Stavba koridoru v Praze: Vznikla nová spojka, ve Vršovicích začne demontáž kolejí
Stavba koridoru Hostivař - Vršovice. Autor: Swietelsky Rail
Výstavba pražského úseku čtvrtého koridoru z Hostivaře na hlavní nádraží vstoupila s novou stavební sezonou do další fáze. „Díky příznivé
Zámková dlažba jde konečně do kopru! Jupí!
O kolik se zrychli expresy a rychliky na trati? O 3 min?
Kolej 102 bude zapojena do koleje 103a, a ne 107. Ale to je jen takovy detail 😉
A poměrně zajímavá informace je, že to 4. nástupiště se dělá na popud Prahy, která ho i bude spolufinancovat…
To čtvrté nástupiště rozšíří stanici, nebo bude na úkor jedné koleje?
Vzhledem k možnosti využít prostor poměrně velkorysého (a 30 let nevyužívaného) nákladního obvodu to nepředstavuje problém.
Měla tam bejt na něj připravena „díra” – takže na úkor koleje to sice bude (ale ta by zmizela i bez nástupiště – zbytečně).
Proc ma byt trat Pres Strasnice zrusena? Nebylo by lepsi ji nechat jako rezervu?
Rezervu k jedinému štvorkoľajnému úseku? Ak vypadnú všetky štyri koľaje, tak pomalá trať cez Strašnice to nezachráni. A inak absolútne nemá zmysel.
Plus teda už dnes je tam problém nízkej rýchlosti a hluku v hustej zástavbe.
O jakém čtyřkolejném úseku tady autor hovoří? Ve skutečnosti se bude jednat o souběh dvou dvoukolejných tratí kde z důvodu úspor budou jen jednosměrné spojky na Zahradním městě. Možnost přejetí na koleje 101 a 102 od Malešic nebude možná vůbec. Souběh obou dvoukolejných tratí skončí na Zahradním městě a do Hostivaře povedou jen dvě traťové koleje jako doposud.
Ne, lepší by bylo eliminovat skutečná úzká hrdla než nechávat náhodně šestikolejné úseky.
Na ranžíru je územní rezerva na další dvojkolejku, kdyby byla potřeba.
Není třeba. Místní se již docela těší na novou stezku pro pěší a pro kola ve stopě původní trati.
No, nevím, jak „místní“, ale určitě třeba „Souprava“ a jemu podobní …
Soupravu jsem tu už dloho neregistroval.
Copak asi dělá?
Chystá velociped na sezónu? Máchá řetěz v sádle? 😉
Nerozumím tomu, proč zastávka Praha – Eden nebude mít nástupiště umístěna přímo na nadjezdu tak, jak se to plánuje u zastávky Praha – Zahradní město. Bylo by to mnohem vhodnější, plán je bohužel takový, že nástupiště Zahradního města budou posunuta na východ od nadjezdu – to zbytečně prodlouží docházkovou vzdálenost.
Jako horší bych viděl to, jestli se nerozšíří nadjezd u Edenu. Tím by se na dlouho zazdila možnost propojit tramvaj od Slavie přes Bohdalec na Spořilov. Nedávno jsem tudy jel, a vypadá to, že se nadjezd jen opraví v původní šířce.
Já mám takový pocit, že tramvaj povede ulicí moskevskou, ne ulicí u Slavie, tak možná proto. Každopádně i kdyby tomu bylo jinak, tak s novým podchodem pro pěší se může vozovka rozšířit o stávající chodník který nebude potřeba Nevím přesně jak to tam vypadá na metry, ale třeba by se tam ta tramvaj nacpala, vozovka je tam dnes 2+1, takže mínus chodník a mínus jeden pruh pro automobily a máme místo pro tramvaj. Tam by stačil průjezd tramvají, byla by pitomost mít zastávku pod železnicí a o 100 metrů dál Slavii. Ale stejně to je asi blbost, budu se muset… Číst vice »
Přiznam se, že o variantě přes Moskevskou jsem neslyšel, jen o spojce Chodovská – Bohdalec -Slavie, která by pokračovala Bělocerekevskou dál na Želivského. Při dostavbě trati ze Spořilova k Chodovu by tak přibyla tangenciála, která by výrazně zlepšila komfort cestování. Zastávka pod mostem u zast. Eden by pomohla, na zastávku Slavie je to docela daleko. Skoda, ze se s touto variantou ve vyhledu nepocitalo pri planovani reko mostu.
Moje slova! To samé jsem si říkal, když jsem šel na fotbal. 🙂
Dá se někde najít kolejové schéma, kde bych zjistil, co přesně je to za čísla kolejí, o kterých se v článku píše?
Do jisté míry alespoň částečně aktuální je na gvd.cz
Škoda, že to nějaký server nezveřejnil tak nějak na přímý odkaz…
Jinak je schéma stavby ve fázi dokumentace pro stavební povolení i v jednotlivých stavebních postupech na profilu zadavatele (https://zakazky.szdc.cz/contract_display_1771.html), část 4. Dokumentace pro stavební povolení (DSP).zip , příloha F_4