Stavba tramvajové trati ke Kampusu finišuje, první jízdy budou na podzim

Tramvajová zastávka Nemocnice Bohunice. Foto: DPMBTramvajová zastávka Nemocnice Bohunice. Foto: DPMB

Zkušební provoz s cestujícími začne do konce roku.

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kleo79

V celku by mě dost zajímalo proč neustále se dělají tyto přístřešky ze skla, jak se má pak člověk čekající na zastávce schovat do stínu před těmi úmornými vedry ….

robert

Konečně. Je to jeden z nejsložitějších projektů, na kterém jsem kdy pracoval.

VHbrno

Úsek Kotlanova-Jírova z roku 1998 není „novostavbou tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století“?

Bespi

Takova krasna plocha pro FVE … a nic.

Cracatit

Můžou to vylepšit, dneska už se na řadu ploch dávají fólie, nejen kvůli odstranění čmáranic, můžou současně sloužit i jako antireflexní. Jsem zvědav, jak moc to bude bezbariérové, když je cílem špitál.

Kernteriér

A slavnostní první jízda se uskuteční náhodou pár dní před čím?

tomash

Zahájení provozu s cestujícími se před volbami nestihne.

robert

Před Vánocemi. 🙂

Luděk

Když se rekonstruovala zastávka Šumavská tak to bylo kritiky že je tam jen malá stříška a teď se zase kritizuje že na zastávce kde bude podstatně větší počet cestujících je zastřešená celá.
Tak už si sakra vyberte!

Kleist

Ale tady je to přecijenom trochu předimenzované. Proč je tam proboha to ostrovní nástupiště? To lidi budou nastupovat z obou stran?

M19

Protože je tam uvrať místo smyčky. Stejné řešení jako na zastávce Mifkova, tam jen není to zastřešení. Ovšem na důležitém dopravním uzlu, jako je tento, bych ho čekal.

Kleist

Jen narážím na t,o že je zde jak ostrovní nástupiště, tak i to klasické z obou stran. Zabírá to zbytečně moc místa.

Luděk

Takže pokud se nepletu tak středové Ostrovní nástupiště bude sloužit pro nástup zatím co krajní pro výstup a plus tam budou i zastávky autobusů a trolejbusů takže mě to až tak předimenzované nepřijde samozřejmě můžeme mluvit o provedení které je víc technické než designové.

Jiří Kocurek

A kdyby ano, tak jaké ohrožení oboustranným nastupem nastane?
Do osobního automobilu se tak nastupuje více než století a do kočáru stovky roků před tím taky.
https://www.nhkladruby.cz/fotogalerie-kocaru

Jan

Za mě je lepší nějaká střecha než žádná. Pod mostem ale střechy netřeba, pokud most není děravý.

Luděk

Ikdyž to byla absurdita tak mě osobně až tak zbytečná nepřišla. Samozřejmě že před deštěm moc neochranila ale před větrem by pomohla

Michal Fiala

Betonovo-skleníkové peklo. Ve čtvrtek má být 34C, kolikpak bude pod tou stříškou na přímém slunci? Tohle je bezmozkové řešení.
Naschvál jsem si našel i nějaké vizualizace, tam je to sice bez střechy, ale také pouze s betonem, bez jediného stromu. Proč to aspoň nedoplní travním pásem v kolejišti? Kvůli stání vozů? Za mě to vypadá přesně tak, jak by to vypadat nemělo.

Kleist

Ano kvůli stání vozů a přecházení lidí, souhlasím že ty střechy u obou zastávek moc krásy nesklidili.

Ondra K.

Vzhledem k intervalům a vytížení linky 8 se dá předpokládat, že většinu času tam budou stát tramvaje, takže už kvůli tomu by tam trávník dlouhodobě nepřežil.

autobusik2

Zatrávnená trať potrebuje ešte jednu takú drobnosť: závlahový systém. Ten by sa jednoducho nevyplatilo kvôli pár metrom zatrávnenej trati pri zastávkach inštalovať (nemôžete dať trávu až ku vchodu do tunela, kvôli údržbe + nástupné miesto záchranárov).

Jan Pytela

Co to je za kotasovskou stříšku? 🙁

Jiří Kocurek

Tohle není Kotas. Na Kotase je tam málo zakřivených křivek, úplně chybí pavučina různých závěsů a neurčitě přítomná městotvornost.
https://www.archiweb.cz/news/zde-je-kotasovo

Jan Pytela

Tezkopadne je to úplně stejně a že to má naprosto nulovou architektonickou hodnotu mi nevymluvite.

Jiří Kocurek

A ani se nebudu snažit. Jen to nevypadá jako pomsta komukoliv, kdo by se tam snad snažil zametat či dělat běžnou údržbu.

robert

Tohle je věc, která se nedá objektivně posoudit. Mně se to líbí a že je to pěkné, mi nevymluvíš.

Tomáš Gottschalk

Přeložení šaliny do Plotní byla rekonstrukce?

Milan Chalupa

Dle té úvodní fotky to vypadá jako když finišuje stavba nového nádraží.

K.S.

A to je dobře, nebo špatně?

Márty

Podobné přístřešky se na důležitých stanicích ve světě běžně dělají, je to komfortní a může to být i vzhledově velmi povedené. Jestli je to potřeba na Bohunicích v takovémto rozsahu, je samozřejmě věc druhá:)

Jiří Kocurek

Jenom tam chybí Malá amerika, ty koleje by mohly být na západ od ní.

Ladislav Urbánek

Zase sklo a žádný stín !!!!!!!!!!!!!!!

Filip

Zvláštní, na fotce je stín na zemi viděť docela jasně