Stavba tramvajového tunelu v Brně pokročila, hotovo je prvních sto metrů

Stavba tramvajového tunelu v Brně v Žabovřeské. Foto: ŘSDStavba tramvajového tunelu v Brně v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Ražba tunelu zatím nepřinesla omezení dopravy.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medical_examiner

Až 50 km/h…
No to je revoluce…vyvěste vlajky, střílejte salvy!…

Pavel

Nevíte někdo, jaký je průměr / profil toho tunelu?

Fil

Ano, zatleskejme pokroku kdy maly městský okruh vede přes obydlené staré části Brna. Zatím co Bystrc, Kníničky a další blokují velký městský okruh. Taková prasárna vést tranzitní dopravu do Polska přes střed města se jen tak nikde nikomu nepovedla. Mimo to je úsměvné jak většina motoristu ze čtvrtí co zmiňuji vesele jezdí přes všechny ostatní čtvrti. např totálně ucpané Bosonohy, kdy Bystrčák vyrazí do práce… Ale bože chraň aby vznikl obchvat 100let na papíře kdy ani Bystrc neexistovala…. Duchem slabším, zajeďte si občas na západ a zjistíte že mají obchvaty měst a když chcete najet do města, je tam i… Číst vice »

Jiří Kocurek

Malý městský okruh je Koliště a Husova…

Jaaa

To se snad konečně časem zruší a bude z toho korzo.

Jakub P

V Brně?

Ne, že bych to místním nepřál, ale dost by mě to překvapilo.

Tomáš Gottschalk

No cajzlům se tranzit středem povedl víc než dost a vypadá to, že si ho užijí nejméně další století. A jihovýchodní tangenta ve Vídni taky neleží bůhvíjakdaleko od centra. A tam jsou teda jiné počty vozidel za hodinu.

medical_examiner

Myslíte až budou tramvaje přeloženy tam, kde je nyní „severojižní magistrála“?
Takže tramvaj bude zastavovat rovnou před odjezdovou halou, a Muzeum bude hned další zastávka?

Pavel Skládaný

A vůbec nejhorší zvěrstvo byla komunistická demolice výpravní budovy nádraží Praha-Těšnov. Jedné z nejkrásnějších secesních v Evropě. Ten pokrok, kde se to zastaví…

Frantisek

Dálková doprava včetně tranzitu patří především na koleje. Kdo si má zajet duchem slabším?

Q.i

Tram. trať v Brně řeší ŘSD? ( z textu jsem takového dojmu nabyl, tak odvozuji ze je investorem)
Chápu, že je to stavba vyvolaná jinou stavbou a územní potřebou, ale má někdo prosím info zda je toto běžné i v jiných městech, či jak to chodí v jiných zemích?
Přijde mi dost zvláštní, že ředitelství silnic a dálnic staví městský, čistě tramvajový tunel.
Diky

xyz

I jinde v rámci naší země je běžné, že staví/nechává stavět ten, „kdo za to může“, namátkou z rozpočtu vodních cest placené přestavby silničních/železničních mostů na mosty zvedací či vyšší než ty předchozí; z jiného soudku též přeložka tratě přes Droužkovice placená těžařskou uhelnou společností.

buggs

A co na tom nechápete.Prostě byl projekt včetně tunelu tramvajové trati a vítězné firmy staví co je naplánováno.Na D3 je třeba částečná přeložka vlakové trati.

Kalanis

A pro změnu železnice a Přerov se zrušením přejezdu v Dluhonicích nebo Sudoměřice a tamní přeložky.

Jiří Kocurek

Město platí asi 225 mil. Kč za návazné stavby. Podělili se o to. Za 225 mil. vyrazíte asi 200 m tunelu, když to půjde dobře tak o něco víc, cena je i s ostěním.

Q.i

Děkuji, o rozdělení investice na tomto projektu jsem doteď netušil.

Dalším též děkuji za další příklady

Pardubák

Tahle Varianta je za mne OK. Už se těším, až to bude hotovo. Dříve jsem tam jezdil docela často a byl to vždy nějvětší špunt na několikasetkilometové cestě na SK. No k dokončení okruhu zbývá ještě jedno a asi se toho už nedožiju, ani hotových dálnic v ČR. Ale dobrá každý kousek.

Jiří Kocurek

Pardubák na Žabovřeské cestou na Slovensko? To je jasný důkaz toho, co způsobuje absence D43 a tím chybějící kapacitní propojení ve směru sever-jih okolo Brna.

Karel

Ne moc často jezdím z Brna na Hradec, ale raději to beru po I/37, tj. přes Vysočinu – po dálnici do Bíteše a pak na Žďár a Chrudim. Cesta na Svitavy je o nervy, pořád někde nějaké omezení a silný provoz. Když chytíte tři-čtyři kamiony před sebou, od Svitav do Brna (70 km) máte jen dvě šance na předjetí, jde o krátká stoupání do kopce, kde jsou dva pruhy.

Ondřej

A ty kamiony jedou jezdí menší než max povolenou rychlostí?

ZdendaP

Nevím jak na I/43, ale typicky kamiony jezdí menší než max. povolenou rychlostí. On dokonce kamion smí jet maximálně 80 km/h a má omezovač. Takže na 90 km/h se dostane maximálně když jede z kopce.

medical_examiner

No to ne no…

Jiří Kocurek

No hurá, tak ať se daří dál.

Olin

No…, skvělý, ale… Nyní je to již passé, ale nebylo vhodnější „hodit“ okruh na estakádu, tedy jeden směr dole a druhý na mostovce, než aby se šahalo trhavinami do toho skalního ostrohu, který má do stabilního masivu dost daleko. Přestože jsem již z projekce již přes 20 let, nějak se mi vybavuje, že tunelové práce jsou ty nejdražší, nejsložitější a následně na údržbu a opravy nejnákladnější.

Jirka

Myslím, že tu nikoho nezajímá, že je to nejdražší. Hlavně, když se firma napakuje.

Petr Kusavec

Soucasna varianta vzesla z 10 variant do kterych zasahoval Mgr. Patrik z Deti Zeme. Soucasna varianta jak uz zde bylo zmíněno ma nejmenší dopad na okolni zastavbu. Jsme v údolí a hluk z estakady by jeden z duvodu proc je tam ten tunel a galerie. Na Tomkove náměstí zase vsi prudi, ze je to na estakade:-). Pak se ma clovek zavděčit!

Olin

Pravda, pravda… S ohledem na množství občanů na které by tato zátěž dopadala, je to do počtu jedna z nejmenších komunit s kterou by se muselo ŘSD/MMB vyrovnávat. Na stranu druhou je to však Veslařská a ty domky na kopcu (Kalvodova, Podeště…). Jóó, holt není občan jako občan.

medical_examiner

No jo…ekolog a MHD…

Ondra K.

Zvolená varianta s tramvajovým tunelem a částečným přesypáním okruhu je sice nejdražší, ale zároveň má taky nejmenší trvalý dopady na okolní prostředí, což je taky dost podstatný hledisko.

PvvS

To byla jedna z variant. Ale takhle se autíčkáři omezí nejmíň a MHD je městu u …

Jiří Kocurek

Účelem městského okruhu má být omezování autíčkářů na něm, aby jezdili jinudy, přes obytné čtvrti?

PvvS

vzhledem k omezení rychlosti MHD v tunelu a oproti původnímu úseku…

Sebastian

Ten rozdíl 10km/h na 500 metrech je zanedbatelná ztráta…

Jiří Kocurek

Jaká vlastně bude povolená rychlost v tunelu?

Jenda-71

Zatím krokem po svých 😉

Jirka

Prej 50 pro šaliny.

Petr

Budovat v dnešní době estakády, je stejně perspektivní jako budovat ve městě nově sloupy elektrického vedení místo zakopání pod zem.

medical_examiner

No ono až se bude ve čtyřicátých letech (tohoto století) budovat na brněnském nádraží normální zhlaví a příjezdy, tak to bude velmi brutální úprava… 😀