Stavba tunelu Pohůrka na D3 se protahuje, Dobrovodská zůstane zavřená až do jara

Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic má zhruba dva roky zpoždění. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba dálničního obchvatu Českých Budějovic má zhruba dva roky zpoždění. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Celá stavba dálničního obchvatu Budějovic měla být podle původních plánů ukončena v jednotném termínu, a to v září 2022.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes oznámilo nemilou zprávu pro řidiče v Českých Budějovicích a okolí. Kvůli neustálým průtahům se stavbou tunelu Pohůrka na dálničním obchvatu města (D3) prodlouží uzavírku Dobrovodské ulice až do konce dubna příštího roku.

Vytížená jihovýchodní výpadovka z města do hustě osídlených předměstí je zavřená už od 25. srpna loňského roku, znovu otevřít se měla přesně po roce, tedy letos 25. srpna. Podle ŘSD je ale nutné uzavírku prodloužit, neboť práce na tunelu, přes který Dobrovodská povede, se nedaří podle plánu.

„Práce nebyly včas dokončeny hned z několika důvodů, kterými jsou například pozdní vydání rozhodnutí o povolení nakládání s povrchovými vodami, nedostupnost stavebních materiálů v souvislosti s extrémním nárůstem jejich cen, nouzovým stavem vyhlášeným vládou ČR v listopadu 2021 v souvislosti s pandemií covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině. Neočekávané okolnosti tak posunuly některé z naplánovaných stavebních prací do zimního období, kdy je však nemožné práce provádět. Proto bylo rozhodnuto o jejich posunutí na jaro následujícího roku,“ sdělil dnes mluvčí ŘSD Adam Koloušek.

Nemalé dopravní komplikace způsobené touto uzavírkou tak potrvají o řadu měsíců déle. „Dobrou zprávou alespoň pro chodce nicméně je, že v místě uzavírky dojde k vybudování bezpečného koridoru pro chodce, který zajistí převod chodců po stezce pro pěší mezi Dobrou Vodou a Suchým Vrbným,“ doplnil Koloušek.

Z tunelu Pohůrka se stala noční můra ŘSD. To muselo u tunelu měnit projekt, neboť podle původně schváleného se nedalo kvůli spodní vodě stavět. Tunel vede v nížině a pod Dobrovodským potokem. Původně se měl stavět pomocí milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a podlaha, nově se položí do jámy těleso, do nějž se voda nedostane. ŘSD vícenáklady spojené se změnou metody odhaduje na 200 milionů.

Celá stavba dálničního obchvatu Budějovic měla být podle původních plánů ukončena v jednotném termínu, a to v září 2022. Tunel Pohůrka má být ale podle nových předpokladů dokončen až koncem roku 2024; bez něj přitom nelze podle šéfa ŘSD Radka Mátla severní část obchvatu (Úsilné – Hodějovice) otevřít ani částečně.

Tagy České Budějovice D3 ŘSD tunel Pohůrka
27 komentářů