Stavba začala. HolKa spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice
Založení HolKy na holešovické straně si vyžádá od půlnoci z pátku na sobotu týdenní omezení tramvajového provozu.
Založení HolKy na holešovické straně si vyžádá od půlnoci z pátku na sobotu týdenní omezení tramvajového provozu.
Mám za to, že navazuje spíš na Žižkovský než Vítkovský tunel, ale možná se jim tak oběma říká, když vedou pod Vítkovem..
Bohužel jsme v Česku a v čistém elegantním stavu, v jakém je lávka na vizualizaci, vydrží tak možná týden, než se pokryje klikyháky.
Projektant v rozhovoru ve zprávách tvrdil, že tento nový beton je odolný proti posprejování.
Škoda, ze se ta prazska ctvrt jmenuje Karlin a ne Vnorovy.
Jako že by to bylo HolVno?
Škoda, že se jmenujete Miky a ne Jonáš.
A víte, že je to poprvé, kdy slyším jihomoraváka snít o tom, že je jeho víska pražskou čtvrtí? 😀
V následující diskuzi probíhá soutěž o co nejblbější a nejvíc dětinsky znějící důvod, proč je stavba lávky špatně.
Svědčí o tom, kdo sem chodí.
– zapšklí důchodci
– infantilní šotoušci, co by chtěli všude lokálky
– nahnědlí petrolheadi 40+, kteří by chtěli všude dálnice a současné vedení Prahy prostě nenávidí
Nechcete toho nálepkování nechat? Stejně se tím nad ty ostatní nevyvýšíte.
Já jsem 40+ nemajitel auta, současné vedení Prahy mi taky přijde dost nefunkční, lávku schvaluji, ale mám za to, že jsou i jiné a hezčí materiály než beton, kterým je už Praha zamořená.
Nalijme si čistého vína. To, že podstatnou část místního obecenstava tvoří lidé, o jejichž gramotnosti a svéprávnosti se dá s úspěchem pochybovat, je prostě holý fakt. To není vyvyšování, to je konstatování. Většina těchto lidí nedokáže napsat korektně ani holou větu, netuší nic o struktuře státní správy ani o rozdílech mezi státem a samosprávami, o jakýchkoli procesech čehokoli, ale zato by s každým nejradši zatočila po bolševicku a cítíse povolána vyjadřovat se na základě pracně přelouskaného titulku naprosto k čemukoli. Osobně jsem přesvědčen, že místní sbírka šotoretardů už překonala tu, kterou se pyšní K-report. A že ten si svoji bázi… Číst vice »
já jsem ten černý vzadu…..
ne, vážně – co prostě vzít na vědomí, že někdo jiný má na stavbu jiný názor
Nahnědlí? Jako preference osobních svobod je znakem fašismu? No toto….
Nebo jenom chcete urážet lidi za jiný názor, odrážka první?
To víte, síla místní tradice. Ta soutěž tu probíhá kontinuáně od tý doby, co tu vyšel první článek. A myslím, že ti nejostřílenější borci zde se mohou směle rovnat s laktačně psychotickými matkami z mimibazaru.
Jsou to totiž jejich manželé 😀
To bude v zimě klouzat
Konecne rozumni vec….
Mně by jen zajímalo, kolik lidí to bude využívat. Přívoz funguje dobře, ale nevypadá to, že je moc vytížený. Máme na rozhazování a všechny problémy města jsou vyřešeny, tak tam můžeme postavit lávku za x peněz, abychom se přesvědčili, že tamtudy opravdu moc lidí nechodí. Nestačilo udělat v Karlíně lepší schody k přívozu?
By to mohlo pomoct odstranit treba i cyklostezku z Hlavkova mostu.
V tom případě jedině tak, že budou cyklisté povinni kolo vést. Nedovedu si představit provoz cyklistů současně v obou směrech spolu s chodci. Na to ta lávka zase až tak široká není.
Tak on provoz muze by smiseny, ale cykliste tento pojem moc neznaji…
Jasně, neznají, ona je se smíšeným provozem jen drtivá většina „cyklostezek“ v Praze i celé Čr, tak jak by to mohli znát.
No, stejne musite jako chodec byt znacne ostrazity, abyste nebyl sejmut cyklistou, nebo si nevyslechl vyhruzky ci nadavky,… pac na kole jet pomalu nemuze…
A myslíte, že z druhé strany je to jinak? Skupinky roztažené přes celou šířku cesty, ignorování značení tam, kde je stezka rozdělená na část pro kola a část pro pěší, naprosto nevyzpytatelné prudké změny směru a rychlosti, neviditelná tenká vodítka přes cestu a „hraví“ psi na volno, nadávky, výhrůžky shozením z kola, … Po těch stezkách chodím i jezdím na kole a drtivá většina lidí je v pohodě a vstřícně se vyhýbá. Když udělají botu, která tomu druhému znepříjemní cestu, omluví se (aspoň gestem) a obě strany v pohodě pokračují. Agresivní idioti s potřebou chovat se, jako by jim ten… Číst vice »
Vsadím se, že nepopisujete provoz po cyklostezce atd. A dokonce takhle nevypadá ani provoz po chodníku, kde cyklisté nemají co dělat.
Třeba dneska mi na smíšené stezce na Letné zablokovali cestu nebo mě donutili prudce brzdit nebo změnit směr jízdy: 2 psi, 2 dospělí (1 chodec, 1 běžec), 1 dítě, 1 kočárek. Ve zbylé části cesty 1 kočárek (ten dokonce v části stezky určené pro kola. Případ ohrožení nebo omezení chodce kolem jsem nezaznamenal. Ale viděl jsem tam tak 50 chodců a na kolech jsme tam byli v tu chvíli 4, takže žádná velká statistika se z toho dělat nedá…
Kolik tam bude pěších nevím, pro kola to bude přínos velkej. Ta dnešní alternativa přes Hlávkův most je všechno, jen ne šikovná a příjemná. To by opravdu lepší schody k přívozu nezařídily. To samý s kočárky nebude ten přívoz hádám minimálně na Karlínský straně moc fungovat.
Máte pravdu, jít pěšky nebo na kole z Florence na Vltavskou je tragédie, ještě po 20 letech se na straně u Vltavský motám půl hodiny než najdu správný sjezd.
On ten spletenec nad Vltavskou by si zasloužil zjednodušení jako máloco. Tváří se to jak mimoúrovňová křižovatka, kola a pěší to omezuje jako mimoúrovňová křižovatka (i když aspoň trochu pomohl ten novej úrovňovej přechodopřejezd na Nábřeží kapitána Jaroše , ale ve výsledku se tam stejně auta křížej úrovňově, připojujou bez připojovacích pruhů a musej přejíždět o 2 pruhy stranou na kratičkým úseku, když chtěj jenom pokračovat rovně z NKJ podél tržnice. Přestat si tam hrát na to, že to je mimoúrovňový, když funkčně není a těžko někdy bude, by bylo jednoznačně ku prospěchu věci. Ale nebude to nic jednoduchýho. Tenhle… Číst vice »
Zajímavější to bude ještě díku tomu, že pár set metrů na východ má vzniknout nový Rohanský most, který asi taky využijí pěší. Ale možná je ve hře varianta blíž k Libeňáku, původně totiž měl být v ose ulice Komunardů a to by bylo dost mostů a lávek za sebou.
Most je už poměrně dlouho plánovaný v ose ulice Urxova a ústící do Jateční X Na Maninách. A rozhodně ne kvůli tomu že bude vedle lávka ale kvůli nedostatku prostoru na rampu na holešovické straně.
Ano, lidi z Jateční jsou štěstím bez sebe.
Mohla jste se svojí stavební firmou nabídnout …
A co tak skupina osob „se sníženou pohyblivostí“ a dospěláci s kočárkem …
Ta druhá fotka mě nechává na pochybách o tom, že takový sklon bude pro osoby se sníženou pohyblivostí vhodný.
Ale jinak souhlas.
V létě se mi cestou z práce stávalo, že se na přívoz ani nevešli všichni čekající. Hlavně je to ale mnohem komfortnější propojení Karlína, Štvanice a Holešovic, než divný chodník a strmé rozbité schody k lodi.
Žádný strach, ono si to své uživatele najde. Třeba i z řad těch, kteří sem dnes vůbec nechodí.
A hlavně to bude fungovat i v zimě.
Já bych určitě šel. Shora z Vinohrad do Karlína je to díky tunelu půl hoďka pěkné procházky, co se jinak musí objet tram nebo metrem přes centrum, ale dostat se přes řeku je nemožné (hrůzný chodecký zážitek v podobě Hlávkova mostu nebrat). Přívoz nejezdí pořád a extra často, což také není na rutinní přejití řeky. Tohle podle mě má solidní potenciál a za tu cenu je to láce (když to srovnáme s mosty pro auta a MHD za miliardu a půl a více).
To, kolik lidí to bude využívat nezjistíte, dokud to nepostavíte. A nové schody? jak zaznělo níže. Schody jsou pro některé občany překážkou stejně jako velké sklony.
Mně by zajímalo, jestli podobné kecy měly lidi i v dobách, kdy přes Vltavu byly jen brody a měl se postavit první most.
Tak to bylo uz hodne davno :-D, 11 stol?…
A musim rici, ze jestli tehdy mela Praha par stovek obyvatel, mozna, snad, nevim, urcite resili uplne jine problemy 😀
Ano máte pravdu rozhodně lidem nevadilo brodit se mezi břehy a most jim přišel jako totální hloupost..
V době dokončení Negrelliho viaduktu byl po proudu řeky další most až v Roudnici nad Labem.
Samozřejmě. Protože i takovéhle marcely se někde náhodně nevyskytly, ale zplodily je jiné podobné marcely.
Bydlím kousek vedle, takže vím, že na tržnici od doby, kdy zrušili stánky skoro nikdo nechodí. Párkrát do roka je tam nějaká akce, kam přijde pár lidí. Většina lidí z Holešovic směřuje do centra – na Vltavskou nebo dál. Kolik lidí jezdí pravidelně mezi Karlínem a Holešovicemi? Když už má někdo potřebu přírody v centru, jde do Stromovky. Ne, za mně nesmyslně vyhozené peníze na pomník.
Tak je vám líto, že vám zavřeli vyvágusené stánky v tržnici, ale to rozhodně pro všechny není konec světa.
Dojít třeba v létě z práce z Holešovic do Karlína nebo i na Žižkov není vůbec špatné, prostě zajímavé nové propojení.
Vy jste ze staťáku, že si směle dovolíte tvrdit, že většina lidí z Holešovic jede na Vltavskou a dál do centra? 🙂 Všimla jste si, že následuje stanice Florenc, kde půlka davu přestoupí na metro B? Víte, kde pak mnoho z těch lidí vystoupí? V Karlíně na Křižíkově 😉 A to stačí použít oči, na ranní cestě do práce potkáváte stále stejné tváře i ve velkoměstě. Z “mé” zastávky společně jedu a vystupuji na stejné zastávce až s deseti lidmi, pokud správně počítám. S osmi z nich se vzájemně zdravíme (zbylí dva nekváknou, i kdybyste jim pozdrav zakřičela do obličeje).
No rekl bych, ze pomerne dost, privoz samozrejme neni tolik vyuzivany, neni to tak pohodlne…
Mnohem lepe by vsak pomohl planovany most mezi Karlinem a Holesovicemi pro klasicky silnicni a tramvajovy provoz.
Dnes se z Karlina do Holesovic da dostat pouze pres Hlavkuv nebo Libensky…
Rozdíl mezi přívozem a mostem je v jedné věci: Přívoz jezdí čas od času, zatímco most je k dispozici pořád. Věděli to už Přemyslovci.
Není 300 mega za tři metry širokou lávku málo? Most pro 40t tramvaje na Dvorcích bude údajně za miliardu…
Spíš moc, ne?
Však to byla ironie 🙂
Tak to zkuste srovnat třeba takto.
Troja 256m/4m 150 mil
HolKa 344m/5m 298 mil.
Na plochu to je:
1024 m2 za 150 mil, tj. 146 k/m2
1720 m2 za 298 mil, tj. 173 k/m2
…takže nárůst ceny o necelých 20% na metr čtvereční, to je v podstatě na úrovni zdražení stavebních materiálů…takže se dá vlastně říct, že obě jsou stejně drahé 🙂
Plus otázka je, jestli mají i stejnou nosnost. Teď na Radiožurnálu tvrdili, že po této lávce mají mít možnost projet i hasiči. U Trojské lávky se mluvilo, pokud vím, jen o sanitkách. Pak by ta nová možná mohla být v podstatě dokonce i levnější 😀
no, ty materialy jsou ale jine,…
Mohl jste se se svojí stavební formou přihlásit a nabídnout nižší cenu …
No mohla to být o mnoho subtilnější lávka za mnohem méně, ale někdo potřeboval pomník…
Hnusné betonové koryto, ze kterého děti nic neuvidí, zato sprejeři už teď jistě diskutují, komu se to povede prvním zničit. Přitom v soutěži byly i hezké návrhy. Proč musí v Praze v posledním desetiletí vždy ve všem vyhrávat ty nejhnusnější návrhy téměř u všeho?
Třeba proto, že vaše estetické cítění je jiné než těch co předložené návrhy jednat tvoří, jednak posuzují … mohl jste přijít se svým návrhem ohromujícím svět …
Mate samozrejme pravdu, take se mi nelibi, ale budiz… co bych jen chtel rici, ze doba pohledoveho betonu, uz tak trochu ustupuje, min. u prostych sten a tvaru v masivnim meritku… opet muj nazor, kdyz koukam na jine projekty…
Opravdu si myslim, ze to brzo bude posprejovane a zasle…
Souhlasím. Děti z něj nic neuvidí. Ale když napadne sníh, tak se tam bude dobře jezdit na bobech 🙂
Já myslím, že to bude dětem úplně jedno.
Pro mínusující ještě dodávám, že už jsem v životě viděl hodně dětí a ony prostě takové věci neřeší. Pracují s tím, co je.
Tak zrovna na tuto stavbu jsem se velmi těšil a doufal jsem, že se dostane v rozumném čase do fáze realizace, což se povedlo. A o to víc jsem zvědavý na výsledek. Vizualizace jsou moc fajn, ale realita bývá často trošku jiná (ať už v pozitivním či negativním směru). Doufám, že realita bude v tomto případě ještě pozitivnější.
Realita bude pokud si dobře pamatuju hlavně širší a s jiným vyústěním před Tržnicí (daným celkovou přestavbou toho nábřeží). Což by mělo být jednoznačně k lepšímu.
Na to, že se už začíná stavět je dost divné, že se používá stále těch pár starých obrázků koryta, které tu lávku srážejí do režimu amatérského víkendového renderu. Člověk by čekal nějakou finální podobu a ne že to bude překvapení pro všechny kromě zhotovitele.
Jo, dělat a zveřejňovat i vizualizace finálního řešení těsně před započetím stavby by určitě bylo z hlediska komunikace s veřejností plus. A myslím, že by se to vyplatilo, i když by to stálo něco práce navíc. Bohužel to prakticky nikdo nedělá.
Druhá věc pak je, že i takový „finální vizualizace“ by bylo třeba brát opatrně a pečlivě zkoumat kontext. Ono je spousta triků a fíglů, jak vizualizací udělat výrazně jinej dojem, než bude realita. Tohle je vlastně spíš výjimka, když používaný vizualizace jsou nejspíš horší, než bude výsledek…
V projektu je počítáno s provizorní úpravou – vysazená plocha od Vltavy, k tržnici pak ostrůvek a zrušené parkování.
Smyslem stavění je udělat barák, ne obrázky. Vizošky sice každej chce, ale nikdo je nehodlá zaplatit. Je to dost zbytečná práce a hlavně téměř vždy to je trochu fabulace. A proč dělat vizošky v realizační fázi (kdy se už ví, jak to má skutečně i v detailu vypadat), když za chvilku už bude výsledek?
„Díky Štvanické lávce se karlínští dostanou za pár minut před brány Holešovické tržnice. Urychlí taky cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. (…)“ doplnil Scheinherr.
Předpokládám, že myslel Žižkovský tunel (pěší) a ne Vítkovský tunel (železniční). Ale i za tohoto předpokladu to vlastně nijak nenavazuje. Konec mostu je cca 300m mimo osu Žižkovský tunel a ulice U Mlýnského kanálu.
To je zase lakování občanů… Z jeho úst je to čím dál častěji, jen pro to, aby tráva vypadala zelenější, než ve skutečnosti je. Inu, volby se blíží…
Od tunelu na Žižkov je to jen kilometr, to je pro pěší asi běžá vzdálenost. Už vidím jak denně lidi chodí celou štreku z Žižkova do Holešovic pěšky, nedejbůh naopak ještě do kopce 🙂
Dva tři km pěšky (nemluvě o tom, že by si ten pěšák mohl v Karlíně vzít sdílený kolo a do Holešovic po rovině přejet na něm) je v případě příjemnýho terénu a okolí cesty úplně v pohodě. Příjemný nastartování/vyčištění hlavy a trvá to +-půl hodiny. MHD to tady reálně nedáte významně rychleji (s cestou na zastávku a od ní a čekáním).
To už jsou fakt lidi, co je skolí kilometr chůze? (nepočítám staré nemohoucí)
Skoro za každým volantem.
Kilometr? Průměrný Žižkovák asi nebydlí na stanici Křižíkova. 😀
Kamrádův otec chodíval v létě z Kubelíkovy ulice přes tunel na matfyz do Tróje…
titulní fotografie mne inspirovala , takže až bude dílo dokonáno, vyhlašuju soutěž – první cyklošílenec, který vletí z lávky rovnou pod tramvaj, dostane fidorku
Ve finále to tam bude vypadat jinak.
to doufám – snad tam bude nějaká bariéra, o kterou se aspoň zastaví
Tramvajová trať by se měla přesouvat k tržnici.
OK ale silnice asi ne, viďte?
třebas tam ještě dokreslí cyklopruh 🙂 a chtělo by to klopenku zatáčku na sjezdu z lávky a semafor pro pěší na křížení cyklostezky a podélného chodníku :-p
nechte na hlavě – ti šílenci na Megaztrátu jsou schopni vaši ironii vzít smrtelně vážně….
Na silnici jste se neptal 🙂
😀 tohle mi neco pripomina, clovek neco naznaci a tak se vyresi tramvaj a po zprovozneni se prijde na to, ze vleti pod auto… 😀
Viz článek: „Rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se má stát pěší promenáda s pohodlnějším nástupem do tramvají.“
pak je ta fotka dost matoucí, nicht wahr?
Je no. Jako drtivá většina vizualizací. I ty se holt člověk musí naučit číst a hledat si k nim kontext, jinak bude velmi často překvapenej.
Ano, pojďme rezignovat na osobní odpovědnost alespoň každého za sebe anebo na klidně na racionalitu celkově. Všude, kde hrozí sebemenší nebezpečí dejme zábradlí nebo mantinel a obalme to reflexní bublinkovou folií.
Co se týče bezpečnosti dopravy, je dobrej design stokrát účinnější, než jakýkoli apely na osobní odpovědnost. Ono pro tu osobní odpovědnost je dost a dost práce i v těch dobře navrženejch prostorech. Prostory, který lákaj až vybízej k nebezpečnýmu chování jsou fakt zbytečný. A vůbec nejhorší jsou prostory, který vzbuzujou falešnej dojem bezpečnost v reálně nebezpečnejch místech.
Tady se naštěstí bude předělávat i to nábřeží, takže tahle část z vizualizace bude jinak (a doufejme o poznání líp).
Vidím zcela přehlednou situaci, žádný výjezd zpoza rohu nebo jiná nečekaná situace. Za mě špatný trend. Dnes zajistíme zdánlivě nebezpečné místo, zítra budeme zajišťovat jednoznačně bezpečné místo.
Jasně, zcela přehledná situace. Dokud nebudete sjíždět z kopečka z lávky a a z boku po tom chodníku vám tam nečekaně nevyjede dítě na odrážedle nebo pes, kterého jste si přes ta dvě zábradlí nemohl všimnout.
Tohle je přesně ten případ situace, kdy by si cyklista jedoucí z lávky myslel, že to je přehledné a má to pod kontrolou až do chvíle, kdy by se najednou ukázalo, že to přehledné není a pod kontrolou to neměl. Naštěstí by to tam nakonec mělo být jinak a snad líp.
V tom případě měním názor a tvrdím, že na každém nároží nutně potřebujeme sérii zábradlí, turniket a zejména tu bublinkovou folii.
No. A nebo prostě uděláme chodník i lávku širší, čímž taková nepříjemná překvapení jednak omezíme, jednak vytvoříme prostor na jejich bezpečné zvládnutí, pokud už nastanou.
vsadím se s vámi, že nebude trvat dlouho a nějaký z kopečka rozjetý cyklomaniak tam smahne chodce
Dnes se to může jevit jako dostačující řešení. Ale mějte na paměti, že pes nebo dítě na odrážedle nikdy nespí. Zajistěme proto všechna místa potenciální kolize jakéhokoliv druhu a četnosti, aby mohly řady nic nepředvídajících bystroušů utěšeně narůstat.
V Praze cyklisti jezdí po chodníku a rozhánějí caparty co se motají kolem kožárků. O nějaké osobní zodpovědnosti nemůže být vůbec řeč.
Ale to už se tu několikrát probíralo. Nebude to tak vypadat.
Protože obecně cyklisté nedokážou, na rozdíl od aut, zatočit na křižovatce typu T?
Co zatočit, ale zabrzdit, to bývá festkařův problém. Brždění smykem zadního kola není zrovna efektivní.
Dle PD se má rozšířit chodník na 5,5 m zrušením přilehlého jízdního pruhu. Bude přecházet jen přes TT. Odsunutí TT v situaci není.
Zrušení jízdního pruhu? To asi autíčkáři nepřižijou. A DPP taky ne, jestli jim kvůli tomu budou jezdit auta i cyklisti po kolejích.
Auta se mají přesunout do Jateční, z nábřeží bude příjemné místo pro lidi.