Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Stavbaři příští týden osadí Barborku a začnou s ražbou železničního tunelu Deboreč

Úsek Sudoměřice - Votice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Úsek Sudoměřice - Votice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zatímco u Ejpovic se bude příští týden děkovat svaté Barboře za zdárně dokončený nejdelší tunel v České republice, na pomezí středních a jižních Čech pod vrchem Deboreč budou znít ve čtvrtek prosby o přízeň pro právě započaté tunelové dílo.

Bude zde posvěcena a osazena soška Barborky a stavbaři začnou po půlroce přípravných prací s ražbou 660 metrů dlouhého tunelu. Tunel Deboreč je součástí právě budovaného dvacetikilometrového úseku 4. koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi, který staví společnost OHL ŽS. Ražba bude probíhat tradiční Novou rakouskou tunelovací metodou, tedy postupným odlamováním horniny bez razicího štítu.

Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC
Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC

Podle ředitele stavby Lumíra Pyszka se prorážka uskuteční v listopadu příštího roku, tunel se pak bude dodělávat až do druhé poloviny roku 2020. To už budou v plném proudu i práce na druhém tunelu, který je součástí budovaného úseku. Tunel Mezno bude měřit 840 metrů, razit se začne v březnu či dubnu příštího roku. Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje.

Celkové investiční náklady na celý úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí vedle tunelů Ejpovice k aktuálně největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova koncem srpna 2021.

Kapacitní údaje stavby:

Nové staničení 94,859 – 114,763

Délka stavby 19,9 km

Železniční stanice a zastávky 6 ks

Železniční svršek 35 065 m

Počet nově vložených výhybek 13 ks

Nástupiště 1295 m

Traťové zabezpečovací zařízení 19 km

Výstavba TV 25 800 m

Žel. mosty, propustky, podchody 48 ks

Tunely:

Tunel Mezno 840 m

Tunel Deboreč 660 m

Protihlukové zdi 2 205,45 m

Členění stavby:

Provozních souborů 65 objektů

Stavebních objektů 240 objektů

Stavební úseky

71 úsek Sudoměřice-Č. Újezd

72 ŽST. Červený Újezd

73 úsek Č. Újezd-Votice

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KutnM

Až na estakádu v obci se jedná o krásnou ukázku toho, jak by se mělo přistupovat k optimalizaci tratí u nás. Kdyby se to takto provádělo všude, včetně tratě přes Vysočinu(Kutná Hora – Brno), tak nejsou nutné žádné VRT. To se bohužel neděje, ale každopádně, cesta na jih bude v budoucnu jedno z nejlepších svezení.

Liberal shark

Tak už jen tunel pod Hosinem a prijde civilizace ;-).

ApolloXI.

Se vůbec divím, že ještě někdo v roce 2018 věří v babské pověry s Barborou 😀

Michal

Já se spíš divím, že se o sv. Barboře píše v novinách jako o „Barborce“.

ApolloXI.

Nikde se tu nepíše o problémech, které stavba má.

VRT

Nenapínejte!

ApolloXI.

Když tu máte všichni tolik řečí, tak proč si to nezjistíte 🙂

Michal

No stavba celkem postupuje a Deboreč zmíněná v článku vypadá vzorně připravená na zahájení stavby. Fotky ze včera:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3997763

Láďa

Ví někdo jaké jsou předpoklady ke zrychlení tratě po dokonceni tohoto úseku?

VRT

Asi úplně nerozumím řeči vašeho kmene. Pokud se ptáte, jakou rychlostí se tam bude jezdit, tak odpovídám, že 160 na celém úseku. S tím, že po úpravě legislativy by nebránilo nic tomu zrychlit na 200.

Láďa

V podstatě jsem se ptal jestli bude úsek kratší a jakou ma má rychlost.

ApolloXI.

Plácáte nesmysly. Legislativa je jen první krok, co třeba zab.zař., nástupiště ad.? 200 v tak krátkém úseku by navíc neměl ani valného významu v časové úspoře.

Vláďa

Jestli se nepletu, tak současná trať má v tomto useku 19,9 km včetně té téměř „vracečky“ u Ješetic. To nebude nová ani o 100 m kratší?

bkp

Opět bez záruky, ale zkrácení má být 2 km.

JiP

O kolik se vlastne zkrati samotna delka trati v tomto useku po rekonstrukci. Jinak prikladna rekonstrukce, dokud nebudou rekonstrukce trati provadeny v tomto duchu, tak se nepohneme z mista.

VRT

Ano, IV. koridor je od Bystřice na ČB, když už vyšly i ty tunely dělán tak, jak by to mělo vypadat. Žádná cimbuří a nepochopitelné rekonstrukce „až na…“

Michal

Tak trať bude kratší o 2 km a pojedete celou dobu 160 namísto 70 a to včetně brzdění a rozjezdů do navazujících úseků. Snad se s tímto a Hlavní-Hostivař dá vykouzlit Tábor za hodinu (v lepším případě i se zastavením na Zahradním městě).

Martin V.

Jaký nejmenší poloměr oblouku má ta červená čára na mapě? Takhle, kresleno „tlustou tužkou“, to vypadá docela velkoryse.

bkp

1400 m, při dobré paměti…

vlada

super, těším se. pomůže to hrozně moc spojům praha tábor budějovice. 🙂 jižní čechy to potřebují.

Václav

Jj. To trať zrychlí hodně. Však už se Jančura třese na nový business.

Ten_z_Bíliny

Tak mohl by zavést linku z Linze do Drážďan 😀

petr.r

a cestující se těší na nového dopravce. Nechápu, co jančura má společnýho s ražbou tunelů podle rakouské technologie.

Václav

S technologií ražby to nemá společného nic. A to o Jančurovi jsem nemyslel zle, sám se těším, až ho budu moci vyzkoušet, protože touhle tratí taky jezdím.:-)

Skinheads & Punks united

Jeden pár vlaků denně s ostrým obratem v Praze v nešikovnou denní dobu, no..

Michal

Co si bereš do huby Jančuru? Víš, co tu jezdí dnes? Přeplyšované lavice v béčku po osmi… R17 potřebuje soutěž jako prase drbání…

Václav

Jezdím tudy, takže vím. Je tu pestrá směs vagónů od přečalouněné kozenky, až po repasované vozy od ÖBB. A Jančura se tu, pokud mám dobré informace, chystá jezdit na vlastní triko.

Elb

Protože je ta trať zatím taková popelka a spojeno s rekonstrukcí a výlukami, kdy bude potřeba 2x tolik souprav kvůli výluce, to bude takové nešikovné, ale zrovna tady bych vsadil na úplně nové jednotky v budoucnu.

Jarda Š.

Příští rok by se mělo začít stavět Soběslav – Doubí, takže už pak bude chybět jen úsek Nemanice – Ševětín.