Stavba obchvatu Lišova na I/34 za 1,3 miliardy získala stavební povolení

Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic.

Stavba dlouhá léta připravovaného obchvatu Lišova a Štěpánovic na silnici I/34 mezi Českými Budějovicemi a Třeboní se přiblížila. Krajský úřad Jihočeského kraje vydal v pátek pro téměř desetikilometrovou přeložku stavební povolení. Zatím je nepravomocné, do 15 dnů se proti němu lze odvolat k ministerstvu dopravy.

Z hlediska nákladů se stavba řadí mezi největší, které Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provádí či chystá na silnicích I. třídy. Od poloviny března běží tendr na stavební firmu, předpokládaná hodnota zakázky je 1,259 miliardy korun. Termín pro přihlášky je aktuálně 25. květen. K zahájení stavby by podle ŘSD mělo dojít v letošním posledním čtvrtletí, hotovo by mělo být v roce 2024.

Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat východní část Českých Budějovic a město Rudolfov. V místě napojení vznikne mimoúrovňová křižovatka.

I/34, obchvat Lišova. Pramen: ŘSD

I/34, obchvat Lišova. Pramen: ŘSD

Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase vznikne i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.

Přeložka silnice, která slouží také jako přivaděč k dálnici D3, výrazně uleví městu Lišov i řidičům. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 městem denně projede 14 tisíc aut. Silnice přitom už dávno nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.

Tagy I/34 obchvat Lišova ŘSD
24 komentářů