Stavba D35 z Opatovic finišuje, nejdelší most prošel zátěžovou zkouškou
Úsek Opatovice – Časy se má řidičům otevřít 15. prosince letošního roku. Uleví zejména Hradci Králové.
Sdružení firem Strabag, M-Silnice a SMP CZ vstoupilo do závěrečné fáze stavby dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů. Na stavbě 12,6 kilometru dlouhého úseku došlo minulý týden k dalšímu velkému posunu.
Na nejdelším mostě stavby – 1 047 metrů dlouhé přemostění inundačního území Labe – byly dokončeny statické zátěžové zkoušky. Při nich byly jednotlivé jízdní pruhy střídavě zatěžovány vozidly o celkové váze 350 tun. „Zkoušky, které provedl Kloknerův ústav ČVUT v Praze podle aktuálních výsledků, proběhly úspěšně,“ uvedlo ŘSD na svých stránkách.
Na dálnici probíhá aktuálně pokládka asfaltových vrstev. „Na km 13,900–16,250 jsme použili speciální asfaltovou směs se sníženou hlučností, což řidiči určitě ocení,“ uvádí ŘSD. Kolem dálnice dojde k vysazení přes dvou tisícovek stromů a 80 tisíc keřů. Tyto práce probíhají zejména v posledních týdnech.
K otevření má dojít 15. prosince. Otevření nového úseku umožní vyhnout se při dosavadních cestách ve směru z Prahy, Liberce či Jaroměře na Vysoké Mýto a dál do Litomyšle a Olomouce zcela Hradci Králové. Úseky D11 z Hradce Králové do Smiřic a Jaroměře se mají otevřít rovněž v prosinci.
Dálnice se u Časů zatím napojí na silnici I/36 z Pardubic do Holic. ŘSD kvůli tomu chystá vybudovat semafory v Sezemecích a Časech a dál upravit vodorovné a svislé značení v Horních Ředicích. Příští rok se má otevřít další úsek z Časů do Ostrova. Stavba začíná u opatovické estakády, na trase jsou dvě mimoúrovňové křižovatky Rokytno a Časy.
Úsek vyjde na 3,389 miliardy korun, stavět se začalo v březnu 2019. Mohl být už dávno hotový, kdyby Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ještě v době předsednictví Petra Rafaje nezrušil soutěž. Soud nakonec označil Rafajovo rozhodnutí za příliš formalistické. Stavba tak nakonec bude hotová později a dráž.