Stavba tramvajové trati ke Kampusu finišuje, první jízdy budou na podzim
Tramvajová zastávka Nemocnice Bohunice. Foto: DPMB
Zkušební provoz s cestujícími začne do konce roku.
Zkušební provoz s cestujícími začne do konce roku.
V celku by mě dost zajímalo proč neustále se dělají tyto přístřešky ze skla, jak se má pak člověk čekající na zastávce schovat do stínu před těmi úmornými vedry ….
Konečně. Je to jeden z nejsložitějších projektů, na kterém jsem kdy pracoval.
Úsek Kotlanova-Jírova z roku 1998 není „novostavbou tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století“?
Takova krasna plocha pro FVE … a nic.
Můžou to vylepšit, dneska už se na řadu ploch dávají fólie, nejen kvůli odstranění čmáranic, můžou současně sloužit i jako antireflexní. Jsem zvědav, jak moc to bude bezbariérové, když je cílem špitál.
A slavnostní první jízda se uskuteční náhodou pár dní před čím?
Zahájení provozu s cestujícími se před volbami nestihne.
Před Vánocemi. 🙂
Když se rekonstruovala zastávka Šumavská tak to bylo kritiky že je tam jen malá stříška a teď se zase kritizuje že na zastávce kde bude podstatně větší počet cestujících je zastřešená celá.
Tak už si sakra vyberte!
Ale tady je to přecijenom trochu předimenzované. Proč je tam proboha to ostrovní nástupiště? To lidi budou nastupovat z obou stran?
Protože je tam uvrať místo smyčky. Stejné řešení jako na zastávce Mifkova, tam jen není to zastřešení. Ovšem na důležitém dopravním uzlu, jako je tento, bych ho čekal.
Jen narážím na t,o že je zde jak ostrovní nástupiště, tak i to klasické z obou stran. Zabírá to zbytečně moc místa.
Takže pokud se nepletu tak středové Ostrovní nástupiště bude sloužit pro nástup zatím co krajní pro výstup a plus tam budou i zastávky autobusů a trolejbusů takže mě to až tak předimenzované nepřijde samozřejmě můžeme mluvit o provedení které je víc technické než designové.
A kdyby ano, tak jaké ohrožení oboustranným nastupem nastane?
Do osobního automobilu se tak nastupuje více než století a do kočáru stovky roků před tím taky.
https://www.nhkladruby.cz/fotogalerie-kocaru
Za mě je lepší nějaká střecha než žádná. Pod mostem ale střechy netřeba, pokud most není děravý.
Ikdyž to byla absurdita tak mě osobně až tak zbytečná nepřišla. Samozřejmě že před deštěm moc neochranila ale před větrem by pomohla
Betonovo-skleníkové peklo. Ve čtvrtek má být 34C, kolikpak bude pod tou stříškou na přímém slunci? Tohle je bezmozkové řešení.
Naschvál jsem si našel i nějaké vizualizace, tam je to sice bez střechy, ale také pouze s betonem, bez jediného stromu. Proč to aspoň nedoplní travním pásem v kolejišti? Kvůli stání vozů? Za mě to vypadá přesně tak, jak by to vypadat nemělo.
Ano kvůli stání vozů a přecházení lidí, souhlasím že ty střechy u obou zastávek moc krásy nesklidili.
Vzhledem k intervalům a vytížení linky 8 se dá předpokládat, že většinu času tam budou stát tramvaje, takže už kvůli tomu by tam trávník dlouhodobě nepřežil.
Zatrávnená trať potrebuje ešte jednu takú drobnosť: závlahový systém. Ten by sa jednoducho nevyplatilo kvôli pár metrom zatrávnenej trati pri zastávkach inštalovať (nemôžete dať trávu až ku vchodu do tunela, kvôli údržbe + nástupné miesto záchranárov).
Co to je za kotasovskou stříšku? 🙁
Tohle není Kotas. Na Kotase je tam málo zakřivených křivek, úplně chybí pavučina různých závěsů a neurčitě přítomná městotvornost.
https://www.archiweb.cz/news/zde-je-kotasovo
Tezkopadne je to úplně stejně a že to má naprosto nulovou architektonickou hodnotu mi nevymluvite.
A ani se nebudu snažit. Jen to nevypadá jako pomsta komukoliv, kdo by se tam snad snažil zametat či dělat běžnou údržbu.
Tohle je věc, která se nedá objektivně posoudit. Mně se to líbí a že je to pěkné, mi nevymluvíš.
Přeložení šaliny do Plotní byla rekonstrukce?
Dle té úvodní fotky to vypadá jako když finišuje stavba nového nádraží.
A to je dobře, nebo špatně?
Podobné přístřešky se na důležitých stanicích ve světě běžně dělají, je to komfortní a může to být i vzhledově velmi povedené. Jestli je to potřeba na Bohunicích v takovémto rozsahu, je samozřejmě věc druhá:)
Jenom tam chybí Malá amerika, ty koleje by mohly být na západ od ní.
Zase sklo a žádný stín !!!!!!!!!!!!!!!
Zvláštní, na fotce je stín na zemi viděť docela jasně