Stavbaři dokončili provizorní podepření protektorátního mostu Šmejkalka na D1
Most Šmejkalka dostal provizorní podepření (prosinec 2022). Pramen: ŘSD
Podepření bude využito i v rámci chystané rekonstrukce, během které by měl být na mostě zachován provoz v uspořádání 2+2.
Ať koukám, jak koukám, pořád hledám na těch aktuálních fotkách to podepření za 30 mega, ale nevidím vůbec nic.
Zajímavostí je také Vojslavický most na D1 nad údolím Želivky. Původní menší oblouková mostovka ze stejné doby jako Šmejkalka je umístěna pod novější konstrukcí stávající dálnice. Po spodní části, která měla původně sloužit dálničnímu tahu je vedena místní komunikace III. třídy.
Nechci být šťoural, ale ta výstavba nebyla jen ve 40.letech. Projektové práce D1 začaly již v roce 1935, kdy je zahájilo ředitelství dálkových prací a vysoutěžení a výstavba prvních úseků začala již před Mnichovem v roce 1938. Zdroj: kupříkladu publikace,l Stavby kteréým doba nepřála od pánů Lídla a Jandy. Pak si lidi nemají porad myslet, že dálnice se u nás začaly stavět za Hitlera. Historicky jsme byli třetí zemí, která zahájila na svém území stavby dálniční sítě. O to větší ostuda, že 87 let po zahájení jsme pořád nedostavěli. A to ještě na o třetině menším území.
Mate pravdu, ostuda je to velka zapadne od nasich hranic.
Zeptám se: D4 byla v plánu už za Masaryka?
Ano, ale o něco později…viz připravovaná kniha Pražský dálniční okruh ve stínu hákového kříže cca duben 2024
Píšete nesmysly. V roce 1935 se plánovala max. tak dálnice z Aše do Chustu, která nemá s trasou D1 nic společného. Tahle „národní“ dálnice měla vést z Plzně na východ, což by bylo ideální postavit i dnes. Tj. postavit dálnici cca v trase silnice 19 tak, aby E50 nešla přes Prahu…
D1 v úseku Praha-Humpolec se začala stavět až po Mnichovu a tj. cca v letech 1939-1942 a 1945-1952. Stavěla se ale v takových parametrech, že snad bylo lepší, že se to po ww2 ukončilo.
Spousta dálnic před 87 lety rozhodně nebyla naplánovaná, jelikož podmínky se mění, jak píšete.
Jenže on chce asi jen nadávat národu a k tomu se hodí sebenesmyslnější důvod. Kdo chce seřezat psa, ten už si důvod vymyslí. A bude se holedbat, jaký je moralista.
A ta síť nebude, tak jako v každé jiné zemi světa, nikdy dokončena. Nebo snad znáte nějakou zemi, která je tak statická a neměnná, že má nějaký druh infrastruktury definitivně dokončený?
O to větší to je ostuda, že zprovoznění prvního úseku trvalo 35 let. A evidentně se takový čas výstavby bere jako standard i u dalších částí dálniční sítě.
Jenže těch 35 se nestavělo. Samotná výstavba D1 začala někdy v polovině 60. let a cca po 15 letech (1980) byla propojená Praha a Bratislava. Dnes je to značně horší.
To je do značné míry falešný dojem, protože tenkrát se stavělo na jediné trase, zatímco dneska se to drobí na desíti různých lokacích po celém státě. Kapacita (stavebí, ale i projekční a projednávání záměru) je plusminus stále stejná a průměrné tempo je 20 km za rok. Občas nastane nějaký zádrhel jako stopnutí projektů za vlády ODS, ale jinak to vychází.
Stopnutí projektů zajistil pan Vít Bárta z VV, nikolov ODS. Ale vy si musíte kopnout, že ?