Stavbaři vysunuli první část nového labského mostu na trati Pardubice – Stéblová
Nový most přes Labe na trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Skanska
Zprovoznění dvoukolejného mostu s elektrifikovanou tratí se očekává v prosinci letošního roku.
40 let zpoždění, popr s nehodou ve steblove 60 let…
Stav mostu před začátkem jeho vysouvání – vše je již připraveno a na svém místě, jen začít:
https://youtu.be/OAj2feakTtE
Nevíte jak to vypadá se stromořadím u HK? Neříkejte mi, že by nešlo zachovat a zároveň už zdvoukolejnit zbytek trasy až do HK.
Tá alej by hlavne aj bez akéhokoľvek zdvojkoľajnenia mala byť čo najskôr vyrúbaná ako závada stavby dráhy. Pagaštan konský je solitérny strom, nemá sa sadiť do alejí a už vôbec nie takto husto.
„Nemá sa“, a přesto tam už ta alej už desítky let výborně prosperuje. Ony ty stromy asi nevědí, že jim to škodí a že by správně měly hnít, lámat se a odumírat. 😀
Prosperovalo by to tam, keby tak z každých 10 stromov 9 vyrúbali. Toto je trápenie sa za cenu sústavných zásahov na likvidáciu Ploskáčika apod. By ma zaujímalo, koľko tam strávi verejná zeleň a aké sú náklady na údržbu tej aleje v porovnaní s ostatnými alejami v okolí.
Samozřejmě že by to šlo, kdyby se chtělo…
Posun zdvojkolejněného kolejiště západním směrem by narovnal oblouk na jižním zhlaví hlavního nádraží, zkrátil šest zazahrádek o pruhy s kompostem a pak už jen ukrojil kousek z pole.
Posun východním směrem podle osmdesát let starých plánů bude kromě vykácení kvalitního dvojitého stromořadí znamenat také přiblížení provozu ke dvaadvaceti obytným domům, načež mohu vsadit boty, že vzápětí začne pár dobře placených všehoschopných idiotů prosazovat výstavbu protihlukové stěny na výšku celého vagonu…
Takže podľa Vás posun o 3 metre zmení hlukový rozptyl tak, že to bude rozhodovať o (ne)postavení protihlukovej steny?
To by možno chcelo, dokiaľ tam tie pagaštany máte, nazbierať nejaké kvety a povariť. A ideálne do toho ponoriť hlavu.
Vy už jste asi hodně dlouho bez sexu, když tak útočně jebete do ostatních…
Každý metr posunu je znát, obzvláště ve spojení s možnými přírodními bariérami – což stromy jsou, ideální by byly husté keře o výšce 1-2 metry, protože desítky sekund trvající odvalování kol po koleji je nepříjemnějším zvukem než krátký hukot od hnacího vozidla. A připomínám, že západním směrem je šest zahrádek se zadní frontou domů, zatímco východním směrem jsou čelní
Na tie vzdialenosti, čo tam sú, nepoznáte posun o 10 metrov nieto ešte o meter, a je fajn že tu básnite o kríkoch 1-2m, keď reálne tam máte pagaštany, ktorých koruny začínajú 2-2,5m vysoko. To mi nejako nevychádza. Naviac zrovna pagaštan podrastu úplne nepraje. A keď už tu na to tak strašne hráte, tak hovoríte o 6 zahrádkach a dom s odľahčovacou službou zrazu zanedbávate? Alebo tam už sú podľa Vás teda neboráci všetci hluchí? Ešte raz, nie že by to nebolo jedno, len mi to príde z Vašej strany úsmevné. Takže zopakujem to odporúčanie odvaru z kvetov pagaštana. Pomáha… Číst vice »
Znáte to tam? Řekl bych že max tak z mapy. Posun kolejí o cca 1-2 metry doprava (při pohledu od stanice) se zvažoval – právě z důvodu zachování aleje – ale neprošlo to pro odpor majitelů. Co vím, tak s vykácením aleje – nebo aspoň její části – se už smířili ale vadí jim plánovaná PHS protože nechtějí koukat do betonu.
Posun do zahrádek vytvoří směrovou prasečinu.
Kaštany tam byli nasazeny z důvodu nezastavitelnosti tohoto prostoru, se kterým se počítalo jako s rezervou pro druhou kolej.
Protihlukovka podle mě vznikne ve všech variantách.
Druha kolej je tam naplanovana uz z doby vlady Frantiska Josefa. Kdo si tam postavil dum, musel vedet, ze tam ta kolej bude. Co se tyce aleje – tu tam za socialismu zasadili ve vire, ze az se bude stavet, tak se to pokaci – tenkrat by si nikdo zadne obstrukce kvuli kaceni nedovolil delat. Jednoho dne by prisli delnici s motorovkami, a druhy den by bylo po aleji. Na prvniho maje by dnesni NIMBY sly mavat s vlajeckami, jak se maji skvele, a jak jim strana dobre vladne ….
Ano, to je pravda, o té druhé koleji se vědělo. Ale znamená to tedy, že podle vaší logiky by se tedy u tratí stavět nemělo protože co kdyby se náhodou trať nějak upravovala? Těm lidem tam nevadí ta druhá kolej, i s tím vykácením – ať už částečným či úplným by se smířili, ale co jsem slyšel tak nejvice jim vadí plánovaná PHS protože nechtějí koukat do betonu. A pokud už bydlíte u kolejí delší dobu tak si na hluk z projíždějícího vlaku zvyknete a už ho tak nevnímáte. Co mi ale vadí je zvukové varování z nových jednotek protože… Číst vice »
A co má teda SŽ + projektanti dělat, když jim projekt bez protihlukovek neschválí hygiena?
A co se týče houkaček vozidel, tak jejich neslyšení by se zase nelíbilo drážní inspekci. Pokud by tam byly protihlukovky, tak by bylo zabráněno vstupu osob do kolejiště, tak by se houkačky zas tak nemusely používat.
Mozna byste si mel jeste jednou precist, co jsem skutecne napsal – nepsal jsem, aby se u trati nestavelo, ale to, ze vsichni, kdo si tam postavili dum vedeli, nebo meli moznost si zjistit to, ze tam bude druha kolej.
Co se tyce zvukoveho varovani novych jednotek – to je uplne jiny problem, a tyka se vsech drah, kde tyto jednotky jezdi, a vyskytl by se i v pripade, kdyby tam zustala pouze jedna kolej.
Pokud lidem vadi pouze PHS, tak by meli obratit svuj nesmyslny boj proti pokaceni aleje na boj proti postaveni PHS.