Stavba dalších 8,8 kilometru D55 začíná, Skanska ji dokončí do tří let

Skrývka zeminy. Foto: SkanskaSkrývka zeminy. Foto: Skanska

Řidiči se mají po novém úseku svézt v dubnu 2024.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jízda po D55 (Hul-Otr) mi vždy připomíná přejezd Mohawské pouště. Prakticky žádné auto široko daleko. Ne že by si města nezasloužila obchvat, ale nechápu, proč se pro cca 20x menší provoz oproti D1 buduje komunikace o stejném profilu a plánují se další. I když chápu, že až tu nebudeme, i D55 možná jednou dokončí a využívat se bude více. A že to je na zcela jinou diskusi.

Frantík

Radši to už mít postaveno, než to potupně rozšiřovat.

Kebab

Takhle dálnice fungují, na normální silnici byste jel skoro pořád v koloně. Než dotáhli D11 k Hradci, bylo to to samé – do Poděbrad prakticky souvislá kolona, na dálnici zdánlivě pár aut.

Jaaaa

„…Musíme vytvarovat nové koryto, do něhož se pustí voda, a nad starým korytem se zbuduje konsolidační násyp…“

To zas bude veselo, až přijde pětisetletá blesková povodeň a voda bude chtít zpátky do koryta.

Martin Ušatý

Prosím o vysvětlení. D55 bude končit v Moravském Písku u žel. přejezdu na sil.Ii/427 ? A to s tím, že „obchvat“ Mor.Písku bude hotov kdy ?

malej-jarda

To budou mít Mor. Písku radost. 🙁
Hlavně si nedokážu představit ty kolony u žel. přejezdu.
Dál by se mělo jezdit nejspíš po I/54 do Veselí na současnou i/55.

Jiří Kocurek

Informace beru odsud: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu

Podle letáku bylo vydáno stavební povolení 19. 7. 2021 na „obchvat“. Takže když se to sejde, tak bude 4pruh až po silnici I/54.

Luke

Jako, určitě jsem rád za budování dálniční sítě.
Ale jen mi trochu přijde, že poslední dobou jsou to furt miliardy do dálnic a železnice ostrouhala…

Jiří Kocurek

Před pár týdny se tady hořekovalo, že staveb na dráze je tolik, že to není kudy objet, když se na jedné z nich stane problém.

Jaaaa

Jaksi chybí ty nové…

Vrták

Až do doby, než se D55 doplazí aspoň do Strážnice to bude stále o ničem, i když ty ta 70ková omezení odtud až do Břeclavi jsou také výživná. Škoda, že se nedělá prvně úsek M.Písek-Strážnice, ať se dá vyhnout průjezdu nekonečných sídel od Kunovic na jih.
Dost by mě zajímalo, jak se bude napojovat D55 a D 52 a jestli vůbec, když je to přes Poštornou kratší.

Pavel

Proč by se měla D55 napojovat na D52? Potřebuje-li někdo na Vídeň ze Zlína, Olomouce, Ostravy, Polska, Pobaltí, přece nepojede po D55, ale po D1.

navratp

Ze Zlína do Vídně. Teď po 55. Potom po D55

Vrták

Kudy lépe?
Ze směru Ostrava a potažmo PL je to přes Brno cca o 40km delší, než přes Hradiště a Břeclav, z Olomouce v trase D55 jen o 15 delší, zato s možností vyhnout se zácpám kolem Brna, s tím že, z Břeclavi je třeba projet jen 2 rakouské vesnice a sjet na „mikulovskou“ dálnici (vhodný by byl obchvat Reinthalu). To, že se nyní přes Brno jezdí, protože to tak nějak vychází neznamená, že to bude platit do dobudování D55.

Jakub

40 km? Ostrava-Brno-Wien 301 km

Jakub

Ostrava- Uherské Hradiště-Wien 287 km

Jiří Kocurek

Prosím? Ze Zlína na sever do Hulína, abych se dostal do zácpy před Brnem a nebo se hnát přes Buchlováky do téže zácpy u Brna? Je to 50 kilometrů navíc, tím se nic neušetří.
Normálně na jih přes Břeclav a u Poysdorfu najet na dálnici.

Z Olomoce po D46, tam asi zatím nijak jinak.

Z Ostravy, z Pobaltí? Do budoucna po D55, jak jinak. Uhne u Přerova z D1.

malej-jarda

Po D55 dojede k Břeclavi a jak dál?
Buď upravit současnou i/40 do Mikulova nebo nová silnice na hranice a pak okolo Reintalu směr A5.

Jaaaa

A už je to tady. 😀

Dálnice z Břeclavi směr Vídeň už se zcela logicky rýsuje v hlavách motoristů…

Vrták

Ano, v současnosti se už plánuje a měl by se stavět obchvat Břeclavi, vlastně to má být přeložka samotné I/55 s napojením na I/40, který se vyhne městu jižním směrem, tedy použitelné pro cestu směr Vídeň, Lednice a Mikulov.

https://www.youtube.com/watch?v=_KyQ2NevHac

Jiří Kocurek

Hmm, 10.000 tun zeminy. Na které stavbě byl přebytek, odkud to chtějí vozit, víte někdo?

lukas

Chcete to na zahradu? Já bych tak 100 tater taky bral.

Olda

Mhmm… 10.000 tunmatrošu denně…?! Tak to jsem zvědav kdo posléze zrevitalizuje tu zdevastovanou síť silniček nižších tříd v dosahu takto velké stavby. Protože upřímně, to ty cestičky pro pár vinařů a jiných domorodců, nemají šanci přežít. P.S.: Vím o čem je řeč, neb teď úpíme pod jhem oprav D1 a vše okolo se nám rozpadá před očima…

Jiri Pilny

Tři kilometry dálnice za rok, tomu říkám fofr. Neskutečné.

Michal

A co ten sjezd zase do nikam?
To je silene tady s temi sjezdy:(

Asd

Jen tak dál a až do Rakouska. Včera bylo pozdě.

mlokXCM

Bude se připojovat na D2, tak spíše na Slovensko 😀

Asd

Jak na Slovensko, tak i na Rakousko. Tedy doufám.

Jiří Kocurek

To bohužel nejspíš nebude před rokem 2030, na roky bude nejhorším úsekem Rohatec – Moravský Písek. Ve Strážnici si bohužel hned tak neoddechnou.

Asd

Bojím se pane Jiří, že máte pravdu. Snad se stane nějaký zázrak a změní se tempo budování liniových staveb. Příklad si můžeme vzít jak z Rakouska tak i z Polska.

Jaaaa

Takže D52 nepotřebujem? 😉

Asd

Proč bychom nepotřebovali? Kdyby bylo po mém tak bych měl na Moravě minimálně tři dálniční napojení na Rakousko.

lukas

Dnes se teprve začíná a už několik měsíců stavba zbytečně blokuje hlavní tah I/50 na Slovensko od Brna kolem kterého v místě stavby vede zpevněná účelová komunika i včetně mostu přes 50! Kdo a proč to povolil?

Jan Mahdal

Píšeš to do každé diskuze, která se týká silnic ve ZK a už jsi s tím trapný. Od Holubic po hranice se Slovenskem je pět dalších a mnohem větších problémů.

Frantík

Třeba rekonstrukce I/55 v Kunovicích. Což v kombinaci se zhoršenou dopravou na I/50 vytváří problémy zbytečně větší.

Skeptik

Přesně tak, ty Kunovice mohly klidně počkat do zprovoznění právě tohoto úseku.

navratp

Čtu to od něho dnes poprvé. A má pravdu. Je to tak.

PetrN

článek je ale o jiné navazující stavbě, MÚK I/50 x D55 (kvůli které je omezená I/50) je součástí stavby úseku D55 Staré Město Babice, který už je od září 2020 oficiálně v realizaci, jen se tam toho kolem MUK zrovna moc nedělá

Jiří Kocurek

A kudy se na tu účelovku dostanou, to jste se podíval? Buď přes Zlechov a nebo přes ne zrovna ideální křižovatku ve Starém městě. Obojí je zajížďka a blokovali by provoz jinde.

lukas

A koho by blokovaly? Dvě tatry co se tam motají si zajedou určitě méně jak ty stovky aut na zbytečné objížďce 1/50. Ono snížit rychlost u výjezdu a zajistit úklid je problém?