Stavba nového koridoru Sudoměřice – Votice začala přípravnými pracemi

Úsek Sudoměřice - Votice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářÚsek Sudoměřice - Votice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po letech odkladů a administrativních peripetií se v květnu poprvé rýplo do země na stavbě 4. koridoru Sudoměřice – Votice.

Po letech odkladů a administrativních peripetií se v květnu poprvé rýplo do země na stavbě 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Správce stavby vydal souhlas se zahájením prací od začátku května, zatím jde především o přípravu staveniště na hlavní etapu.

„Na stavbě jsou realizovány přípravné práce – skrývka ornice, příprava na budování přístupových a staveništních komunikací,“ uvedla zástupkyně zhotovitelské stavební firmy OHL ŽS Jana Matulajová. Hlavní stavební práce začnou až v červenci. Správa železniční dopravní cesty jako investor se zatím k dění na staveništi nevyjadřuje, detaily chce zveřejnit až po slavnostním poklepání kolejnice příští týden.

Nádraží Heřmaničky přestane mít pro železnici význam. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nádraží Heřmaničky přestane mít pro železnici význam.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Úsek Sudoměřice – Votice patří aktuálně k největším projektům na české železniční síti. Společnost OHL ŽS zakázku získala s cenou 4,378 miliardy korun. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely, dvacet mostů či zánik a vznik některých stanic. Místo dnešních nádraží Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky vzniknou nové zastávky, nová bude i zastávka Červený Újezd.

Hotovo by mělo být koncem roku 2021.