Stavba tramvajového tunelu v Brně pokročila, hotovo je prvních sto metrů
Stavba tramvajového tunelu v Brně v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Ražba tunelu zatím nepřinesla omezení dopravy.
Ražba tunelu zatím nepřinesla omezení dopravy.
Až 50 km/h…
No to je revoluce…vyvěste vlajky, střílejte salvy!…
Nevíte někdo, jaký je průměr / profil toho tunelu?
Ano, zatleskejme pokroku kdy maly městský okruh vede přes obydlené staré části Brna. Zatím co Bystrc, Kníničky a další blokují velký městský okruh. Taková prasárna vést tranzitní dopravu do Polska přes střed města se jen tak nikde nikomu nepovedla. Mimo to je úsměvné jak většina motoristu ze čtvrtí co zmiňuji vesele jezdí přes všechny ostatní čtvrti. např totálně ucpané Bosonohy, kdy Bystrčák vyrazí do práce… Ale bože chraň aby vznikl obchvat 100let na papíře kdy ani Bystrc neexistovala…. Duchem slabším, zajeďte si občas na západ a zjistíte že mají obchvaty měst a když chcete najet do města, je tam i… Číst vice »
Malý městský okruh je Koliště a Husova…
To se snad konečně časem zruší a bude z toho korzo.
V Brně?
Ne, že bych to místním nepřál, ale dost by mě to překvapilo.
No cajzlům se tranzit středem povedl víc než dost a vypadá to, že si ho užijí nejméně další století. A jihovýchodní tangenta ve Vídni taky neleží bůhvíjakdaleko od centra. A tam jsou teda jiné počty vozidel za hodinu.
Myslíte až budou tramvaje přeloženy tam, kde je nyní „severojižní magistrála“?
Takže tramvaj bude zastavovat rovnou před odjezdovou halou, a Muzeum bude hned další zastávka?
A vůbec nejhorší zvěrstvo byla komunistická demolice výpravní budovy nádraží Praha-Těšnov. Jedné z nejkrásnějších secesních v Evropě. Ten pokrok, kde se to zastaví…
Dálková doprava včetně tranzitu patří především na koleje. Kdo si má zajet duchem slabším?
Tram. trať v Brně řeší ŘSD? ( z textu jsem takového dojmu nabyl, tak odvozuji ze je investorem)
Chápu, že je to stavba vyvolaná jinou stavbou a územní potřebou, ale má někdo prosím info zda je toto běžné i v jiných městech, či jak to chodí v jiných zemích?
Přijde mi dost zvláštní, že ředitelství silnic a dálnic staví městský, čistě tramvajový tunel.
Diky
I jinde v rámci naší země je běžné, že staví/nechává stavět ten, „kdo za to může“, namátkou z rozpočtu vodních cest placené přestavby silničních/železničních mostů na mosty zvedací či vyšší než ty předchozí; z jiného soudku též přeložka tratě přes Droužkovice placená těžařskou uhelnou společností.
A co na tom nechápete.Prostě byl projekt včetně tunelu tramvajové trati a vítězné firmy staví co je naplánováno.Na D3 je třeba částečná přeložka vlakové trati.
A pro změnu železnice a Přerov se zrušením přejezdu v Dluhonicích nebo Sudoměřice a tamní přeložky.
Město platí asi 225 mil. Kč za návazné stavby. Podělili se o to. Za 225 mil. vyrazíte asi 200 m tunelu, když to půjde dobře tak o něco víc, cena je i s ostěním.
Děkuji, o rozdělení investice na tomto projektu jsem doteď netušil.
Dalším též děkuji za další příklady
Tahle Varianta je za mne OK. Už se těším, až to bude hotovo. Dříve jsem tam jezdil docela často a byl to vždy nějvětší špunt na několikasetkilometové cestě na SK. No k dokončení okruhu zbývá ještě jedno a asi se toho už nedožiju, ani hotových dálnic v ČR. Ale dobrá každý kousek.
Pardubák na Žabovřeské cestou na Slovensko? To je jasný důkaz toho, co způsobuje absence D43 a tím chybějící kapacitní propojení ve směru sever-jih okolo Brna.
Ne moc často jezdím z Brna na Hradec, ale raději to beru po I/37, tj. přes Vysočinu – po dálnici do Bíteše a pak na Žďár a Chrudim. Cesta na Svitavy je o nervy, pořád někde nějaké omezení a silný provoz. Když chytíte tři-čtyři kamiony před sebou, od Svitav do Brna (70 km) máte jen dvě šance na předjetí, jde o krátká stoupání do kopce, kde jsou dva pruhy.
A ty kamiony jedou jezdí menší než max povolenou rychlostí?
Nevím jak na I/43, ale typicky kamiony jezdí menší než max. povolenou rychlostí. On dokonce kamion smí jet maximálně 80 km/h a má omezovač. Takže na 90 km/h se dostane maximálně když jede z kopce.
No to ne no…
No hurá, tak ať se daří dál.
No…, skvělý, ale… Nyní je to již passé, ale nebylo vhodnější „hodit“ okruh na estakádu, tedy jeden směr dole a druhý na mostovce, než aby se šahalo trhavinami do toho skalního ostrohu, který má do stabilního masivu dost daleko. Přestože jsem již z projekce již přes 20 let, nějak se mi vybavuje, že tunelové práce jsou ty nejdražší, nejsložitější a následně na údržbu a opravy nejnákladnější.
Myslím, že tu nikoho nezajímá, že je to nejdražší. Hlavně, když se firma napakuje.
Soucasna varianta vzesla z 10 variant do kterych zasahoval Mgr. Patrik z Deti Zeme. Soucasna varianta jak uz zde bylo zmíněno ma nejmenší dopad na okolni zastavbu. Jsme v údolí a hluk z estakady by jeden z duvodu proc je tam ten tunel a galerie. Na Tomkove náměstí zase vsi prudi, ze je to na estakade:-). Pak se ma clovek zavděčit!
Pravda, pravda… S ohledem na množství občanů na které by tato zátěž dopadala, je to do počtu jedna z nejmenších komunit s kterou by se muselo ŘSD/MMB vyrovnávat. Na stranu druhou je to však Veslařská a ty domky na kopcu (Kalvodova, Podeště…). Jóó, holt není občan jako občan.
No jo…ekolog a MHD…
Zvolená varianta s tramvajovým tunelem a částečným přesypáním okruhu je sice nejdražší, ale zároveň má taky nejmenší trvalý dopady na okolní prostředí, což je taky dost podstatný hledisko.
To byla jedna z variant. Ale takhle se autíčkáři omezí nejmíň a MHD je městu u …
Účelem městského okruhu má být omezování autíčkářů na něm, aby jezdili jinudy, přes obytné čtvrti?
vzhledem k omezení rychlosti MHD v tunelu a oproti původnímu úseku…
Ten rozdíl 10km/h na 500 metrech je zanedbatelná ztráta…
Jaká vlastně bude povolená rychlost v tunelu?
Zatím krokem po svých 😉
Prej 50 pro šaliny.
Budovat v dnešní době estakády, je stejně perspektivní jako budovat ve městě nově sloupy elektrického vedení místo zakopání pod zem.
No ono až se bude ve čtyřicátých letech (tohoto století) budovat na brněnském nádraží normální zhlaví a příjezdy, tak to bude velmi brutální úprava… 😀