Stavba estakády přes Tomkovo náměstí pokročila, ŘSD po ní nechá poprvé projít veřejnost
Stavba Velkého městského okruhu v Brně přes Tomkovo náměstí. Foto: Brno.eu
V pátek se vrací provoz do režimu 2+2 pruhy.
V pátek se vrací provoz do režimu 2+2 pruhy.
V navaznosti na dokonceni stavby VMO Tomkovo namesti + Rokytova nebo jeste lepe pred jejim skoncenim bude treba, aby Jihomoravsky kraj (nebo RSD, pokud se na ne bude docasne prevadet ulice Zarosicka, tj. soucasna II/642) presunul zastavku Vlcnovska
do zalivu… Omylem se odeslalo drive. Po dokonceni teto casti VMO v dobe, kdy jeste neni VMO Vinohradsky tunel, bude vyrazne navyseni prepravy pres Vinohrady. Na krizovatce k Penny jsou odbocovaci pruhy krome toho zdola doprava , na krizovatkach 1) na Palavske namesti+Unicorn a 2) s Blatnickou+Shell chybi odbocovaci pruhy a je tam zbytecne cekani, ktere s navysenim dopravy muze zpusobovat kolony.
2+2 Od pátku? Dneska už to jelo dvěma pruhy v obou směrech.
Včera 16.8. jsem jel přes Tomkovo náměstí po obědě 2+2.
Dobrý den
MO v Brně staví ŘSD,MO v Praze město.Je někdo znalý z jakého důvodu?Potažmo objednatel a investor Brněnského okruhu je město či stát.Děkuji
v brně jsou defakto „radiály“ a okruh silnice 1. třídy. Kdyby v praze byly radiály a okruh převedeny na silnice 1. třídy, tak by to spadalo pod stát. Aktuálně jsou to papírově tuším silnice 2. třídy.
Brno na to přispívá a ne zrovna zanedbatelnou částkou a nemalým podílem prací.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/9913611/03PT-002934-a.pdf
Brno platí úpravy okolních komunikací, které jsou součástí staveb, hlavní trasu platí ŘSD.
Mimo Prahu jsou všechny silnice I. třídy ve správě ŘSD zatímco silnice II. třídy ve správě kraje. Praha má v tomto výjimku a vše, včetně dálnic, je ve správě hlavního města (tedy kraje). Toto rozdělení pak působí třeba problémy v Plzni, kde obchvat staví kraj jako silnici II. třídy, zatímco stávající silnici vedoucí přes centrum města spravuje / opravuje ŘSD.
Vnější okruh v Praze staví stát, vnitřní město.
Nu a VMO v Brně je vnější okruh, takže to sedí 🙂 (v tomto)
Třeba taky proto, že Praha dostává ze státního rozpočtu na jednoho obyvatele skoro dvakrát tolik co Brno….
Jak město Praha? Praha je přece kraj, ne?
Tedy musím konstatovat:
Zlaté pražské tunely. Tohle je opravdová odpornost.
Tohle je propojka mezi tunely.
Tunel přes údolí. To je panečku myšlenka..
Neznáte mapu, pane.
Pražská Blanka je premiéra silničního tunelu pod řekou (i když si teda nejsem úplně jistý že chceme ve všem následovat příklad Blanky) tak třeba příště… to víte, k nám na vesnici než se takové věci donesou… jo a co že Dvorecký se buduje pořád „postaru“, na suchu, když tunely jsou lepší??
Docela smutné, že se na kdejaké vesnici staví mosty, MÚK atd.. a v Praze se nedělá vůbec nic. Do práce jezdím přes provizorně podepřený most a stovky děr, o kus vedle radši most zbourán, aniž by se obtěžovali začít stavět nový…
Bude tam také pruh pro kola a chodce, aby se na ten most mohli jít svobodně procházet?
Pro kola a chodce je most hned vedle. Není důvod mixovat všecky typy dopravy, v sousedním tunelu taky není (veřejný) chodník.
Chodník na mostě Tomkovo samozřejmě je, zhruba dvoumetrový, viz např. obr.7, stezka pro cyklisty je na mostku o 50m vedle…
O kterých mostech v Praze je řeč?
V HoPo.
V té vesnici Brno se pořádně do infrastruktury neinvestovalo řadu let. Chápu že v Praze máte i svoje problémy,to je v každém městě…i vesnici.
proč? Protože v Praze žije jen cca desetinka obyvatel ČR s min. vlivem na celkový průmysl. Zbytek světa holt žije jinde…:)
A kdyby nebylo nesmyslného hvězdicovitého uspořádání dálnic v ČR s centrem v Praze, tak tam máte klídeček jak v pokojíčku…:)
Čistě subjektivně mám pocit, že to tam docela odsejpá, nejezdím tam úplně často, ale vždycky když tam jedu, tak je vidět znatelný pokrok. Takže navzdory všudypřítomným skeptikům a škarohlídům, tady za mě dobrý a i ta estakáda přes železniční koleje je vizuálně docela elegantní.
S tempem souhlasím, jenom to mělo probíhat tak před deseti lety.
před deseti lety se mělo jezdit po dálnici ze Svitav kolem Brna do Vídně…
Tohle i s tunelem se mělo stavět …
Kdyby bylo všecko jak se chtělo, tak je pár věcí jinak a pod hrází Přehrady most o 4 pruzích, tranzit by jezdil tou cestou.
… se mělo stavět v době kdy bylo jasné, že z Husovického tunelu povede fakt hustý provoz. Postavil se jenom ten.
Tak to je takový argument neargument 🙂 o které plánované stavbě (mimo nějakých logických stavebních návazností) lze říci, že „ještě ne, ještě počkáme“? Že něco mělo být dřív lze prohlásit u čehokoliv..
Pár takových staveb by se našlo, i když jsou to v celkovém pohledu spíše výjimky.
-obchvaty na II. s nízkou intenzitou, např. https://zdopravy.cz/spolecnost-swietelsky-dokoncila-obchvat-lukavce-na-pelhrimovsku-usnadni-cestu-k-d1-a-zklidni-dopravu-v-obci-124382/ (cca 1300 voz/den)
-západnější úseky D6, D7 s intenzitami pod 10 k
-některé železniční zastávky pro jednotky cestujících denně
OK, jak řikáte, pár by jich bylo, ale spíše vyjímky.. mě prostě jen příde takové nadbytečné to stěžování si (zde i mnohde jinde) na to že je něco pozdě, místo toho aby se ocenilo že něco konečně roste, tendence si na všem dobrém najít něco negativního není dobrá ani pro duševní zdraví jedince ani společnosti jako celku, resp. je to spíše indikátor duševní nepohody.. ale holt to je taková naše národní vlastnost asi.. (pardon za odbočku do humanitní oblasti, a výše uvedené neplatí pro dálnici Brno-Vídeň 😀 )
Obchvat Lukavce – tam je nesystémovost vyplývající z toho, že je postaven dřív, než obchvaty obcí, které jsou blíž k D1. Jenomže ty leží ve Stč. kraji, který nemá peníze ani na obchvaty frekventovanějších silnic v okolí Prahy, natož aby stavěl obchvaty u hranic kraje. Kraj Vysočina na obchvaty má.
Myslím, že u této stavby je jasné, že měl být nejdříve vybudován tunel a poté dostavět napojení. Ideálně současně.
Pokud myslíte tunel Vinohrady tak to je blbost, naprosto tragickým špuntem „odjakživa“ (nejmíň od plyšáku) byly Židenice kasárna, takže dělat cokoliv jiného „napřed“ je kravina. Naprostá většina lidí Tomkáčem nejezdí na dálnici, ale z Krpole do Líšně… takže ne že by byl tunel Vinohrady zbytečný, ale primární problém je most přes Svitavu a dvě navazující křižovatky, což se tímto vyřeší.
Nojo, ono se napřed „skoro nic nedělo“ když se vrtali v sítích (ale s tím se musí začít, nedá se to stavět odvrchu) ale teď když se betonuje ve velkém tak to celkem přibejvá…
Nevíte někdo jak bude řešeno vyústění estakády směrem k Vinohradům? Dle plánku tam bude křižovatka tvaru T. Bude jeden odbočovací pruh na Vinohrady, nebo budou dva? Jsou tam v plánu semafory?
Mně by taky zajímalo, jestli někdo přemýšlí o nárůstu dopravy na Vinohradech a v Líšni. Na Jedovnické se už dnes dost nešťastně kříží a vzájemně blokují různé dopravní proudy.
Nemyslím si, že by někdo, kdo pojede na dálnici využíval estakádu, to bude jednodušší jet původní trasou na Otakara Ševčíka. Spíš se uleví lidem, co jezdí nahoru po Rokytově, že zmizí špunt na Svatoplukově. To bude mít význam, až dokončí tunel.
ano, uleví se hlavně křižovatce Svatoplukova x Rokytova a to ve dvou ohledech, které spolu přímo souvisí: 1) počet aut odbočujících doleva na Rokytovu se sníží na minimum a díky tomu 2) se bude moct prodloužit délka zelené pro přímý směr Svatoplukové od Staré Osady na Tomkáč. Od Tomkáče na D1 bude furt logické jezdit kolem Staré Osady, mj. protože budou na mostě O.Ševčíka dva odbočovací pruhy doleva na Ostravskou (levý bude prodloužen a bude začínat už 100m před prvními světly a ten prostření bude pro směr rovně i doleva, vzhledem k tomu že směry přímo a vlevo jsou v… Číst vice »
A ještě další bonus na Svatoplukova x Rokytova, bude se moct vrátit střední pruh výhradně pro přímý směr… „rozdvojení“ (rovně i vlevo) bylo dočasné řešení které pomohlo, ale teď už nebude důvod…
Nemůže to být uzavírkou na mostě Otakara Ševčíka? Momentálně se z něj nedá odbočit na Ostravskou a tak si lidi hledají cestu jinudy: Bělohorskou, Jedovnickou, případně až po Trnkově.
To bude jen částečně, ve špice je problém, že spousta lidí dojíždí ze satelitů, takže tu křižovatku ucpou. Docela by mě zajímalo, jestli by to tam částečně nevyřešil kruháč, místo tam na něj je.
Rozhodně s ním ale počkat, až bude hotový most O. Ševčíka. Mít na objížďce na problematické křižovatce navíc ještě rozkopáno, to by se situace moc nevylepšila, ba naopak.
Našel jsem jen video kde je na Vinohrady jeden pruh. Ale dokud nebude tunel, snad budou na Vinohrady 2 pruhy.
https://www.mestsky-okruh-brno.cz/usek-zidenice/
Očekával bych asi na rampě jeden pruh, ale v místě rozšíření už dva, aby tvořily dostatečně dlouhé dva odbočovací pruhy vlevo a ideálně řízené semaforem…
Oproti finálnímu stavu (zobrazeno ve vizualizaci) budou ze třech pruhů na mostě přes Svitavu sjíždět dva dolů, nahoru na Rokytovu jen jeden (to také dává smysl než bude komplet východní VMO i s tunelem, protože se na dálnici bude jezdit kolem Staré Osady)
takhle to bude: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=278672#p278672
Takhle to bude: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=278672#p278672
nakonec je to logické, odspodu jeden pruh a připojovací taky jeden… bez kolize při připojování.
V nadpisu a přiložené mapce se míchají dvě různé sousední stavby, které se realizují zároveň. Formálně odděleně, reálně jako jeden celek (s různou mírou postupu prací).
Estakáda na Tomkově náměstí nestojí a tam den otevřených dveří nebude. Ten bude na sousední stavbě VMO Rokytova – estakáda přes zhlaví Maloměřického odstavného nádraží. Tak jak ukazuje i mapka.
Na Tomkově náměstí se zatím staví „jen“ část „dolního patra“ budoucí MÚK. Estakáda na VMO co povede nad křižovatkou zatím není.
A pán je hnidopich. Co je tedy to „dolní patro“? Co vím, tak pilíře mostu a jedna opěra jsou již hotové. A ve Vašem dolním patře je vytrhané kolejiště. Hotová je podstatě zatím jen Provazníkova, když už chcete být tak akurátní.
Po té co se obě stavby spojili, se v Brně souhrnně používá označení VMO Tomkovo náměstí, případně estakáda přes Maloměřické nádraží. 90% lidí ani neví, kde je Rokytova na mapě. O té slyší jednou za rok pod výrazem „trolejbusy uvázli v kopci pod Vinohrady“.
A právě pro takové laiky, co nepoznají Rokytovu od Tomkáče, to píšu. Ti si přečtou nadpis „estakáda přes Tomkovo náměstí“ a začnou nad tramvajovými kolejemi hledat nějaký most. A já nechci, aby skončili jako ve filmu Bílá paní 🙂
Myslíte, že většina lidí, co se zajímá o dopravní stavby, jsou takoví lunatici, že když jim řeknete most tak na něj napochodují, ikdyž tam nic není a potom Wile E. Coytoe ___ . ?
Ne každý vtip napsaný v diskuzi musí být pochopen.
Proto za vtipy píšu smajlíka.
Holt, ani smajlík nemusí být vždy pochopen..
Hele pánové, proč máte mrnění se do mne navážet? Já bych zde na tematickém serveru raději diskutoval o tématu, než v osobní rovině.
(a ano, na dnech otevřených dvěří jsem už potkal hodně širokou plejádu lidí, včetně laiků)
V pátek se vrací provoz do režimu 2+2 pruhy. :-), takovy byl plan, rezim pres salinove koleje 2+2 uz funguje od stredecniho odpoledne….
Most nad Tomkovým náměstím zatím ještě nestojí.
Tahle estakáda je nad železniční tratí + před vyústěním do Rokytovy ulice.
Předevčírem jsem tudy jel autem – jo, zajímavé „esíčkování“ na Tomkově náměstí provizorně po budoucím nájezdu za budoucí estakády. Plus nyní fyzicky neexistující úsek tramvajové trati.