Stavbaři příští týden osadí Barborku a začnou s ražbou železničního tunelu Deboreč
Zatímco u Ejpovic se bude příští týden děkovat svaté Barboře za zdárně dokončený nejdelší tunel v České republice, na pomezí
Zatímco u Ejpovic se bude příští týden děkovat svaté Barboře za zdárně dokončený nejdelší tunel v České republice, na pomezí středních a jižních Čech pod vrchem Deboreč budou znít ve čtvrtek prosby o přízeň pro právě započaté tunelové dílo.
Bude zde posvěcena a osazena soška Barborky a stavbaři začnou po půlroce přípravných prací s ražbou 660 metrů dlouhého tunelu. Tunel Deboreč je součástí právě budovaného dvacetikilometrového úseku 4. koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi, který staví společnost OHL ŽS. Ražba bude probíhat tradiční Novou rakouskou tunelovací metodou, tedy postupným odlamováním horniny bez razicího štítu.
Podle ředitele stavby Lumíra Pyszka se prorážka uskuteční v listopadu příštího roku, tunel se pak bude dodělávat až do druhé poloviny roku 2020. To už budou v plném proudu i práce na druhém tunelu, který je součástí budovaného úseku. Tunel Mezno bude měřit 840 metrů, razit se začne v březnu či dubnu příštího roku. Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje.
Celkové investiční náklady na celý úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí vedle tunelů Ejpovice k aktuálně největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova koncem srpna 2021.
Kapacitní údaje stavby:
Nové staničení 94,859 – 114,763
Délka stavby 19,9 km
Železniční stanice a zastávky 6 ks
Železniční svršek 35 065 m
Počet nově vložených výhybek 13 ks
Nástupiště 1295 m
Traťové zabezpečovací zařízení 19 km
Výstavba TV 25 800 m
Žel. mosty, propustky, podchody 48 ks
Tunely:
Tunel Mezno 840 m
Tunel Deboreč 660 m
Protihlukové zdi 2 205,45 m
Členění stavby:
Provozních souborů 65 objektů
Stavebních objektů 240 objektů
Stavební úseky
71 úsek Sudoměřice-Č. Újezd
72 ŽST. Červený Újezd
73 úsek Č. Újezd-Votice