Stavba nového koridoru Sudoměřice – Votice začala přípravnými pracemi
Úsek Sudoměřice - Votice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po letech odkladů a administrativních peripetií se v květnu poprvé rýplo do země na stavbě 4. koridoru Sudoměřice – Votice.
Dotaz na redakci:
Kam se papalášstvo hodlá na to slavnostní poklepání bordelu, kterým budou oblařovat okolní obyvatelstvo po tři roky sjet?
jakého bordelu? zřejmě budete typ člověka, kterému všechno vadí, takový typický nespokojenec, který určitě jezdí autem a denně obtěžuje spoustu lidí
Proč sakra nepokračují v D3? Tu využívá víc lidí. Nic proti koridoru, ale D3 měla mít prioritu, pak se teprve měla řešit železnice. Co jsem slyšel, tak efektivita celého 4. koridoru vyšla jen velmi těsně, takže určitě nějaký vohybák, jinak by to vůbec nevyšlo, což je logické. Původně se měl stavět jen 1. + 2. koridor a 3. + 4. koridor jen opravit ve stávající stopě, pak se začalo rozhazovat. Takže teď máme zbytečné koridory do slabých směrů a dokončení dálniční sítě v nedohlednu. 🙁
Pane Tunel Nic proti dálnicím, ale situace s D3, je taková jaká je (nemá smysl rozebírat proč). Ale vy asi neznáte následující efekt… A to ten, že čím kvalitnější infrastrukturu (jedno jakou, jestli železnici či dálnici) postavíte, tím více cestujících přitáhne. Vidíme to na silniční síti v Praze, která se sice pořád pomalu vylepšuje, ale jaksi to pořád nestačí (samozřejmě počet aut roste a přeprava všeho možného také, ale není to jediný důvod). A vidíme to i na prvním koridoru směrem ku Praze, který už je rovněž přetížen. Zde je to jednoznačně dáno zlepšenou infrastrukturou a menší efekt má i… Číst vice »
Vždyť ano, po dostavbě D3 by šlo pro odlehčení (kdyby bylo potřeba) postavit 4. koridor. To se nevylučuje. Pokud by ta potřeba byla. Případně ho postavit jen tam, kde by byla ta D3 přetížená (u Prahy?).
Na Váš názor máte samozřejmě plné právo, ale podle mého názoru zase lidé jako Vy můžou za to, že tato země infrastrukturně vypadá tak, jak vypadá. Parametry, jaké bude mít úsek Votice – Sudoměřice, by měly být parametry minimálními alespoň pro všechny železniční koridory a v celé délce (časem). Váš přístup měli politici v 90. letech např. u úseku Česká Třebová – Brno a výsledkem je, že ještě několik (a to hodně) dlouhých let bude cesta z Prahy do Brna trvat vlakem ubohých 2,5 hod. A pokud vím, to, že se nestaví dálnice D3 není problém peněz, ale složité byrokracie… Číst vice »
A to Vás prosím nenapadlo, že pokud by cesta z Budějovic byla do Prahy vlakem konkurenceschopná (hlavně časově) oproti silniční dopravě, tak že lidi rádi přesednou do toho vlaku a nebudou třeba po jednom jezdit autem a zatěžovat tak již přetíženou silniční síť? Vždyť je to krásně vidět třeba na železničním koridoru Ostrava – Praha. A jak píše Daniel, kdyby se úsek I. koridoru Brno – Česká Třebová postavil v lepších parametrech, tak by lidi tu železnici na trase Praha – Brno využívali častěji (a troufám si říci, že by ji vzali i „útokem“ vzhledem k nynější modernizaci D1 a… Číst vice »
Tunel: např. D5 u Rozvadova je také využita relativně málo, podle vaší teorie by stačila dálnice jen z Prahy do Plzně. JČ kraj je řídce osídlen, nač tedy stavět D3 a ještě D4, když nejsou postaveny důležitější stavby… zajímavé úvahy
Nesouhlasim.koridor vyuziva dost lidi neridicu aut.je treba postavit jak koridor tak dalnici ale pokud byste jel vlakem byl byste prekvapen kolik lidi jede vlakem oproti busu.vlaken nekolikanasobne vic. V busu to jsou casto jen jednotky…
Škoda jen, že poněkud velkoryseji se nerekonstruoval úsek Pha – Benešov. Sice jsou tam složitější podmínky, ale minimálně Čerčany – Benešov se dal pomocí tunelů napřímit a nekroutit se údolím potoka.
A k čemu by to bylo? Za jakou cenu a o kolik by to zkrátilo jízdní dobu?
To zrychlení by bylo velmi užitečné, rychlík by se za osobákem mohl ploužit už od Uhříněvse 😀
Do Benešova potřebujeme 4 koleje. Regionální dopravu by zde snesla 10minutový interval. Ideální by bylo mít VRT na Brno jihem a v tunelu zfouknout i rychlíky od Budějic.
VRT:
No, právě – a právě proto by nákladné další zvyšování NTR na stávající trati nedávalo smysl, zejména kdyby na jízdních dobách přinášelo časové úspory maximálně v řádu desítek sekund.
to Radim Cenek: tak od toho jsou předjízdné koleje, ve směru od Uhříněvsi např. Říčany, Stránčice…
Každá přeložka je jen zrychlení několik sekund, a přesto se staví. To se můžeme na veškeré přeložky úplně vybodnout, protože podle vás nemají smysl. Jenže ve výsledku je to tamhle minuta, tamhle minuta, vynásobeno počtem spojů, cestujících a již to tak zanedbatelné není. A ohánět se VRT… kdy jako ta VRT bude stát? A do té doby budeme ještě desítky let používat pouze stávající tratě, tak proč je nemodernizovat velkoryseji
Pro možné předjízdění Os vlaků je na trase dost stanic, tak silný provoz na trati není, aby bylo potřeba přidávat koleje, jen je třeba provoz efektivně řídit. A nákladní vlaky za Uhříněvsí prakticky už nepotkáte.
Právě regionální (linka S) a dálkovou dopravu je nutné segregovat. Linku S je nutno navrhnout tak, aby se vůbec nepředjížděla, předjížděním dochází ke zbytečnému zpomalování. Proto dnes je to udělaný tak, že rychlík (expres) od Hostivaře poskakuje za osobákem a má uměle nataženy jízdní doby. Proto se dělá čtyřkolejka od Zahradního města do Vršovic, aby docházelo k letmému předjíždění – souběžné jízdě. To je nejefektivnější, protože oba vlaky jedou a jsou tak naplno využity (nic neztrácejí). Díky tomu se končící vlaky ve Strančicích budou moc prodloužit do Senohrab, kde je výhodnější mít obrat (nekříží protisměr). Ve výhledu je nutno postavit… Číst vice »
Trať RS1 pomůže Benešovu a celýmu regionu jako sůl. Jsem toho velkým zastáncem. Nevidím důvod trasovat RS1 severně, kudy stejně výhledově povede RS5, která tam může sloužit. RS1 tak může být i značným zrychlením pro expresy a rychlíky na jih, kam se VRT neplánuje, pokud pomineme úsek ČB – st. hranice na 230 km/h.
V úseku Praha – Benešov se počitá s VRT. Součást trasy Praha – Brno.
Pokud se stává, že rychlík či expres je zdržován osobním vlakem, je navržen špatně jízdní řád. Provoz má být naplánován a řízen tak, aby rychlík předejel v době běžného zastavení osobáku ve stanici. K žádnému zdržování nemusí docházet, osobák ve stanici zastaví na vedlejší koleji, rychlík přejede po hlavní koleji, osobák poté pokračuje v jízdě. Nic složitého v tom není.
To Milan: Jenomže předjíždění osobáku prodlužuje jeho jízdní dobu. A vzhledem k tomu, že má ve stanicích jen půlminutové (někde minutové) pobyty na rychlou výměnu cestujících, tak by se jednalo o jejich zbytečné zdržování. Ztratili by zbytečně minimálně 3 minuty, možná i 5. A to je pro denní dojíždění hodně. Nezapomeňtě, že jízdní řád musí být plánován tak, aby nikdy projíždějící vlaky nejely na Výstrahu (na žlutou). Takže po schování na předjízdné koleji se musí rychlík nacházet dále než u předvěsti. A v době odjezdu osobního vlaku musí být dva oddíly volné. A teď když bude mít rychlík (expres) zpoždění,… Číst vice »
„úplně nově se v grafikonu objeví i zastávka Červený Újezd“
Nikoli „nově“ zastávka Červený Újezd (u Votic), která existuje, ale skutečně nově (a podle některých lidí ze SUDOPu dost „podivná“) dopravna Červený Újezd u Votic …
a podle některých lidí ze SUDOPu dost „podivná“
To mi prosím osvětlete, kteří lidi od SUDOPu? Těm to může být tak někde 😀
A co to je „podivná“ dopravna? Přečetl jste si její důvody vzniku?