Stavba Dvoreckého mostu v Praze nabrala zpoždění, dokončení se odsouvá na rok 2025

Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMPDvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Označení Dvorecký most je pracovním názvem, město ještě bude řešit, jak se bude jmenovat. Cílem je pojmenovat jej po významné ženě.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jonáš

Netušíte někdo jak bude na zlíchovské straně vypadat zastávka autobusů? Mi vychází že by snad bylo nejlepší ji udělat ještě na mostě a dolu výtahy 😀

Vašek

Dokud nebude kompletní okruh kolem Prahy, tak tu Prahu budete mít zasekanou i kdyby jste celou Vltavu zastřešili.

Twix

A víte že tenhle most nebude pro auta? Stejně jako ty ostatní mosty a lávky co se v Praze staví. Poslední pro auta (a tramvaj) byl Trojský v roce 2015.

Vladimír

Není pro auta a to je chyba, respektive naschvál ekoteroristů z bývalého vedení magistrátu.

Y.K.

Kterého bývalého vedení magistretu vy ekoteroristo? Ten most je navržený pro MHD od roku 2003.

Georg

cim vetsi blbec, tim vetsi radikal.

jonáš

Blbost to je, ale netušim jak by se dala vyřešit zlíchovská strana s kapacitou na průjezdnou IAD. Bude to sjíždět tobogánem do Nádražní a už takhle se tam navzájem zasekaji busy z Podolí s tramvajema od Slivence.

Spytihněv

Ale není, protože po Barrandovském mostě přestanou jezdit autobusy, takže průjezdnost se zvýší a aspoň nebudou dělat randál v Podolí. Ostatně ti, co budou v budoucnu jezdit po východní části okruhu, dnes jezdí po magistrále, takže zapcanost Barrandovského městu se tímhle způsobem nevyřeší.

Georg

a proc to pisete k informaci o otevreni tramvajoveho mostu?

Jan Kudla

Most je architektonický poměrně zdařilý. to že není přímo kolno přes Vltavu se mi nelíbí . přeci jenom most přes řeku je strategická dopravní infrastruktura a mělo by se mu přizpůsobit okolí. ale dá se to pochopit. Víc mi vadí ale situace na druhé straně. tam totiž vznikne podmostí , které ač udržované bude zkrátka nepříjemné ( Vltavská, Florenc, atd..) ano napojeni tramvajových tratí na obouch stranách má rozdílnou výšku tak to v této situaci asi jinak nejde a most bude do kopce… oblast Lihovaru se měla celkově přestavět. viděl bych to asi takto. Strakonická pod zem , most co… Číst vice »

Pavel

Název Vinohradské ulice, kterému předcházela řada pojmenování po osobnostech, je důkazem, že toponymické názvy nepodléhají módě ani společenskému a politickému nastavení.

Jiří Kocurek

Jak které, Karlovy Vary drží docela dobře 🙂

P_V

Nebo Zlín, aby byl příklad pro opačný případ.

Jiří Kocurek

Což byl diktátorský vrtoch, srovnatelný s A. Hitler Platz. To vydrželo půl dne, než tak pojmenovali jiné, větší námestí.
V takovém světě naštěstí už nežijeme.

Petr

Anežka co jí měla na ježka…

gawain

Co takhle „Most Andrei Krnáčové“? Na mostový oblouk by se vytesal nápis „Mí zpovykání Pražané mi rozumějí“.

Bram

U nás nelze pojmenovat nic podle žijících osob.

Gawain

S vámi bych chtěl chodit na pivo..

Bram

Vy si zase uvědomte, že Adriana Krnacova měla rakovinu, kterou překonala, takže to s tím pojmenováním mostu dle ní je takové mírně řečeno nechutné…

MaT

Proč ne? Třeba Institut Václava Klausa (nějak) funguje a při tom sám Velký Kormidelník je pokud vím stále naživu…

Nebo by se to dalo obejít tím, že to pomenujete jakoby po někom stejného jména, kdo už nežije. Takhle třeba v Poděbradech mají myslím Paroubkovu ulici, někde jsem viděl i Grégrovu, v Praze jsou třeba Svobodova, Hudečkova, Ciglerova… 🙂

PetrH

Ulice a jiná veřejná prostranství nesmějí nést jména živých, na to je vyhláška.

Soukromé instituty si můžete pojmenovat dle libosti.

Jiří Kocurek

Institut Václava Klause – není ulice
Svobodova – po kterém Svobodovi?
Hudeček? https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Hude%C4%8Dek_(divadeln%C3%AD_re%C5%BEis%C3%A9r)

ksz

Fascinuje mě, že se v rozpočtu stavby nenašly peníze na vybudování zálivu pro dočasnou zastávku Lihovar do centra na Strakonické, takže tato zastávka musela být zřízena v jízdním pruhu, kvůli čemuž tam byl vyznačen bus-pruh. A v koloně před sjížděním aut do jednoho jediného pruhu váznou i busy, kterým ten bus-pruh měl pomoci. A to se vyplatí.

projekt2501

já tajně doufám, že praha aktivně komunikuje s trigemou a snaží se zprovoznit tu novou spojku nádražní/strako co nejdříve. a zastávku přesunout tam.

petr

Počkejte až zase začne rekonstrukce Barrandovského mostu. To teprve bude vtipné.

PetrH

Podle mnohých již začala. Pravidelně se dočítám, že Hřib nezvládá koordinaci, když se současně opravuje Barranďák, tramvajová trať v Modřanech a pravděpodobně miliony dalších věcí.

Že zrovna tyhle dvě mají na sebe navazovat (15. května), nemá už smysl vysvětlovat.

Kopr

Díky Bohu, ze je to takhle rozjete, zive u nas v Podolí je to ted ta trochu velke stavenist, autem se ze dvora na nabreI ani nepokousim mezi 8 a 10 vyjizdet, ale je to radost videt, ze se kua konecne neco dela:)

Kopr

No tak dneska jsem neco vezl z Podolí na pristaviste ve 4 odpo a stravil jsem v aute 15 minut:D

Arlex

Proč se to jméno ještě řeší? Většina lidí je už zvyklá na název Dvorecký most a tak by to mělo zůstat. Nevidím na něm nic špatného.

Martin

Resi se nazev, u kazdeho mostu se resi… treba Libensky most se jmenoval Baxuv… ale to se komancum nelibilo…

P_V

Jak byste pak pojmenoval ten most pro auta, co je v metropolitním plánu z Jeremenkovy?

Vysehradsky jezdec

Ten nikdy stát už nikdy nebude, poněvadž by se musela zbourat SOHO restaurace a docela významně by vedl přes ŽLUTÉ LÁZNĚ

Kopr

No to je docela zajimave, tu restauraci nedavno minimalne zvenku rekonstruovali. Rikal jsem si, jestli je v najmu od mesta, nebo je to soukromé vlastnictví a v pripade bourani kvuli mostu by mesto/stat vydirali o stovky milionů za takovou skoro garaz.
Slysel jsem o dost zasadnim odporu lidi z jeremenkovy, pritom by to snad tak hrozne nebylo a dava by ta trat hodně smysl pro rozvoj mesta.

jonáš

U toho by mě dost zajímalo, jak by se dalo pořešit zlíchovské předmostí. Vycházelo by přesně do té díry pod tratí kam se má ještě napojovat nová Radlická 😀

Michal

Tam by padla ta Junková.

Michal

Tímto navrhuji název: Most Emy Destinové. Její vecholná část kariéry byla v době slávy stylu Kubizmus jak v malířství, sochařství tak i architektuře. K takto umělecké formě mostu se hodí název naší významné umělkyně.

projekt2501

souhlas s tím zasazením aktivní kariéry do dvacátých let, jen navrhuji větší legendu – Elišku Junkovou

David (Komi)

Nic proti Junkové, ale… Je dle mého názoru nesmysl pojmenovat prost výhradně pro MHD bez automobilové dopravy po autokobilové závodníci… To pojmenování by mělo mít i nějaký smysl, si myslím…

Beekee

Mimochodem je to s dvěmi n.

Michal

Pane/paní Beekee máte pravdu a za další hrubky se omlouvám.

Jouda

Tento most měl být správně nasměrován na křižovatku Jeremenkova, kde by v budoucnu mohla vést i tramvajová trať nahoru do Krče. Bohužel nějaký projektant to navrhl blbě a bohužel se to už nezmění…

Lukáš Kníže

Myslím, že si tohle pokřivení prosadila Praha 4, aby tím zamezila budoucímu povolení vjezdu pro individuální automobilovou dopravu.

jonáš

Jako že by vedl šikmo v ještě ostřejšim úhlu než baranďák? Moc hezké. Asi někdo zapomněl včas vykoupit Žluté lázně (a totálně to místo zničit).
A vy na tu trať Jerermenkovou věříte? Hlavní úkol bude přesměrovat dopravu Modřany-Smíchov z okruhu. Tam po zastavění lihovaru a nádraží zácpy ještě narostou.

Dachs

Sice logické, tato varianta by však přinesla asi o 45 metrů delší stavbu, z toho asi o 20 metrů delší překonávání Vltavy. Takže finance. Mezi parkovišti to jistě bylo schůdnější než handrkování o pozemky s magnátem, nebo šáhnout na ikonické Žluté lázně? (…pověstné taky pozoruhodnými vazbami).

Jiří Kocurek

Projektant v tomehle ale nemá volnou ruku. Pokud město požaduje jiné situování stavby, tak projetkant může akorát tak sklapnout podpadky.

looki

Nikdo nic nenavrhnul blbě, je to takto úmyslně, aby na nábřeží vznikla společná zastávka.

Jiří Kocurek

Faktem je, že 4 zastávky na 4 ramenech křižovatky tvaru X jsou na přestup výrazně horší, než 2 dlouhé zastávky mezi dvěma T kusy.

Jan Kudla

Nebojte se. Další most přímo z Jeremekovi je v plánu a bude i pro IAD. Je proto ale nutná změna dopravy na druhé straně .

Jan Kudla

Ještě dodám že tento již stavěný most je takto položen z důvodu, že by křížení tramvajových tratí přímo u Jeremenkovi ulice snižovalo kapacitu průjezdnosti tramvají.

Tomáš

Piráti a další, přestaňte už laskavě s tou diskriminací podle pohlaví. Pojmenovat most a má podle české významné osoby, ne ženy nebo muže. A tou osobou je pro svět Antonín Holý, který osvodobil svět od předčasné smrti na virus HIV a AIDS.

Danny

Antonín Holý je samozřejmě jeden z velikánů, po kterém by se mělo pojmenovávat po celé republice a myslím, že k tomu časem dojde. Nicméně zase je taky pravda, že žádný z pražských mostů po žádné ženě pojmonován dosud není, takže i když se nepovažuju za feministu, logiku mi to prostě dává.

123

Ne že bych ženám nepřál respekt a uznání, mnohé si jej rozhodně zaslouží, ale tohle mi přijde jako echt pakárna … název Dvorecký most dává logiku, nikomu nevadí (a jestli jo, tak by se měl nechat vyšetřit) a jsem toho názoru, že se ten název už ujal … tak co zase blbnout s přejmenováním. Jinak to dopadne jako s ruzyňským letištěm … fakt jsem ještě neslyšel, že by to někdo v běžné komunikaci pojmenoval jinak … sorry Vašku.

Facepalm

Vezměte si pilulku.

Gwann

M. Frantisky Plaminkove? Berthy von Suttner? Milady Horákové? Toyen? Svate Anežky České?

PS: doufám, že z mostu nebude tunel…

Zdenek

most Věry Nemethové

BND 30

Elišky Junkové. A nebo vyvážený název Dany a Emila Zátopkových.

Jiří Kocurek

Teda pojmenovat most po automobilové závodnici, to se líbit nebude.
Teda já bych byl pro, ale ne tramvajový, závodila s Bugatti.

Facepalm

První dvě super.

Jirka Z

Libušin most. Když se dívala z nedalekého Vyšehradu a věštila „Vidím město veliké …“, třeba už viděla i tento most.

Kopr

To se pak byde plest nemistnakum, protoze si budou myslet, ze to bude blizko z mostu do Libuše:D

jonáš

Akorát že se dívala na opačnou stranu 😀

Václav M.

Tak pokud jde o pojmenování, významných žen v českých (nebo přinejhorším československých) dějinách je dost.

Problém by spíše byl, která z nich ještě nemá své jméno „zvěčněné“ jiným způsobem než názvem ulice.

Martin

Ono tech lidi je dost i v nasi historii, od slechticu az po krale… od umelcu pres vyznamne osobnosti z jinych oboru…
Otazkou je, co je vhodne pro toto misto mezi Podolim a Smichovem…

David (Komi)

Právě… Dal bych nějaké jméno s místem, či teoreticky s mostem (jeho podobou) spojené.

JF Kalimero

Nepředpokládané geologické podmínky v korytě Vltavy nastaly i u stavby Štvanické lávky. Tak potřetí to snad už předpokládat budou.

Jiří Kocurek

Předpokládat nestačí. Ony se totiž musejí zjistit průzkumem před zahájením stavby, ideálně sondou v místě pilířů.

Dachs

Snad z toho nevyplývá, že dočasný nekomfort na přestupním bodě Lihovar bude delší, než je nezbytně nutné. Ale obuli se do toho pěkně, stavba se rýsuje, ale zakládat piloty pár metrů od davů lidí na bus zastávce a šít do nich bezprostředně ty decibely bylo na vraždu. Geologii (písky, skála, moc bláta?) soudit těžko můžeme a pověsti o současném Metrostavu jsou jistě jen pověsti.

Frantisek

Cožpak dočasný diskomfort v přestupním bodu u Lihovaru, ale trvalý diskomfort v přestupní úsečce Kublov – Dvorce, ten bude horší. Pravda, rámus při tom pěším pochodu anebo čekání na spoj k popojetí o jedinou zastávku bude jen od aut a tramvají, ale… Chápu, že zaústění do dvoreckého uzlu neprošlo přes rekreační zónu, leč doufám, že ještě nějak rozumně dořeší přestupní vazby od Zeleného pruhu směrem na Barrandov, alespoň spolehlivou časovou návazností mimo špičky.

Jan Novák

O jakém nekomfortu mluvíte?
Za 1. při aktuálním řešení vzniknou dvě křižovatky tvaru T, které jsou kapacitnější a mají vyšší průjezdnost než jedna křižovatka typu X.
2. po realizaci TT v Jeremenkově ulici se přestupním bodem stane zastávka Dvorce bez nutnosti jakéhokoliv pohybu.

jonáš

A myslíte že ty busy z Budějovické nebudou stačit? Akorát změněji trasu o most vedle. Tam moc přestupů nebude, hlavní směr bude od Modřan tramvaj k nádraží, busy z Novodvorské, a bus 190 asi a to konto skončí na Braníku.

Jakub

Hlavně to zase někdo vymyslel, chtěli ulevit Barrandovskemu mostu tak všechny linky 118,197,196 kromě a 125 pojedou mo novém mostě,takže zasedání zase tenhle most. Linku 20 uberou ze Sídliště Barrandov, směr Malostranské náměstí, kam každý den jezdím nestačí ani 12 a 20 po 4 minutách intervalu, takže zase něco zkvalitnili, to ještě nemluvím o tom že obecně zvýší počet přestupu, např. přestup v Braniku na tramvaje= chůze po areálu u obratiste nebo na hlavní trať kolem 4 minut, prodloužení jízdy tramvají přes most taky tak o 4 minuty, všude vznikne více přestupu a timpadem to nebude tak pohodlné ani rychle.

Jakub

* zasekají nový most

Pat

Nový most bude ale jen pro MHD, takže ho fakt nezasekají. Plus nejde o úlevu Barrandovskému mostu, ale o to, že tam ty busy zbytečně stály v kolonách IAD.

Jakub

Vidím to na Lihovaru každý den, v jeden čas přijede třeba i 3-5 busu, v podstatě to jsou 197…ne příměstské, takže když tehle
3-5 pojede za sebou+ tramvaj+ semafor=zpoždění tak 3 min.
V poslední době projíždím Barrandovský most s busem velmi rychle

Pat

No, a teď si představte, že ty busy přes nový most budou mít vlastní zastávku na mostě, takže 3-5 BUS by tam muselo být jen z těch 3 linek (v současnosti na Lihovaru 10 městských a 12 příměstských). Jo a mimochodem za 20 bude na Barrandov nově jezdit 15, takže to se rozhodně nezhorší

Ivan_pha

Bylo by dobré, si to po sobě přečíst. Protože js z těch divných souvětí fakt nepochopil, vo co gou.

Jiří Linha

Podstatné je, jestli se u nás někdy začne stavět a dokončovat včas.

Franta

Podstatné je, co to znamená dokončovat včas. V práci to mám pořád. Každý chce vědět, kdy něco bude hotové. Při tom to něco závisí asi tak na 30ti dalších firmách a třeba na dalších 500ti lidech. Jak mám vědět, jestli někdo z těhlech lidí, co dělá subdodávky nebude mít nějaký problém. Jasně, je to zasmluvněno, jsou tam penále, ale někdy je lepší se s projektem na 3 roky o 3 měsíce zpozdit, než se s prominutím „posrat“ z toho, že se to stihne včas. Navíc včas podle nějakého odhadu, co platil třeba rok před začátkem prací. Mnohem důležitější je to,… Číst vice »

MrMarkus

Bylo by fajn, kdyby se to stihlo do května 2025 alespoň pro tramvaje a MHD už fungovala lépe během stavební sezony (poslední) na Barrandovském mostě. Inženýrsko-geologický průzkum se vybíral už v roce 2017 a pak si pamatuju, že tam byla na Vltavě vrtná souprava na pontonu, dno řeky určitě zkoumali, škoda že to založení pilířů nešlo udělat v předstihu. Závěrem pochvala pracovníkům na stavbě na Podolském nábřeží (tam co se Dvorecký most bude napojovat), v sobotu i neděli tam panoval čilý pracovní ruch, takhle to má vypadat, dobrá práce.

Jana

Jo jo je to super, hlavně pro nás co tady přímo u toho bydlíme.A hlavně když přijdete domú po noční a chcete se vyspat.Opravdu super záležitost.

Kopr

Parada, taky jsem z toho byl skoro v soku videt na staveništi cily ruch. Uz se tesim, az bude most namirat svou podobu😊

Michal

To se nedá nic dělat. Taky pracuji v noci, na nás se ohled nebere. Nedělat hluk přes den to asi nejde. Navrhuji koupit si čaj na dobrý spánek.

Kopr

Nebo neco silnejsiho. CBD je dobre na vyklidneni se, to nemyslim negativne.

Facepalm

Měla by to být žena s výraznými dvorci.

Jiří Kocurek

Paní Králová? 😀

Zdenek

Markéta Pekarová Adamová 😀

MHD

Objekty se pojmenovávají po nežujících! Nebo víte něco, co my zatím nevíme?

zdeněk

ona prej skoro nežuje

Alibaba

Nora Bochníčková 🙂

Anna

Naděžda Krupská, případně Jiřina Švorcová.

zdeněk

Magalena Dobromila Rittigová 😀

IBM

Einstein byla žena.

Václav M.

Jenže ta hláška z filmu Sexmise je: „Einstein byla taky žena“.

zdeva

Jak jinak…

MHD

Taky si říkám. Když je v tom Metrostav, tak se vše (větší naklady, zpoždění) svede na vícepráce z důvodu nenadálých geologickych podmínek.

PetrH

Nikdo nečekal, že v korytě bude voda…

Jmeeno

Co voda, s tím se počítalo a je za to přirážka. Ale našli tam v bahně tři kolobězky od boltu! Proto rok zpoždění 😀

Jiří Kocurek

Koloběžky od Boltu? Tak to je ještě fajn, být to dřevěná okovaná Dreissina, tak v tom máte ještě památkáře.

MP22

Myslím si, že Rohanský most by se měl také projektovat jen pro MHD.

Vlastně pro IAD není potřeba už žádný most, kromě DO u Suchdola.

David

Mezi Výtoní a Zbraslaví chybí ještě tak dva mosty.

jonáš

Komořany-Lahovice, ale místo toho se bude stavět zk***ený napojení na okruh těsně u tunelu. Lábuž .. a kdoví jestli, protože pro auta už prej neni potřeba vůbec nic.