možná. Kdyby byly v ….ryby nebylo by třeba rybníků!
Nějaký Josef Sousedík takové štěstí na „kdyby“ neměl. Umlátili ho k smrti při výslechu.
Jistě ovšem příjde příspěvek výše si nezaslouží nic jiného. A pokud to mělo být vtipné tak nebylo.
On totiž spoustu staveb zastavil okolo roku 1941, protože mu došly prachy. A nepomáhalo ani vraždit lidi pro zlaté zuby. Nepomohly ani nucené práce a nasazení dětí do armády.
Ne byl zaveden režim totální války a omezeno vše co šlo omezit a zastaveno vlastně navždy, protože došlo ke zvratu ve válce (Stalingradu, Kursk )
Co se vám na tom nezdá?
Je to nešťastně napsané, pravý oblouk směr Brno a levý oblouk ve směru na Prahu jsou jeden a ten samý… smíchal se pravý/levý oblouk z pohledu od Prahy a oblouk nesoucí vozovku ve směru na Brno/na Prahu.
Jasně. Já to chápu tak, že pravá a levá strana mostu je nějak objektivně dána a autor akorát upřesňuje, kam která vede. Ale prd tomu rozumím 🙂
Ve směru kilometráže, ne?
Hlava nebere válečné roky ? Není to až tak náročné pochopit…..
Krásná stavba!
Tu stavbu budou doprovazet kolapsy dopravy a velke potize troufam si predvidat.
„Údolí potoka Šmejkalka, přes které se dálniční most klene, proslavil Josef Lada v pohádkových příbězích Bubáci a hastrmani. Na Šmejkalce strašil Mulisák. Lada pocházel z nedalekých Hrusic.“
To, že článek nepostrádá tuto zmínku hodnotím 1* ;- )
Mimochodem, mně to vizuálně hodně připomíná zatopený most u Borovska, nemá to nějakou projekčně-konstrukční souvislost? 🤔
Samozřejmě, že má, dtto most u Píště. Doporučuji publikaci Poslové zapomenuté budoucnosti od Václava Lídla, bohužel se bude těžko shánět.
https://rsd.cz/web/guest/rsd/dokumenty-a-publikace#zalozka-historie – Stavby, kterým doba nepřála – to by mělo být 2. doplněné vydání této knihy. Původně jsem chtěl odkázat na nějakou knihovnu co má povinné výtisky viz.: https://www.nkp.cz/o-knihovne/odborne-cinnosti/doplnovani-fondu/adresy-odberatelu-pv ,ale např. v svk Olomouc jsem ani další tituly např. 2 díly o německé průchozí dálnici nenašel.
Má. Pro konstrukce těchto objektů na protektorátní dálnici byly vyprojektovány tzv. normálie – typové konstrukce s tabulkově odstupňovanými rozměry.
Díky oběma pánům za odpovědi, zase jsem o něco vzdělanější 🙂
Koukám, že Posly zapomenuté budoucnosti mají k vypůjčení v NTK v Praze na Dejvicích, opravdu doporučuji, má to sice jen 80 stran, ale je to velmi zajímavé čtení o nulté fázi budování naší dálniční sítě, ať už o protektorátní dálnici z Prahy do Humpolce, resp. ze Zástřizel přes Chřiby, o exteritoriární dálnici Vídeň – Vratislav, nebo o sudetské dálnici z Chebu do Liberce.
A ještě je na D1 dvoupatrový Vojslavický most, kdy po původním mostu tohoto typu vede okreska a nad ním je dálnice.
Ve článku se píše, že během rekonstrukce bude na mostě zachován režim 2+2, takže původní varianta s mostním provizoriem padla?
Podle mě je to jen textová neobratnost. Provozorium bude, významně zkrátí dobu rekonstrukce, kdy bude vždy jedna polovina mostu mimo provoz zcela k dispozici stavbařům.
Nedokážu si představit 2+2 bez mostního provizoria, zvlášť pokud z mostu zbydou prakticky jen oblouky. Aniž bych viděl do autorovy hlavy, myslím, že to už považuje za natolik hotovou věc, že to prostě nezdůraznil.
To se bude tak dlouho oddalovat, až to spadne :))
A pak jediný kdo tam bude jezdit bude zase Brčál s Bouďačkou v kočárku taženém černými kočkami a bouďačka bude zase jako kdysi říkat: „Tohle údolí jako by něco potřebovalo pane šéf. Je tady takové smutno a ticho, všude plno balvanů a stínů až jde na člověka strach. Já jsem vždycky moc ráda když mám tuhle Šmejkalku za sebou.“
*Audio vydání Supraphon 1977- vřele doporučuji, protože chytne a nepustí ;- )
Bude se to oddalovat,protože si nedokážeme přiznat,že na udržování silnic nemáme dostatečné finanční prostředky,přesto,že je stále více zatěžujeme.Místo toho se musí peníze vkládat do staveb dalších nových úseků,aby se naplnilo vládní prohlášení.