Stavba obchvatu Krnova nabrala zpoždění, otevřít se má s omezeními až v srpnu
Stavba obchvatu Krnova. Pramen: ŘSD
Stavbu severovýchodního obchvatu Krnova zahájilo Ředitelství silnic a dálnic v roce 2017.
Stavbu severovýchodního obchvatu Krnova zahájilo Ředitelství silnic a dálnic v roce 2017.
Nevím, proč někdo zpochybňuje trasu stavby, když ta musí být v územním plánu města? Je celkem logické, že ta silnice vede severně u hranic a podél železnice. Navíc jen severní trasa zároveň řeší napojení silnice č.45….
Jižní trasa by zase vadila někomu jinému…
Třeba průtah Mělníkem mě přijde o dost větší prasárna, ale ani tam asi nešlo najít moc lepších řešení….
Pokud obchvat je veden v těsné blízkosti města a ještě je vyzdvižen do výšky pomoci 4 estakád, znamená to především hodně hluku pro celé město, toto řešení vůbec nevyhovuje.
Jedna z nejhorších realizací v ČR.
A váš alternativní návrh? Město je od východu a severu sevřeno státní hranicí, řekami Opavicí a Opavou s širokým pásem záplavového území, záplavy jsou v Krnově dost velké téma.. Z jihu a západu jsou pásma kopců. Potřebujete se po I/57 dostat z JV na SZ. Takže kudy a jakým způsobem byste doporučil vy?
Město je skutečně sevřené mezi kopci a státní hranicí, to ale nic nemění na tom, že obchvat je veden dosud zcela klidnou částí města, kde lišky dávaly dobrou noc a že stavební řešení je mohutné, prostě rána do krajiny. Jestli obchvat splní účel, věřím, že někdo dobře spočítal, protože od oka mi nepřijde, že dnešní Opavskou ulici zahustil transit ve směru na Město Albrechtice, přičemž obchvat řeší pouze tento tranzit. Vím že tam byl otevřen přechod Bartultovice, od kterého se sliboval čilý kamionový ruch, nejsem velký znalec lokality, ale myslím že ten ruch tam není.
On ten kamionový provoz tam opravdu je. Nákladní doprava z Opavska a Bruntálska směr Z. Evropa jde přednostně tudy (vyhnutí se české D1), stejně tak polské kamiony od Opolí a Vratislavi směr JV Evropa. Poláci sice z Krnova pokračují směrem na Bruntál a Olomouc, ale i pro tento směr se připravuje obchvat. Dnes je doprava v centru Krnova opravdu hodně obtížná, před rondely jsou fronty, nemluvě o jejich malých poloměrech pro kamiony.
Ten píšu o kousek níže. Když jsou záplavy, tím spíše bych nekličkoval ten obchvat okolo Opavice, ale odklonil bych jej pořádný kus na sever a tomu záplavovému území bych se z větší části vyhnul. A naproti tomu za cca 150 – 250 mil. bych postavil protipovodňovou zeď, která v době, když nejsou záplavy, tak kouká ze země jen 40 cm. Či-li nezasahuje do krajiny takovým způsobem jako estakáda přilepená na město. Jinak s vámi naprosto souhlasím, nejhorší je to na severozápadě, kde Opavice teče po hranici a až následně se od ní odděluje. A zase v místě, kde se Opava… Číst vice »
https://mapy.cz/turisticka?x=17.7111217&y=50.0924972&z=14&l=0&q=krnov
Těsné? Vy budete asi dopravní inženýr. Průchodnost tímto územím je hodně stižená.
Chápu, že průtah dopravy městem je v Krnově docela zatěžující, ale ten hromotlucký obchvat s estakádami dost ruší do té doby klidnou, venkovskou část města bez takto kapacitních silnic.
Úplný souhlas, trasa měla být vedena podstatně více na sever, blíž k polské hranici, toto řešení vůbec není vyhovující, ale dělají to lidé, kterým je krajina, město a lidé úplně jedno. Hlavně vymyslet trasu tak, aby tam byly 4 zbytečné estakády a celý tento byznys byl dostatečně nakrmen. A schválilo to město Krmov. Sorry jako ………..
A co takhle nejdříve mrknout do mapy? Je to kompromis, protože žádné ideální řešení neexistuje. Pokud by se stavělo dál na sever, tak jen za cenu masivního bourání domů, nebo vedením silnice až za hranicí ČR, což jaksi je těžko možné. Navíc by byl obchvat tak dlouhý, že by stěží vyšlo hodnocení ekonomiky stavby.
Bože, myslíte, že k takovému tématu píšou lidi, kteří neberu v úvahu mapu. To snad nemyslíte vážně.
1: Pravda je, že by to demolice přivodilo, ale ne masivní.
2. Namísto toho trasa vede asi 20m od koupaliště, a 50m od jiných rd, které se sice nebouraly, ale bydlet v takovém domě se stejně nedá. Takže je to v podstatě totéž.
3. ne vedením za hranice, ale výměnou území, tam schází skutečně kousínek.
4. Ne obchvat by nebyl o tolik delší a navíc by se ušetřilo při překonávání překážek, takže celkově by to bylo levnější.
A jak by to proboha chtěli otevřít v únoru? Vymlouvají se na násep. A co ostatní dodělávky? Křižovatky, protihlukové stěny, napojení Petrovické. Tady je dodělávek na rok.
Vždyť to tam píšou, akorát to nazývají dílčími nedodělky. a NA PODZIM JSOU VOLBY.
a více zde … http://www.krnovskyobchvat.cz/cs/
… a v článku je chyba v tom, kdo stavbu staví. Nestaví ji „společnost Aktor ATE v konsorciu se společností Silnice CZ“. Staví ji Sdružení Silnice.cz + Aktor ATE. Ale holínky nebo hodinky, kdo by to řešil :-)…
… a jaký je v tom rozdíl? holínky a hodinky jsou něco jiného, ale není to jinak řečeno 🙂
Je v tom rozdíl. To, co je napsáno v čláku, není to, co jsem napsal :-). Mám to opisovat? Napsal jsem to málo česky? 🙂
a víš co znamená slovo konsorcium ?
… je to sdružení podnikatelů založené za účelem dosažení nějakého společného obchodního cíle. (takže je úplně jedno kdo je první a kdo druhý, význam je stejný.
tvl. a jestli řešíš tečku ve větě, tak tebe bych chtěl mít ve škole na ČJ. 🙂
To se pletete, pravdivé jsou oba výroky. Váš výrok je přesný název toho sdružení, zatímco výrok „společnost Aktor ATE v konsorciu se společností Silnice CZ“ je v podstatě informace o tom, že existuje nějaké sdružení dvou firem, které obchvat staví.
Zavádějící je ta část „staví společnost AKTOR“, protože navozuje dojem, že AKTOR je vedoucí a Silnice CZ v konsorciu jako člen. A to je přesně opačná situace, než je realita. Silnice CZ jsou vedoucím sdružení, AKTOR druhý člen s menším významem. A to je jako sdělení zcela zásadní věc. Proto – hodinky nebo holínky. Tečka. Dojmy nejsou předmětem mého zájmu.
Dojem to nenavozuje prakticky žádný, protože sdružení nemá vedoucího a členy, podle zákona má účastníky a každý účastník má jeden hlas. Ve smlouvě si pak mohou rozdělit odlišné podíly na majetku získaném činností sdružení. Přirovnání k hodinkám a holínkám nebo označení za chybu v článku je mimo.
A teď si řekneme, jak je to ve skutečnosti :-): – ŘSD Ostrava se nenamáhalo zapojit do přípravy fakt, že fabrika Kofoly má just in time zásobování a není ji možné prostě odfiknout na několik měsíců – důsledek, nejdříve se musel dodělat přístup k fabrice a pak až pokračovat – to je ŘSD známo krátce po zahájení stavby. – ŘSD Ostrava počítalo v projektu s tím, že využije polovinu stávajícího násypu a to se zazubením. Tento postup byl tak špatný sám o sobě, že „překvapení“, že je starý násep de facto z bordelu, je jen třešnička na dortu. Ani původní… Číst vice »
Proč by mělo být rozšíření stávajícího náspu zazubením technickým nesmyslem?
Protože zazubení by zasáhlo tak daleko, že to nedávalo smysl od počátku. Nevím, kdo to navrhl. Navíc, aby násep měl parametry dle dnešních norem, to by se musel stát zázrak. A pokud by tomu tak nebylo > došlo by velmi pravděpodobně k rozdílnému sedání obou podélných částí a to by způsobilo poruchy vozovky. Prostě to byl technický nesmysl od počátku.
Jestli to mělo být zazubení alá plán Vchynice (D8) nebo Sadov (koryto do KV), tak to potěš kokeš.
Pro neznalé – tam se původní násep nechával taky.
Zástupci ŘSD děkujeme za minusek, vážím si toho, že nás čtete :-D. Příště se neostýchejte fakty a argumenty rozporovat byť jediné slovo v mém příspěvku 😛
Doporučoval bych vaše poznatky předat přímo na vedení ŘSD k prověření, pokud tedy chcete, aby se něco zlepšilo… Aspoň by se ukázalo, jestli je „nové“ vedení k něčemu…
Žádné nové vedení není. A oni o tom snad v Praze vědí, ne? Nebudu suplovat management ŘSD.
Čekal bych, že s touto informací přijde ŘSD dřív, než až v roce, kdy se má stavba dokončit. To pak vypadá, že se při stavbě řeší podloží až v samém závěru.