Stavba obchvatu Lišova na I/34 za 1,3 miliardy získala stavební povolení
Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic.
Mit to v parametru SPMV 2+2 pruhy z Trebone az do Budejovic by byl asi ideal ale i za tohle pambu zaplat. Ale skoda, ze to nebude aspoň formalne SPMV 1+1. Doprovodka tam je. Usek od Vranina do Trebone se taky chysta na rekonstrukci a naprimeni, aspoň pokud vim. Pruchod Treboni bez OK se da resit reorganizaci mistni upravy (lavka pro pesi nebo pruchod valem nebo oboji, pricne propojeni pro auta přes přilehlou MUK Jiraskova x I/34) – jen by musel někdo chtit o tom premyslet a pripravovat to… Ale co, třeba az tam budou na tom kruhaci několik desitek… Číst vice »
Celá silnice I/34 měla už dávno jako tranzit být 4 pruh ! Doufám, že nechají místo na dodělání dalšího pruhu.
4 pruh je malo, nejlépe 6 pruh a s rezervou na další rozšíření!
stačí toto. tranzit ČB-Jihlava a -Brno se bude přesouvat na D3+I/19…
Neuvažuje se s rozšířením na 4 pruh.
Ještě by to chtělo narovnat tu část od Vranína do Třeboně a další obchvaty kolem obcí směrem na Jindřichův Hradec a přidat občas předjížděcí pruh. Už jen kvůli ekologii a bezpečnosti provozu. Klidně až do Znojma.
Přestavba mezi Vranínem a Třeboní už se také chystá:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/390/infoletak_s34-vranin-trebon.pdf?t=2021-12-05%2016:05:39.566
Vizualizace:
https://www.youtube.com/watch?v=DmZNN00V2Yg&t=1s
Tak zázrak že to nebude mít kruháč v cestě, jak už někdo psal… Ale když je hezky tak není problém když se to v Třeboni štosuje kilometr před kruháčem, tam by to taky pak chtělo něco vymyslet…
Tohle prostě měl být čtyřpruh minimálně do Třeboně.
Sorry jako…
2+1 by stačilo…
Rychlostka by byla lepší
Nestačilo
I/34 ve čtyřpruhu je přes Třeboň neřešitelná.
Řešitelná je. v podobě mostu, který by byl zakrytý, třeba FVE. Kruháč nahradit podjezdem a z r34 udělat jen sjezd do centra a nájezd z centra. A dále udělat nájezd z I24 na R34 směr Budějovice. Parkoviště od Penny připojit do Jiráskova. A udělat nadchod místo přechodu v ulici Dalskabat. Možná až v Boženy Němcové. Asi by bylo třeba bourat nějaké domy: 1147,650-652,676-678, možná i 1050, 672, 1046
Technické řešení problém až tak není (to se dá najít skoro vždycky), problém je spíš projednatelnost, zvlášť v tak úzkým zastavěným území. Troufnu si říct, že vámi popsané řešení je neprojednatelné minimálně z důvodu odporu místních obyvatel.
Jenže tohle můžete napsat skoro u všeho, vždycky najdete někoho komu se to nelíbí.
Je pravda, že lidi jsou schopni protestovat proti čemukoliv, nicméně občas jsou ty protesty opodstatněné. Zrovna v případě Třeboně by to znamenalo poměrně rozsáhlé demolice ve slušně vypadající části města, takže případné protesty lze pochopit. Narozdíl třeba od takového Tomkova náměstí v Brně, které bylo v takovém stavu, že mu už stavba okruhu neublíží.
On je v Třeboni už problém najít novou variantu napojení silnice na Nové Hrady, aby se nemuselo jezdit přes město a Světskou hráz.
Komplikací je statut CHKO Třeboňsko a ptačí oblast.
Silnice I/34 nemá v současné době průchodné řešení a zvěrstva typu zadeklovaných mostů na městském okruhu v Hradci králové tam nikdo budovat nebude.
Buďte rád, že tam pojedete plynule přes MÚK, protože ŘSD tam taky mohlo nasázet zepár OK nebo rovnou semafory, jako je to jinde.
Presne tak, stejne jako napriklad z Pardubic do Chrudimi …
… nebo třeba absolutně nesmyslné semafory na T křižovatce uprostřed polí na přivaděči k D35 z Holic.
Nebýt těch semaforů, už by tam byla dost bouraček. Počet aut jedoucích po I/36 z Pardubic do Holic je značný. Za mě umístění bez problémů. A řidiči si po sjezdu z D35 alespoň uvědomí, že už nejsou na dálnici a zvolní. Tam by jinak lítal jeden střelec za druhým a od Časů by byl nájezd od ústa.
… aby o 100 metrů dál v poli byl kruháč s trojkou a o půlkilometr dál megakruháč na D35? Ať mě proboha někdo vysvětlí, jaký má tohle smysl.
Minimálně to je velká škoda nevyužité příležitosti, když z Budějc na kopec to 4 pruh je, stejně jako u Třeboně.