LOT 3a leaderboard

Stavba metra D před startem. DPP vybral firmy na průzkum, čeká se na souhlas radních

Vizualizace stanice Olbrachtova. Foto: DPPVizualizace stanice Olbrachtova. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy může formálně během příštích týdnů začít se stavbou nového metra D. Pražští radní budou v

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Občan

Nevíte někdo, jestli bude z déčka na N. Bratří Synků i nějaký přímý výstup na nádraží do Vršovic? Přijde mi dost nekoncepční na dnešní dobu postavit stanici metra vedle nádraží, u kterého se počítá se zvýšením významnosti, a nepropojit ji. Hledal jsem a nic jsem bohužel nenašel. :-/

Karásek

To, že se začne stavět slýchám tak cca od roku 1997…

jirka

Pred Startem? tak za 7 let. Banglades hadr.

Marek Turnovec

72 miliard? Mám pocit, že původně ta částka byla o hodně nižší. Nebo už je to počítáno i včetně úseku z Pankráce na Náměstí Míru?

lokodepo

Správnej postřeh. Metro projektuje monopolní projektantská firma Metroprojekt. A té se v poslední době nějak zalíbilo železniční stavby notně prodražovat, viz například Soběslav – Doubí. A metro se tomuto negativnímu trendu holt nevyhnulo.
Dost by mne zajímala podrobná specifikace těch průzkumů, když to stojí neuvěřitelných 1,6 mld. Kč. Asi se na všechno vykašlu a půjdu si založit firmu na geoprůzkumy pro Prahu.

Krejond

Nechápu proč úsek z Pankráce na Náměstí Míru není tak daleko v přípravě, když je v metru D velmi potřebný vzhledem k tomu, že všechny lidi z okolí metra D to přiveze na Pankrác a většina lidí bude chtít dál do centra a tak budou muset přestoupit na už teď dost plnou linku C.

XXXD

Naprostá většina lidí, která přesedne z D na C už ním ale jezdí, jen k němu budou jezdit D a ne autobusem, to je hlavní rozdíl. Samozřejmě tím rozhodně nijak nesnižuji význam úseku z Pankráce na Náměstí Míru, který je také důležitý.

Jarek

Metro určitě přitáhne víc kaštanů, řekl bych „většina“, ne „naprostá většina“.

pawel

budou zpocatku jezdit jen kratsi (napr. trivozove) soupravy, aby se naval na pankraci trochu rozmelnil? s automaticky rizenymi vlaky by to nemel byt problem…

Alfons

Mozna mne sali zrak i sluch, ale mam dojem, ze se setri na nespravnych mistech v tomto projektu. Projekt samotny je resen, na muj vkus, prekotne a zmatecne (financovani s/bez Penty, s dotaci/bez dotace EU atd. bez jasneho a neustale se meniciho planu), aby se rychle preskocilo a nahradilo obdobi necinnosti na magistratu za doby panovani lady Krnacove a spol.

Jarek

Mně spíš překvapuje ta volba na Náměst Míru, co tam je? Nebylo by mnohem přínosnější to natáhnout až pod Hlavák?

Jackub

To by měla být další etapa.

czhunter

Pokud vím, tak tam pořád není dořešené, jestli to chtějí časem vytáhnou na Žižkov nebo ne.

Tam totiž když se to zakončí pod blbým úhlem, tak už nikdy na Žižkov zatočit nepůjde – jedině nějakým nesmyslem, jako třeba úvratí, o které se taky občas zbytečně mluví.

http://www.nasepraha10.cz/data/USR_100_DEFAULT/NP3_metro_D.jpg
(to je samozřejmě jen taková „fanfikce“, ale nepocybně legitimní úvaha pro přespříští desetiletku).

Jinak samozřejmě i přímé napojení na Cčko by se hodilo. Než v roce +- 2157 postaví „ring“ linku E.

železničář v důchodu

Pro vlastní Žižkov žádná trasa od Pankráce přes Vinohrady nikdy nebude mít valný smysl, protože nikdy nemůže vést pod skutečným centrem města – pro Žižkov by mnohem větší smysl měla nějaká dosud vůbec reálně neuvažovaná další separátní trasa minimálně z Můstku (nebo možná z Újezdu a přes Můstek) a pod hlavní nádraží a přes Žižkov někam dál (možná přes Vysočany někam na Prosek). A trasa „D“ by měla logicky mnohem větší smysl, kdyby z Náměstí Míru vedla pod hlavním nádražím na Náměstí Republiky, a pak ještě dál někam na Letnou a třeba k Výstavišti a holešovickému nádraží, případně na opačnou… Číst vice »