Pražská Technická správa komunikací (TSK) spustí 6. března jednu z letošních nejnákladnějších staveb, kterou je přístavba autobusového pruhu na Strakonické. To se neobejde bez dopravních omezení. Cesta do centra povede dvěma zúženými pruhy (levý bude široký jen dva metry) a rychlost bude snížena na 50 km/h. Přilehlá cyklostezka bude po dobu stavby uzavřena. Oznámila to TSK na svých stránkách.
Rozšíření o jeden pruh se týká směru do centra v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most. Nově zbudovaný pruh pro autobusy bude mít délku 2,179 kilometru a podle organizace ROPID půjde o nejdelší „buspruh“ v Praze. Má urychlit průjezd autobusů po Strakonické, kde se často stojí v kolonách. Celková délka autobusových pruhů na Strakonické bude šest kilometrů. Průjezd se má zlepšit i pro řidiče osobních aut.
Zakázku na úpravu Strakonické získalo sdružení firem Porr a Swietelsky stavební s cenou 325 milionů korun.

Etapy stavby a dopravní omezení (Pramen: TSK)
Etapa I (6. 3. 2021 – 21. 3. 2022)
Práce budou probíhat za dopravního omezení, které povede dopravu ve dvou jízdních pruzích ke střednímu dělicímu pásu. V této etapě budou vykáceny překážející náletové dřeviny, vybudovány přeložky inženýrských sítí, nová dešťová kanalizace v délce 800 m, nové opěrné zdi v délce 1 500 m. Dále budou vybudovány také nové chodníky od začátku stavby až po železniční most. Vozovka bude rozšířena o jeden jízdní pruh.
Etapa II (21. 3. 2022 – 20. 5. 2022)
Práce budou probíhat v pomalém jízdním pruhu, doprava bude vedena dvěma jízdními pruhy – v rychlém jízdním pruhu a v nově vybudovaném pruhu na kraji vozovky. Dále bude provedena výměna dvou vrstev živičného krytu a provedena sanace trhlin.
Etapa III (20. 5. 2022 – 19. 7. 2022)
Práce budou probíhat v rychlém jízdním pruhu, doprava bude vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích při pravé straně vozovky. Dále bude provedena výměna dvou vrstev živičného krytu, provedena sanace trhlin a výměna svítidel veřejného osvětlení ve středním dělicím pásu.
Jen aby tam potom ta 50 nezůstala…
Bude součástí úprav i kamerový systém předávající jízdu ve vyhrazeném pruhu rovnou ke správnímu řízení ?
Buspruh je fajn, snížení rychlosti ne.
To jako na rok a půl zavřou i tu cyklustezku? Proč?
Bude tam staveniště.
Nevidel bych to jako tragedii. Cyklostezka vede i na druhy strane silnice a dokonce bych rek ze pro cyklisty je to komfortnejsi diky sirce. Samozrejme bruslari maji smulu diky asi 200m useku po kostkach. Jinak ale souhlas ze nechapu co na tom budou delat tak dlouho.
Protože neni problém jet po skutečné cyklostezce kolem řeky.
Co to ta TSK používá za terminologii – pomalý jízdní pruh, rychlý jízdní pruh?
rok a půl tvl, česko ole ,,,
Dokonce opraví stávající povrch. To nebývá zvykem.
Bude ten bus pruh od Branického mostu k Barranďáku v levé nebo v pravé části vozovky? U Baranďáku je potřeba být vlevo, protože všechny busy jedou na Smíchovské nádraží.
ten tam už je jestli sis nevšiml ,,,
Ten tam je a je v levé části vozovky směr Smíchov. Proto se právě ptám, jestli bude navazující bus pruh od Branického mostu taky v levé části vozovky nebo bude v pravé a bus si před Barranďákem přejede z pravého do levého.
Od Branického mostu dál bude v levém pruhu.
možná by pomohla menší nápověda – na rekonstruovaném úseku jsou dvě zastávky 🙂
No, to omezení bude trvat dost dlouho – snad už v tu dobu bude mezi Radotínem a Smíchovem aspoň trochu kloudně fungovat železnice, aby přilákala aspoň nějaké dosavadní automobilisty do vlaků.