Stavbaři se vracejí na modernizaci nejvýše položeného úseku D1
Modernizovaná část D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska
Hotovo má být kompletně v červenci letošního roku.
Hotovo má být kompletně v červenci letošního roku.
Ta příčná táhla uvnitř ekoduktu jsou dočasnou „náhradou“ za chybějící vnější obsypání? Díky.
Ano je to tak. Ocelová táhla v tuto chvíli staticky pomáhají klenbě před jejím obsypem z vnější strany. Na tento stav totiž nejsou betonové klenby staticky navrhovány, neboť se jedná pouze o krátkodobý stav. Proto je každý segment (v podélném směru dl. 2 m) stažen jedním příčným táhlem, které je umístěno nad průjezdným profilem. I přesto je vždy krajní táhlo označeno reflexními prvky.
Ono táhlo je vlastně lano vyrobené z několika málo drátů. Stejný druh lana se používá do předepjatých betonových výrobků jako jsou například jednotlivé mostní nosníky, vazníky větších délek nebo stropní panely Spiroll.
Drzim palce! Kdyby to dopadlo i v mirnem predstihu, nikdo by se myslim nezlobil.
tak toto je zrovna úsek který nikoho moc trápit nebude, zúžení není tak drastické jako když se jezdí 2+2 na jedné polovině dálnice a druhá je celá zavřená, tady jsou pruhy o něco širší a předjíždění kamionů komfortnější… toto vlastně beru víceméně za hotový úsek a kosmetické úpravy na něm 🙂
To ano, ale omezení rychlosti, vč. úsekového měření se nevyhneme. Při délce trasy od Mirošovic do Brna bude plnohodnotná dálnice pořád jen z cca. 2/3, zbytek omezení.
Pochybuji že budou na 6 týdnů dávat usekovku…