Stavbaři osadili nový most na trati Uničov – Šumperk, je dvakrát delší

Osazování nového mostu na trati Uničov - Šumperk (červen 2022). Pramen: Správa železnicOsazování nového mostu na trati Uničov - Šumperk (červen 2022). Pramen: Správa železnic

Výluka na trati je od poloviny letošního února, s dokončením obou staveb se počítá v závěru letošního roku.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Z této modernizace a elektrifikace mám velkou radost. Škoda, že podobně neproběhla s částečnou modernizací i elektrifikace do Hanušovic, resp. do Jeseníku. Ty motorové HV v těch kopcích čoudí, jako kdyby jely na nekvalitní uhlí či mazut.
Jako šoto sen i modernizace a elektrifikace Hanušovce – Lichkov primárně pro nákladní vlaky do/z Polska.

Rektor

Úsek do Hanušovic včetně Hanušovic byl modernizován před pár lety. I některé úseky do Jeseníka rekonstrukcí prošli. Chybí tam jen elektrizace, ale tady se určitě bohužel bude čekat na stridavinu.

hank

Časy 6 párů nákladních vlaků přes Ramzovou vytížených na 2 – 3 kotle už se nevrátí… Ani bez drátů ani s dráty. Ale zadrátovaná odklonová trasa Lichkov – Hanušovice – Zábřeh pro vlaky z I. a II. koridoru by se mohla hodit. A řešení turistické dopravy do oblasti toho šíleného monstra zvaného Dolní Morava (i když ve skutečnosti jde o katastrální území Horní Morava) nabývá na naléhavosti. Tomu by elektrizace taky jistě pomohla. Úvahy (zatím jen teoretické) o novostavbě cca 4 – 5 km dlouhého úseku s nějakým systémem elektrizované kolejové dopravy od (zadrátovaného) Červeného Potoka přes Dolní a Velkou… Číst vice »

Pavel

Už dnes jsou Jeseníky hodně „brněnskou“ záležitostí. Ale především autem. Po stavbě a modernizaci tratě z Brna přes Vyškov, Prostějov do Olomouce (2035?) to bude znamenat výrazný nárůst Brňáků ve vlacích tímto směrem. To by mohlo být impulsem pro elektrifikaci na Jeseníky. Jestli se podaří zvýšit i poptávku po žel. na Dolní Moravu, to pochybuji. Dolní Morava je dnes z pohledu veřejné dopravy mrtvá zóna. Odevšad daleko, resp. časově náročné, s přestupy. Navíc je Dolní Morava natahaná. Stejně by musel následovat přestup z vlaku na autobus, který by návštěvníky rozvezl až na konec obce k točně. Já to zkusil v… Číst vice »

hank

„Už dnes jsou Jeseníky hodně ,brněnskou‘ záležitostí.“
🙂
To jsou co pamatuju. Už za mého mládí v 60. a 70. letech se jim říkalo „olomoucké a brněnské hory“.

qwertz

Jeseniky ma napul Olomoucky a Moravskoslezsky kraj. Nazev Brnenske hory je fakt bizár.

hank

Tak to samozřejmě ukazovalo/ukazuje na původ převládající klientely turistů a rekreantů… Kromě toho za bývalého krajského uspořádání celé Jeseníky patřily na severní Moravu.

qwertz

vzhledem ke katastrofalnimu stavu koleji pres Glucholazy se spis diskutovalo o tunelu ze Zlatych hor do Janova a dale smer Krnov.

hank

K tunelu pod ČHS se snad už dělaly i nějaké předběžné ekonomické výpočty, včetně varianty kombinovaného tunelu silnice-železnice. Ale i když tato varianta údajně vyšla nejlíp, návratnost investice prý byla pořád neúnosně dlouhá a nejistá.

Elb

Spíš z Krnova na Opavu a Ostravu by se těch 160 pěkně hodilo.

XYYY

Čoudí = špatně seřízená palivová čerpadla ….

Romek

V souvislosti s rekonstrukcí na trati Olomouc – Šumperk jsem se podíval na zrychlení dopravy na trati dle zveřejněného návrhu jízdního řádu porovnal jsem u prvního zastávkového ranního spoje časové úspory.

Zastávky čas Ol – obec min platnost
Olomouc Uničov Šumperk UN Šum rok
4:46 5:38 6:29 52 109 81 až 82
4:37 5:19 6:14 42 97 09 až 10
4:17 4:56 5:36 39 79 od 11.6.23

To zrychlení je patrné zejména mezi Uničovem a Šumperkem

Rektor

Protože úsek do Uničova již byl částečně promítnut už do letošního gvd.

Bert

Přijde mi škoda, že i když tam nakonec ETCS bude, tak na rovnějších úsecích (určitě Uničov – Troubelice, možná i Nový Malín – Šumperk a okolo Nové Hradečné, neznám poloměry oblouků) nebudou vyšší rychlosti.

Přeci jen, budou tam jezdit převážně elektrické jednotky s dobrou akcelerací, takže trocha cimbuří by za zlepšení stability jízdního řádu podle mě stála.

hank

Protože trať bývalé MGB je takříkajíc můj rajón, tak k tomu jenom dodám, že ze staniční budovy v Libině zmizelo horní patro a že původní ocelové konstrukce kratších mostů – aspoň ty, které jsem viděl – jsou nahrazovány betonovými prefabrikáty s průběžným štěrkovým ložem. A k velkému smutku nás staromilců zmizela hrázděná budova zastávky v Nové Hradečné.

Trať si důkladnou rekonstrukci nepochybně zaslouží. Teď ještě aby se to projevilo na jízdním řádu… Některé nepřípoje v Šumperku mezi vlaky od/do Hanušovic a do/od Uničova byly mrzuté.