Stavba Dvoreckého mostu v Praze nabrala zpoždění, dokončení se odsouvá na rok 2025
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP
Označení Dvorecký most je pracovním názvem, město ještě bude řešit, jak se bude jmenovat. Cílem je pojmenovat jej po významné ženě.
Netušíte někdo jak bude na zlíchovské straně vypadat zastávka autobusů? Mi vychází že by snad bylo nejlepší ji udělat ještě na mostě a dolu výtahy 😀
Dokud nebude kompletní okruh kolem Prahy, tak tu Prahu budete mít zasekanou i kdyby jste celou Vltavu zastřešili.
A víte že tenhle most nebude pro auta? Stejně jako ty ostatní mosty a lávky co se v Praze staví. Poslední pro auta (a tramvaj) byl Trojský v roce 2015.
Není pro auta a to je chyba, respektive naschvál ekoteroristů z bývalého vedení magistrátu.
Kterého bývalého vedení magistretu vy ekoteroristo? Ten most je navržený pro MHD od roku 2003.
cim vetsi blbec, tim vetsi radikal.
Blbost to je, ale netušim jak by se dala vyřešit zlíchovská strana s kapacitou na průjezdnou IAD. Bude to sjíždět tobogánem do Nádražní a už takhle se tam navzájem zasekaji busy z Podolí s tramvajema od Slivence.
Ale není, protože po Barrandovském mostě přestanou jezdit autobusy, takže průjezdnost se zvýší a aspoň nebudou dělat randál v Podolí. Ostatně ti, co budou v budoucnu jezdit po východní části okruhu, dnes jezdí po magistrále, takže zapcanost Barrandovského městu se tímhle způsobem nevyřeší.
a proc to pisete k informaci o otevreni tramvajoveho mostu?
Most je architektonický poměrně zdařilý. to že není přímo kolno přes Vltavu se mi nelíbí . přeci jenom most přes řeku je strategická dopravní infrastruktura a mělo by se mu přizpůsobit okolí. ale dá se to pochopit. Víc mi vadí ale situace na druhé straně. tam totiž vznikne podmostí , které ač udržované bude zkrátka nepříjemné ( Vltavská, Florenc, atd..) ano napojeni tramvajových tratí na obouch stranách má rozdílnou výšku tak to v této situaci asi jinak nejde a most bude do kopce… oblast Lihovaru se měla celkově přestavět. viděl bych to asi takto. Strakonická pod zem , most co… Číst vice »
Název Vinohradské ulice, kterému předcházela řada pojmenování po osobnostech, je důkazem, že toponymické názvy nepodléhají módě ani společenskému a politickému nastavení.
Jak které, Karlovy Vary drží docela dobře 🙂
Nebo Zlín, aby byl příklad pro opačný případ.
Což byl diktátorský vrtoch, srovnatelný s A. Hitler Platz. To vydrželo půl dne, než tak pojmenovali jiné, větší námestí.
V takovém světě naštěstí už nežijeme.
Anežka co jí měla na ježka…
Co takhle „Most Andrei Krnáčové“? Na mostový oblouk by se vytesal nápis „Mí zpovykání Pražané mi rozumějí“.
U nás nelze pojmenovat nic podle žijících osob.
S vámi bych chtěl chodit na pivo..
Vy si zase uvědomte, že Adriana Krnacova měla rakovinu, kterou překonala, takže to s tím pojmenováním mostu dle ní je takové mírně řečeno nechutné…
Proč ne? Třeba Institut Václava Klausa (nějak) funguje a při tom sám Velký Kormidelník je pokud vím stále naživu…
Nebo by se to dalo obejít tím, že to pomenujete jakoby po někom stejného jména, kdo už nežije. Takhle třeba v Poděbradech mají myslím Paroubkovu ulici, někde jsem viděl i Grégrovu, v Praze jsou třeba Svobodova, Hudečkova, Ciglerova… 🙂
Ulice a jiná veřejná prostranství nesmějí nést jména živých, na to je vyhláška.
Soukromé instituty si můžete pojmenovat dle libosti.
Institut Václava Klause – není ulice
Svobodova – po kterém Svobodovi?
Hudeček? https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Hude%C4%8Dek_(divadeln%C3%AD_re%C5%BEis%C3%A9r)
Fascinuje mě, že se v rozpočtu stavby nenašly peníze na vybudování zálivu pro dočasnou zastávku Lihovar do centra na Strakonické, takže tato zastávka musela být zřízena v jízdním pruhu, kvůli čemuž tam byl vyznačen bus-pruh. A v koloně před sjížděním aut do jednoho jediného pruhu váznou i busy, kterým ten bus-pruh měl pomoci. A to se vyplatí.
já tajně doufám, že praha aktivně komunikuje s trigemou a snaží se zprovoznit tu novou spojku nádražní/strako co nejdříve. a zastávku přesunout tam.
Počkejte až zase začne rekonstrukce Barrandovského mostu. To teprve bude vtipné.
Podle mnohých již začala. Pravidelně se dočítám, že Hřib nezvládá koordinaci, když se současně opravuje Barranďák, tramvajová trať v Modřanech a pravděpodobně miliony dalších věcí.
Že zrovna tyhle dvě mají na sebe navazovat (15. května), nemá už smysl vysvětlovat.
Díky Bohu, ze je to takhle rozjete, zive u nas v Podolí je to ted ta trochu velke stavenist, autem se ze dvora na nabreI ani nepokousim mezi 8 a 10 vyjizdet, ale je to radost videt, ze se kua konecne neco dela:)
No tak dneska jsem neco vezl z Podolí na pristaviste ve 4 odpo a stravil jsem v aute 15 minut:D
Proč se to jméno ještě řeší? Většina lidí je už zvyklá na název Dvorecký most a tak by to mělo zůstat. Nevidím na něm nic špatného.
Resi se nazev, u kazdeho mostu se resi… treba Libensky most se jmenoval Baxuv… ale to se komancum nelibilo…
Jak byste pak pojmenoval ten most pro auta, co je v metropolitním plánu z Jeremenkovy?
Ten nikdy stát už nikdy nebude, poněvadž by se musela zbourat SOHO restaurace a docela významně by vedl přes ŽLUTÉ LÁZNĚ
No to je docela zajimave, tu restauraci nedavno minimalne zvenku rekonstruovali. Rikal jsem si, jestli je v najmu od mesta, nebo je to soukromé vlastnictví a v pripade bourani kvuli mostu by mesto/stat vydirali o stovky milionů za takovou skoro garaz.
Slysel jsem o dost zasadnim odporu lidi z jeremenkovy, pritom by to snad tak hrozne nebylo a dava by ta trat hodně smysl pro rozvoj mesta.
U toho by mě dost zajímalo, jak by se dalo pořešit zlíchovské předmostí. Vycházelo by přesně do té díry pod tratí kam se má ještě napojovat nová Radlická 😀
Tam by padla ta Junková.
Tímto navrhuji název: Most Emy Destinové. Její vecholná část kariéry byla v době slávy stylu Kubizmus jak v malířství, sochařství tak i architektuře. K takto umělecké formě mostu se hodí název naší významné umělkyně.
souhlas s tím zasazením aktivní kariéry do dvacátých let, jen navrhuji větší legendu – Elišku Junkovou
Nic proti Junkové, ale… Je dle mého názoru nesmysl pojmenovat prost výhradně pro MHD bez automobilové dopravy po autokobilové závodníci… To pojmenování by mělo mít i nějaký smysl, si myslím…
Mimochodem je to s dvěmi n.
Pane/paní Beekee máte pravdu a za další hrubky se omlouvám.
Tento most měl být správně nasměrován na křižovatku Jeremenkova, kde by v budoucnu mohla vést i tramvajová trať nahoru do Krče. Bohužel nějaký projektant to navrhl blbě a bohužel se to už nezmění…
Myslím, že si tohle pokřivení prosadila Praha 4, aby tím zamezila budoucímu povolení vjezdu pro individuální automobilovou dopravu.
Jako že by vedl šikmo v ještě ostřejšim úhlu než baranďák? Moc hezké. Asi někdo zapomněl včas vykoupit Žluté lázně (a totálně to místo zničit).
A vy na tu trať Jerermenkovou věříte? Hlavní úkol bude přesměrovat dopravu Modřany-Smíchov z okruhu. Tam po zastavění lihovaru a nádraží zácpy ještě narostou.
Sice logické, tato varianta by však přinesla asi o 45 metrů delší stavbu, z toho asi o 20 metrů delší překonávání Vltavy. Takže finance. Mezi parkovišti to jistě bylo schůdnější než handrkování o pozemky s magnátem, nebo šáhnout na ikonické Žluté lázně? (…pověstné taky pozoruhodnými vazbami).
Projektant v tomehle ale nemá volnou ruku. Pokud město požaduje jiné situování stavby, tak projetkant může akorát tak sklapnout podpadky.
Nikdo nic nenavrhnul blbě, je to takto úmyslně, aby na nábřeží vznikla společná zastávka.
Faktem je, že 4 zastávky na 4 ramenech křižovatky tvaru X jsou na přestup výrazně horší, než 2 dlouhé zastávky mezi dvěma T kusy.
Nebojte se. Další most přímo z Jeremekovi je v plánu a bude i pro IAD. Je proto ale nutná změna dopravy na druhé straně .
Ještě dodám že tento již stavěný most je takto položen z důvodu, že by křížení tramvajových tratí přímo u Jeremenkovi ulice snižovalo kapacitu průjezdnosti tramvají.
Piráti a další, přestaňte už laskavě s tou diskriminací podle pohlaví. Pojmenovat most a má podle české významné osoby, ne ženy nebo muže. A tou osobou je pro svět Antonín Holý, který osvodobil svět od předčasné smrti na virus HIV a AIDS.
Antonín Holý je samozřejmě jeden z velikánů, po kterém by se mělo pojmenovávat po celé republice a myslím, že k tomu časem dojde. Nicméně zase je taky pravda, že žádný z pražských mostů po žádné ženě pojmonován dosud není, takže i když se nepovažuju za feministu, logiku mi to prostě dává.
Ne že bych ženám nepřál respekt a uznání, mnohé si jej rozhodně zaslouží, ale tohle mi přijde jako echt pakárna … název Dvorecký most dává logiku, nikomu nevadí (a jestli jo, tak by se měl nechat vyšetřit) a jsem toho názoru, že se ten název už ujal … tak co zase blbnout s přejmenováním. Jinak to dopadne jako s ruzyňským letištěm … fakt jsem ještě neslyšel, že by to někdo v běžné komunikaci pojmenoval jinak … sorry Vašku.
Vezměte si pilulku.
M. Frantisky Plaminkove? Berthy von Suttner? Milady Horákové? Toyen? Svate Anežky České?
PS: doufám, že z mostu nebude tunel…
most Věry Nemethové
Elišky Junkové. A nebo vyvážený název Dany a Emila Zátopkových.
Teda pojmenovat most po automobilové závodnici, to se líbit nebude.
Teda já bych byl pro, ale ne tramvajový, závodila s Bugatti.
První dvě super.
Libušin most. Když se dívala z nedalekého Vyšehradu a věštila „Vidím město veliké …“, třeba už viděla i tento most.
To se pak byde plest nemistnakum, protoze si budou myslet, ze to bude blizko z mostu do Libuše:D
Akorát že se dívala na opačnou stranu 😀
Tak pokud jde o pojmenování, významných žen v českých (nebo přinejhorším československých) dějinách je dost.
Problém by spíše byl, která z nich ještě nemá své jméno „zvěčněné“ jiným způsobem než názvem ulice.
Ono tech lidi je dost i v nasi historii, od slechticu az po krale… od umelcu pres vyznamne osobnosti z jinych oboru…
Otazkou je, co je vhodne pro toto misto mezi Podolim a Smichovem…
Právě… Dal bych nějaké jméno s místem, či teoreticky s mostem (jeho podobou) spojené.
Nepředpokládané geologické podmínky v korytě Vltavy nastaly i u stavby Štvanické lávky. Tak potřetí to snad už předpokládat budou.
Předpokládat nestačí. Ony se totiž musejí zjistit průzkumem před zahájením stavby, ideálně sondou v místě pilířů.
Snad z toho nevyplývá, že dočasný nekomfort na přestupním bodě Lihovar bude delší, než je nezbytně nutné. Ale obuli se do toho pěkně, stavba se rýsuje, ale zakládat piloty pár metrů od davů lidí na bus zastávce a šít do nich bezprostředně ty decibely bylo na vraždu. Geologii (písky, skála, moc bláta?) soudit těžko můžeme a pověsti o současném Metrostavu jsou jistě jen pověsti.
Cožpak dočasný diskomfort v přestupním bodu u Lihovaru, ale trvalý diskomfort v přestupní úsečce Kublov – Dvorce, ten bude horší. Pravda, rámus při tom pěším pochodu anebo čekání na spoj k popojetí o jedinou zastávku bude jen od aut a tramvají, ale… Chápu, že zaústění do dvoreckého uzlu neprošlo přes rekreační zónu, leč doufám, že ještě nějak rozumně dořeší přestupní vazby od Zeleného pruhu směrem na Barrandov, alespoň spolehlivou časovou návazností mimo špičky.
O jakém nekomfortu mluvíte?
Za 1. při aktuálním řešení vzniknou dvě křižovatky tvaru T, které jsou kapacitnější a mají vyšší průjezdnost než jedna křižovatka typu X.
2. po realizaci TT v Jeremenkově ulici se přestupním bodem stane zastávka Dvorce bez nutnosti jakéhokoliv pohybu.
A myslíte že ty busy z Budějovické nebudou stačit? Akorát změněji trasu o most vedle. Tam moc přestupů nebude, hlavní směr bude od Modřan tramvaj k nádraží, busy z Novodvorské, a bus 190 asi a to konto skončí na Braníku.
Hlavně to zase někdo vymyslel, chtěli ulevit Barrandovskemu mostu tak všechny linky 118,197,196 kromě a 125 pojedou mo novém mostě,takže zasedání zase tenhle most. Linku 20 uberou ze Sídliště Barrandov, směr Malostranské náměstí, kam každý den jezdím nestačí ani 12 a 20 po 4 minutách intervalu, takže zase něco zkvalitnili, to ještě nemluvím o tom že obecně zvýší počet přestupu, např. přestup v Braniku na tramvaje= chůze po areálu u obratiste nebo na hlavní trať kolem 4 minut, prodloužení jízdy tramvají přes most taky tak o 4 minuty, všude vznikne více přestupu a timpadem to nebude tak pohodlné ani rychle.
* zasekají nový most
Nový most bude ale jen pro MHD, takže ho fakt nezasekají. Plus nejde o úlevu Barrandovskému mostu, ale o to, že tam ty busy zbytečně stály v kolonách IAD.
Vidím to na Lihovaru každý den, v jeden čas přijede třeba i 3-5 busu, v podstatě to jsou 197…ne příměstské, takže když tehle
3-5 pojede za sebou+ tramvaj+ semafor=zpoždění tak 3 min.
V poslední době projíždím Barrandovský most s busem velmi rychle
No, a teď si představte, že ty busy přes nový most budou mít vlastní zastávku na mostě, takže 3-5 BUS by tam muselo být jen z těch 3 linek (v současnosti na Lihovaru 10 městských a 12 příměstských). Jo a mimochodem za 20 bude na Barrandov nově jezdit 15, takže to se rozhodně nezhorší
Bylo by dobré, si to po sobě přečíst. Protože js z těch divných souvětí fakt nepochopil, vo co gou.
Podstatné je, jestli se u nás někdy začne stavět a dokončovat včas.
Podstatné je, co to znamená dokončovat včas. V práci to mám pořád. Každý chce vědět, kdy něco bude hotové. Při tom to něco závisí asi tak na 30ti dalších firmách a třeba na dalších 500ti lidech. Jak mám vědět, jestli někdo z těhlech lidí, co dělá subdodávky nebude mít nějaký problém. Jasně, je to zasmluvněno, jsou tam penále, ale někdy je lepší se s projektem na 3 roky o 3 měsíce zpozdit, než se s prominutím „posrat“ z toho, že se to stihne včas. Navíc včas podle nějakého odhadu, co platil třeba rok před začátkem prací. Mnohem důležitější je to,… Číst vice »
Bylo by fajn, kdyby se to stihlo do května 2025 alespoň pro tramvaje a MHD už fungovala lépe během stavební sezony (poslední) na Barrandovském mostě. Inženýrsko-geologický průzkum se vybíral už v roce 2017 a pak si pamatuju, že tam byla na Vltavě vrtná souprava na pontonu, dno řeky určitě zkoumali, škoda že to založení pilířů nešlo udělat v předstihu. Závěrem pochvala pracovníkům na stavbě na Podolském nábřeží (tam co se Dvorecký most bude napojovat), v sobotu i neděli tam panoval čilý pracovní ruch, takhle to má vypadat, dobrá práce.
Jo jo je to super, hlavně pro nás co tady přímo u toho bydlíme.A hlavně když přijdete domú po noční a chcete se vyspat.Opravdu super záležitost.
Parada, taky jsem z toho byl skoro v soku videt na staveništi cily ruch. Uz se tesim, az bude most namirat svou podobu😊
To se nedá nic dělat. Taky pracuji v noci, na nás se ohled nebere. Nedělat hluk přes den to asi nejde. Navrhuji koupit si čaj na dobrý spánek.
Nebo neco silnejsiho. CBD je dobre na vyklidneni se, to nemyslim negativne.
Měla by to být žena s výraznými dvorci.
Paní Králová? 😀
Markéta Pekarová Adamová 😀
Objekty se pojmenovávají po nežujících! Nebo víte něco, co my zatím nevíme?
ona prej skoro nežuje
Nora Bochníčková 🙂
Naděžda Krupská, případně Jiřina Švorcová.
Magalena Dobromila Rittigová 😀
Einstein byla žena.
Jenže ta hláška z filmu Sexmise je: „Einstein byla taky žena“.
Jak jinak…
Taky si říkám. Když je v tom Metrostav, tak se vše (větší naklady, zpoždění) svede na vícepráce z důvodu nenadálých geologickych podmínek.
Nikdo nečekal, že v korytě bude voda…
Co voda, s tím se počítalo a je za to přirážka. Ale našli tam v bahně tři kolobězky od boltu! Proto rok zpoždění 😀
Koloběžky od Boltu? Tak to je ještě fajn, být to dřevěná okovaná Dreissina, tak v tom máte ještě památkáře.
Myslím si, že Rohanský most by se měl také projektovat jen pro MHD.
Vlastně pro IAD není potřeba už žádný most, kromě DO u Suchdola.
Mezi Výtoní a Zbraslaví chybí ještě tak dva mosty.
Komořany-Lahovice, ale místo toho se bude stavět zk***ený napojení na okruh těsně u tunelu. Lábuž .. a kdoví jestli, protože pro auta už prej neni potřeba vůbec nic.