Stavba tunelu Pohůrka na D3 se protahuje, Dobrovodská zůstane zavřená až do jara
Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic má zhruba dva roky zpoždění. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Celá stavba dálničního obchvatu Budějovic měla být podle původních plánů ukončena v jednotném termínu, a to v září 2022.
Zpozdeni je nemile ale aspoň se stavi a za dva roky budeme jezdit. V okamziku, kdy se takove stavba otevre tak nikoho uz nezajima nejake zdrzeni. Pamatuje na to s*ani kolem D5 kolem Plzne, kolem tunelu a estakady na D8, kolem D11 u Hradce, kolem Blanky v Praze atd. Kdo si na to dneska vzpomene… Aspon, ze se dela geopruzkum i na D3 v Stc. kraji a uplne to nespi. Snad se tam do konce dekady kopne, co myslite?
Tak nevím, asi poslat pány na ŘSD na exkursi do Budějic. Ráno si můžou zajet zakroužit na Okružní , aby si užili kruhový objezd (co už 5x upravili) ! Potom po 7 Nemanice – Okružní – Rudolfovská – nádraží – Strakonická – Dlouhá louka – Litvínovice – Včelná a po 15 zpět. Alespoň si užijí jako zbytek trpící většiny.
Páni na ŘSD chtěli násep. Pokud do projektu Budejičáci tak dlouho ryli, až to kleslo na úroveň tunelu pod vodou, mohu říci jen dobře jim tak. Co v ČB si zvolili, to mají. Už se mohlo jezdit.
I když nevím, jestli by to dopravnímu paskvilu jménem ČB pomohlo…
Protihlukové tunely na rovině jsou v Evropě naprosto běžné. Třeba okruh kolem Říma se zahlubuje podobným způsobem. Nebo třeba část A3 v Německu…
Pokud by Č.B. byly městem v Rakousku, tak je tam těch tunelů tak deset. Zpoždění rok či dva je srandovní téma v situaci, kdy je u mnoha staveb desítky let. Otevření všech tří úseků D3 najednou je celkem logické.
Jinak současné MD by mělo zařídit středočeský úsek D3, aby „náhodou“ nedošlo ke zpoždění či komplikacím. Jihočeský úsek je rozestavěný či připravený…
Až na to, že až na hranice se mělo jezdit již v roce 2019
Never-Ending Story. Já nerozumím jedné věci, proč je defakto z každé větší dálniční stavby taková obrovská eskapáda. To prostě nemůžou máknout aby bylo spozdeni jen 1 rok? Musí to být dva, stůj co stůj?
Podle mě je problém jinde, než se explicitně říká – a to v takové té české klasice, tedy v brutálně dlouhé domě mezi vytvořením prvního plánu a otevřením stavby. O dálnici se v tomto místě mluví od 90. let (první konkrétní podoby na vedení obchvatu města jsou zde tuším z roku 1987), kdy v této části města a jeho okolí nic moc nebylo a proto byla logická dálnice „otevřená“, tedy nikoliv v tunelu. Jenže, někdy po roce 2000 došlo celkem k výraznému zastavění okolí (mnoho domů vyrostlo mezi Pohůrkou a Dobrou Vodou, totéž na druhé straně v Suchém Vrbném, nyní… Číst vice »
Výjezd z tunelu a haly. 🙂 Dobré řešení by bylo nezvyšovat potřebu dopravy, silnější proudy tlačit na koleje, využívat pokud možno nejvíce existující infrastrukturu (od továren a skladů až po bydlení) a tu řádně udržovat, pak by mohlo být příjemně. Sídliště naplocho vázané na dojížďku autem úplně za vším takovým řešením také není.
Zajímavé, jak všichni nadávají na logistické haly, ale současně by chtěli mít hned za rohem obchůdek…
Nechapu, jestli taky zodpovednost za geologicky pruzkum a za doporuceni stavby puvodni metodou a vlastne vubec doporuceni tunelu jako takoveho, nese nejaka firma nebo osoba?
To je tak když se politici pletou do práce odborníkům a pak z toho máme zbytečný tunel v rovině.
Tak proč nestaví 24/7…?
Kvůli hluku ze stavby. Jsou tam přísná hygienická omezení.
To nějak vyřeší problémy zmíněné v článku?
A do tohoto doporučuji ŘSD zprovoznit úsek Třebonín – Hodějovice a osobní dopravu vpustit na „zanádražku“ ať v Budějicích vědí zač je toho loket, když už chtěli tunel v údolí :-)) Všem dobrákům z ŘSD doporučuji denně jezdit třeba ze Srubce kolem rozkopané díry ještě za použití nesmyslně nasazených semaforů, které dopravu jen blokují..(na křižovatce tvaru „T“ je to opravdu třeba..). ještě pěkně rozestavíme německou sámošku ať si To místní řádně užijí..
Většina těch, kteří denně dojíždí do Budějc do práce jsou největší zlo pro město. Hrajete si na bydlení v přírodě a my abychom stavěli další a další parkovací domy.
Kdyz v Budejovicich byli byty / domy na bydleni, asi by tam lidi bydleli.
Aktuálně je ta křižovatka klasicky ze 4 směrů kvůli stavbě Lidlu.
Ona až tak klasická není. Jedno rameno je částečně bez semaforu (odbočení vpravo) a druhé rameno je jednosměrné. Takže v podstatě je skutečně (z pohledu signalizace) T 😉
Jsme experti na ,,tunely“. Copak se nedělaly geologické průzkumy před započetím stavby? Nejsem odborník ,nerozumím tomu.
Původně tam měla být mostní estakáda, tunel se staví na přání jednoho politika…
Kterého politika, prosím? Nebudte slušný, napište jméno 🙂
(asi je dost známé, ale ke mně se nedoneslo)
František Jelen, ODS. Spravedlnost si ho ovšem už našla.
Díky.
Největší škůdce budějovického urbanismu za posledních 50 let :-((.
Původně měl vést obchvat Českých Budějovic po náspu, pak v zářezu a nakonec to dopadlo tunelem. Takže projektanti navrhli tunel bez nějakého geologického průzkumu, protože geologický průzkum řešil původní variantu.
Přání některých politiků mají větší vliv
O jedné variantě bych polemizoval. Jelikož jde přes trasu dálnice jde významná vodoteč (obzvláště při povodních) pochybuji, že by byla varianta zářez. Je tunel politické přání netuším (možná). Ale částečně bude tato varianta použita i pro to, aby stavba „hladce“ prošla přes dnes (soudě podle stavu pozemků před stavbou bych odhadoval že na tomto místě byla stavební uzávěra právě pro dálnici) poměrně hustě obydlená. Patrně se bude jednat o úsek, kde bude dálnice blízkou obytných zón z obou stran. S ohledem na výše uvedené by se proto varianta TUNEL nabízela (uklidnit komunikaci pod zem). Vyřeší to námitky obyvatel a také… Číst vice »
V českých tunelech se jezdí 80kmh, proto z pohledu provozu na dálnici, je to stejné jako jet 80kmh po povrchu. Jen ta dálnice a její provoz je levnější. Z hlediska hluku, by se tak měl porovnávat tunel s dálnici s rychlostí 80kmh, a to musí u zástavby rd vyjít snad všude. Že je ošklivé ji mít za domem, a tvoří bariéru v území, už je problém lidi, kteří si ty pozemky pro stavbu zvolili.