Stavba obchvatu Jaroměře je v druhé polovině, termín září 2024 platí
Stavba obchvatu Jaroměře, stav 10/2023. Foto: Metrostav Infrastructure
Nejviditelnější posun je u budování estakády.
Nejviditelnější posun je u budování estakády.
Už aby byl obchvat otevřen. Jaroměři se neskutečně uleví a cesta na Náchod bude tak o deset minut kratší. A ten Kučera by měl skončit v pekle. Lotr. Snad už se na něj voda vaří.
To je pravda, ale pak stejně ztratíte 30min v Náchodě jako prd. Měli bychom Poláky překvapit výstavbou dálnice v tomhle směru na Kudowu Zdroj😉 tím bychom je zmátli a pak naším šnečím tempem odstavíme D11 v podle původního plánu na Trutnov 😏
Az , nekdy v budoucnu dostavi dalnici tak do Nachoda moc aut z dalnice nebude projizdet do Polska. Cesta bude rychlejsi po dalnici. Co Polaci otevreli ten kus dalnice tak se Polaci uz uci jezdit pres Trutnov a dal do Jaromere na dalnici.
Soudruhu Kučerovi navzdory…
Na toto se při občasných cestách do Broumova velmi těším :).
Do Broumova se dá dojet vlakem.
Tak pro sadomasochisty to je určitě cesta. Z mého bydliště v Brandýse nad Labem do Broumova – autem 2:09. Vlak 4 přestupy 4-5 h. Určitě tušíte co si vyberu.
Prioritou jsou silnice, tak nevím, proč to srovnání?
To jo. Z HK za dvě hodiny, z Prahy za čtyři. Stejné časy, jako za Rakouska Uherska. Bohužel.
To, že se nerozvíjí železnice je průšvih. Nás všech. Jinak s těmi časy nemáte pravdu.
Opět píchnutí do vosího hnízda, šáhněte někomu na auto.
Nepsali dříve, že obchvat zprovozní v květnu 2024 – ještě před začátkem sezóny?
https://nachodsky.denik.cz/zpravy_region/zacala-stavba-obchvatu-jaromere-za-688-milionu-kc-hotovo-ma-byt-v-roce-2024-2022.html
článek z roku 2022 a píše se o roce 2024 bez bližšího určení
Jj, při zahájení stavby to tak uváděli. V ZDS bylo 20 měsícu na výstavbu a i to by odpovídalo tomu květnu.
v říjnu budou krajské volby, takže stříhat pásku nutně musí v září…
Takže od října průjezd Náchodem navíc + 30 min až do roku 2027 ( pokud bude postaven obchvat Náchoda). To bude výživná paráda…
Proč myslíte?
A to jako proč??? Počet vozidel na I/33 směr Náchod se otevřením obchvatu nijak nezvýší, jen už nebudou muset projíždět Jaroměří přes čtyři kruháky…
Přesně tak.
Díky za pozitivní info. Jel jsem směr Jaroměř 3x v minulých dvou týdnech a říkal jsem si, zda to jde podle plánu a kdy zhruba bude uvedeno do provozu, leták ŘSD přesný měsíc zprovoznění neuváděl. Snad se to povede včas, je to velmi potřebný obchvat na silnici 1. třídy a v těch obcích se zase bude dát žít výrazně kvalitněji.
Doufám že u sjezdu z dálnice přemostí ten kruhový objezd! To je bariéra která vyrobí kolony a snižuje extrémně komfort
konecne se ulevi obcim. jen me stve ta OK u hermanic. tam mela byt MUK
Po dostavbě D11 by tam MÚK byla zbytečná, neb poté bude provoz od Heřmanic (Trutnova, Dvora Králové) i Hořenic (Jaroměře) o mnoho nižší než je tomu nyní.
Jj tak nějak se mi vyjevuji kruhace v Náchodě…..
Ano. A ještě mnohem horší jsou kruháče u Benešova na I/3. A ještě horší byly kruháče u Hradce Králové než byla postavena dálnice. Tak nějak bych řekl, že kruháč na obchvatu je skoro vždy blbý nápad.
Mně ty kruháče u Benešova tak tragické nepřijdou, ten jižní nevím jestli byl tak potřeba, ale přijde mi že i díky turbopruhu to špunt netvoří. U toho severního šlo hlavně o to, že auta odbočující doleva směr centrum/Vlašim byla v ohrožení, že je někdo sestřelí.
Vedle jsou dva mimoúrovňové sjezdy takže by tam mohly být klidně čtyři pruhy a 90 km/h a sjíždět vedle a odbočení jednoduše v místech kruháčů zakázat. Jako na dálnici (která chybí ale silnice ji dočasně absolutně nedostatečně nahrazuje) která vede na hory i k moři a je pro pražáka nejdůležitější udělat kruháče to může jen blázen..
Kruhac je vlastně pripojovaci pruh v malém rotačním provedení . A vzhledem k tomu jak mala část populace umí používat připojování a zippvani , tak ani kruhový objezd nepomáhá . Není to v KO je to u volantu , ten problém …
Jak kde. Třeba na stávajícím obchvatu České Skalice, na který tato stavba u Velkého Třebešova navazuje, by kruháč byl lepším řešením, než klasická úrovňová křižovatka u Spyty. Místo na něj tam je. Ta křižovatka je vysloveně nebezpečná, především pokud jedete od České Skalice po vedlejší silnici na Nahořany a Nové Město nad Metují. Byly tam i smrťáky.
Ačkoliv mě tam nyní ta OK nevadila, tak s přesunem provozu po dokončení to bude opruz. Určitě zde mohla být MÚK, do budoucna by to bylo vhodnější řešení. Zvláště, když kousek dále je MÚK Dolany, kde to šlo…
Zas to bude jen dočasně, po dokončení d11 do Trutnova ten provoz zase spadne a OK tam bude úplně v pohodě.
Máte určitě pravdu, ale intenzita provozu z Polska/Náchoda tudy na D11 a obráceně bude stále vysoká. Část tranzitu z Polska pojede určitě výhledově po D11, ale z těch cca 13 tisíc vozidel nyní jedoucích po I/33 v tomto místě velké % pojede právě přes tuto OK. Až bude hotový obchvat Náchoda, tak se možná zase malé procento vrátí na tuto trasu, protože už to nebude takový opruz poskakovat Náchodem. Tím pádem mi to přijde jako ne zcela vhodné řešení, velká část (33 % dle dat z 2020) jsou nákladní vozidla, která budou muset ze sjezdu od D11 brzdit do OK,… Číst vice »
Dle sčítání 2020 přejíždí přes hranice do Polska cca 2100 nákladních vozidel (nepočítám dodávky). Když jich 2/3 zmízí na D11, tak už ten počet rozhodně nebude nijak nestandardní, aby tam ta OK nemohla být.
Jen pro zajímavost, dopravní model po zprovoznění D1108 a obchvatu Náchoda počítá s 260 voz./24h na stávající I/37 přes Heřmanice. Na obchvatu Jaroměře pak 11,2k voz./24h z toho 900 NA (z toho přes hranice do Polska jen 120 NA).
Pro 260 aut za den nikdo MUK opravdu stavět nebude.
Tak už právě proto, co jste napsal, nedává OK smysl. Přes 11 tisíc vozidel bude zbytečně brzdit a rozjíždět se kvůli Vámi zmiňovaným 260 vozidlům z vedlejší silnice. To Vám jako dává smysl? Mě teda vůbec ne. Beru ale, že cena MÚK je však násobně větší, to bude hlavní argument.
Možná by v takovémto případě dával smysl inteligentní semafor, který by sem tam dle vytížení z vedlejších silnic pustil zelenou na 10-15 sekund, tím pádem by se ušetřilo jak za OK, tak případně za MÚK. Toto řešení je i jinde v Evropě docela běžné.
Duležíté je, že mezi zprovozněním 1107 a 1108 může uplynout i 10 let. A po celou tu dobu OK smysl má. Zvlášt, když tam v cca polovině času přibude obchvat Jaroměře a intenzity se tak průběžně mění. Na sever Jaroměře budou ty intenzity samozřejmě řádově vyšší než do Hořenic (1600 voz./24h).
Pardon. „Než do Heřmanic“ tam mělo být.
Tam je OK správně. Budou se tam měnit přednosti a bude se tam měnit dopravní zatížení v křížících se směrech, jak bude pokračovat výstavba D11.
Jedna smrťáková průsečná byla u Kojetína, od výstaby kruháče se je na tom přivaděči klid. Když nemůžete mít neomylné lidi, tak nezbývá než omylům předcházet.
Průsečnou tam nikdo nechce. Diskuze je o tom, jestli tam nemohla být MÚK. A podle mně měla..