Jízda po D55 (Hul-Otr) mi vždy připomíná přejezd Mohawské pouště. Prakticky žádné auto široko daleko. Ne že by si města nezasloužila obchvat, ale nechápu, proč se pro cca 20x menší provoz oproti D1 buduje komunikace o stejném profilu a plánují se další. I když chápu, že až tu nebudeme, i D55 možná jednou dokončí a využívat se bude více. A že to je na zcela jinou diskusi.
Takhle dálnice fungují, na normální silnici byste jel skoro pořád v koloně. Než dotáhli D11 k Hradci, bylo to to samé – do Poděbrad prakticky souvislá kolona, na dálnici zdánlivě pár aut.
Jaaaa
3 let
„…Musíme vytvarovat nové koryto, do něhož se pustí voda, a nad starým korytem se zbuduje konsolidační násyp…“
To zas bude veselo, až přijde pětisetletá blesková povodeň a voda bude chtít zpátky do koryta.
Martin Ušatý
3 let
Prosím o vysvětlení. D55 bude končit v Moravském Písku u žel. přejezdu na sil.Ii/427 ? A to s tím, že „obchvat“ Mor.Písku bude hotov kdy ?
To budou mít Mor. Písku radost. 🙁
Hlavně si nedokážu představit ty kolony u žel. přejezdu.
Dál by se mělo jezdit nejspíš po I/54 do Veselí na současnou i/55.
Až do doby, než se D55 doplazí aspoň do Strážnice to bude stále o ničem, i když ty ta 70ková omezení odtud až do Břeclavi jsou také výživná. Škoda, že se nedělá prvně úsek M.Písek-Strážnice, ať se dá vyhnout průjezdu nekonečných sídel od Kunovic na jih.
Dost by mě zajímalo, jak se bude napojovat D55 a D 52 a jestli vůbec, když je to přes Poštornou kratší.
Kudy lépe?
Ze směru Ostrava a potažmo PL je to přes Brno cca o 40km delší, než přes Hradiště a Břeclav, z Olomouce v trase D55 jen o 15 delší, zato s možností vyhnout se zácpám kolem Brna, s tím že, z Břeclavi je třeba projet jen 2 rakouské vesnice a sjet na „mikulovskou“ dálnici (vhodný by byl obchvat Reinthalu). To, že se nyní přes Brno jezdí, protože to tak nějak vychází neznamená, že to bude platit do dobudování D55.
Prosím? Ze Zlína na sever do Hulína, abych se dostal do zácpy před Brnem a nebo se hnát přes Buchlováky do téže zácpy u Brna? Je to 50 kilometrů navíc, tím se nic neušetří.
Normálně na jih přes Břeclav a u Poysdorfu najet na dálnici.
Z Olomoce po D46, tam asi zatím nijak jinak.
Z Ostravy, z Pobaltí? Do budoucna po D55, jak jinak. Uhne u Přerova z D1.
Ano, v současnosti se už plánuje a měl by se stavět obchvat Břeclavi, vlastně to má být přeložka samotné I/55 s napojením na I/40, který se vyhne městu jižním směrem, tedy použitelné pro cestu směr Vídeň, Lednice a Mikulov.
Mhmm… 10.000 tunmatrošu denně…?! Tak to jsem zvědav kdo posléze zrevitalizuje tu zdevastovanou síť silniček nižších tříd v dosahu takto velké stavby. Protože upřímně, to ty cestičky pro pár vinařů a jiných domorodců, nemají šanci přežít. P.S.: Vím o čem je řeč, neb teď úpíme pod jhem oprav D1 a vše okolo se nám rozpadá před očima…
Jiri Pilny
3 let
Tři kilometry dálnice za rok, tomu říkám fofr. Neskutečné.
Michal
3 let
A co ten sjezd zase do nikam?
To je silene tady s temi sjezdy:(
Bojím se pane Jiří, že máte pravdu. Snad se stane nějaký zázrak a změní se tempo budování liniových staveb. Příklad si můžeme vzít jak z Rakouska tak i z Polska.
Proč bychom nepotřebovali? Kdyby bylo po mém tak bych měl na Moravě minimálně tři dálniční napojení na Rakousko.
lukas
3 let
Dnes se teprve začíná a už několik měsíců stavba zbytečně blokuje hlavní tah I/50 na Slovensko od Brna kolem kterého v místě stavby vede zpevněná účelová komunika i včetně mostu přes 50! Kdo a proč to povolil?
Píšeš to do každé diskuze, která se týká silnic ve ZK a už jsi s tím trapný. Od Holubic po hranice se Slovenskem je pět dalších a mnohem větších problémů.
článek je ale o jiné navazující stavbě, MÚK I/50 x D55 (kvůli které je omezená I/50) je součástí stavby úseku D55 Staré Město Babice, který už je od září 2020 oficiálně v realizaci, jen se tam toho kolem MUK zrovna moc nedělá
A kudy se na tu účelovku dostanou, to jste se podíval? Buď přes Zlechov a nebo přes ne zrovna ideální křižovatku ve Starém městě. Obojí je zajížďka a blokovali by provoz jinde.
A koho by blokovaly? Dvě tatry co se tam motají si zajedou určitě méně jak ty stovky aut na zbytečné objížďce 1/50. Ono snížit rychlost u výjezdu a zajistit úklid je problém?
Jízda po D55 (Hul-Otr) mi vždy připomíná přejezd Mohawské pouště. Prakticky žádné auto široko daleko. Ne že by si města nezasloužila obchvat, ale nechápu, proč se pro cca 20x menší provoz oproti D1 buduje komunikace o stejném profilu a plánují se další. I když chápu, že až tu nebudeme, i D55 možná jednou dokončí a využívat se bude více. A že to je na zcela jinou diskusi.
Radši to už mít postaveno, než to potupně rozšiřovat.
Takhle dálnice fungují, na normální silnici byste jel skoro pořád v koloně. Než dotáhli D11 k Hradci, bylo to to samé – do Poděbrad prakticky souvislá kolona, na dálnici zdánlivě pár aut.
„…Musíme vytvarovat nové koryto, do něhož se pustí voda, a nad starým korytem se zbuduje konsolidační násyp…“
To zas bude veselo, až přijde pětisetletá blesková povodeň a voda bude chtít zpátky do koryta.
Prosím o vysvětlení. D55 bude končit v Moravském Písku u žel. přejezdu na sil.Ii/427 ? A to s tím, že „obchvat“ Mor.Písku bude hotov kdy ?
To budou mít Mor. Písku radost. 🙁
Hlavně si nedokážu představit ty kolony u žel. přejezdu.
Dál by se mělo jezdit nejspíš po I/54 do Veselí na současnou i/55.
Informace beru odsud: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu
Podle letáku bylo vydáno stavební povolení 19. 7. 2021 na „obchvat“. Takže když se to sejde, tak bude 4pruh až po silnici I/54.
Leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/451/infoletak_d55-5509-moravsky-pisek-bzenec.pdf
Jako, určitě jsem rád za budování dálniční sítě.
Ale jen mi trochu přijde, že poslední dobou jsou to furt miliardy do dálnic a železnice ostrouhala…
Před pár týdny se tady hořekovalo, že staveb na dráze je tolik, že to není kudy objet, když se na jedné z nich stane problém.
Jaksi chybí ty nové…
Až do doby, než se D55 doplazí aspoň do Strážnice to bude stále o ničem, i když ty ta 70ková omezení odtud až do Břeclavi jsou také výživná. Škoda, že se nedělá prvně úsek M.Písek-Strážnice, ať se dá vyhnout průjezdu nekonečných sídel od Kunovic na jih.
Dost by mě zajímalo, jak se bude napojovat D55 a D 52 a jestli vůbec, když je to přes Poštornou kratší.
Proč by se měla D55 napojovat na D52? Potřebuje-li někdo na Vídeň ze Zlína, Olomouce, Ostravy, Polska, Pobaltí, přece nepojede po D55, ale po D1.
Ze Zlína do Vídně. Teď po 55. Potom po D55
Kudy lépe?
Ze směru Ostrava a potažmo PL je to přes Brno cca o 40km delší, než přes Hradiště a Břeclav, z Olomouce v trase D55 jen o 15 delší, zato s možností vyhnout se zácpám kolem Brna, s tím že, z Břeclavi je třeba projet jen 2 rakouské vesnice a sjet na „mikulovskou“ dálnici (vhodný by byl obchvat Reinthalu). To, že se nyní přes Brno jezdí, protože to tak nějak vychází neznamená, že to bude platit do dobudování D55.
40 km? Ostrava-Brno-Wien 301 km
Ostrava- Uherské Hradiště-Wien 287 km
Prosím? Ze Zlína na sever do Hulína, abych se dostal do zácpy před Brnem a nebo se hnát přes Buchlováky do téže zácpy u Brna? Je to 50 kilometrů navíc, tím se nic neušetří.
Normálně na jih přes Břeclav a u Poysdorfu najet na dálnici.
Z Olomoce po D46, tam asi zatím nijak jinak.
Z Ostravy, z Pobaltí? Do budoucna po D55, jak jinak. Uhne u Přerova z D1.
Po D55 dojede k Břeclavi a jak dál?
Buď upravit současnou i/40 do Mikulova nebo nová silnice na hranice a pak okolo Reintalu směr A5.
A už je to tady. 😀
Dálnice z Břeclavi směr Vídeň už se zcela logicky rýsuje v hlavách motoristů…
Ano, v současnosti se už plánuje a měl by se stavět obchvat Břeclavi, vlastně to má být přeložka samotné I/55 s napojením na I/40, který se vyhne městu jižním směrem, tedy použitelné pro cestu směr Vídeň, Lednice a Mikulov.
https://www.youtube.com/watch?v=_KyQ2NevHac
Hmm, 10.000 tun zeminy. Na které stavbě byl přebytek, odkud to chtějí vozit, víte někdo?
Chcete to na zahradu? Já bych tak 100 tater taky bral.
Mhmm… 10.000 tunmatrošu denně…?! Tak to jsem zvědav kdo posléze zrevitalizuje tu zdevastovanou síť silniček nižších tříd v dosahu takto velké stavby. Protože upřímně, to ty cestičky pro pár vinařů a jiných domorodců, nemají šanci přežít. P.S.: Vím o čem je řeč, neb teď úpíme pod jhem oprav D1 a vše okolo se nám rozpadá před očima…
Tři kilometry dálnice za rok, tomu říkám fofr. Neskutečné.
A co ten sjezd zase do nikam?
To je silene tady s temi sjezdy:(
Jen tak dál a až do Rakouska. Včera bylo pozdě.
Bude se připojovat na D2, tak spíše na Slovensko 😀
Jak na Slovensko, tak i na Rakousko. Tedy doufám.
To bohužel nejspíš nebude před rokem 2030, na roky bude nejhorším úsekem Rohatec – Moravský Písek. Ve Strážnici si bohužel hned tak neoddechnou.
Bojím se pane Jiří, že máte pravdu. Snad se stane nějaký zázrak a změní se tempo budování liniových staveb. Příklad si můžeme vzít jak z Rakouska tak i z Polska.
Takže D52 nepotřebujem? 😉
Proč bychom nepotřebovali? Kdyby bylo po mém tak bych měl na Moravě minimálně tři dálniční napojení na Rakousko.
Dnes se teprve začíná a už několik měsíců stavba zbytečně blokuje hlavní tah I/50 na Slovensko od Brna kolem kterého v místě stavby vede zpevněná účelová komunika i včetně mostu přes 50! Kdo a proč to povolil?
Píšeš to do každé diskuze, která se týká silnic ve ZK a už jsi s tím trapný. Od Holubic po hranice se Slovenskem je pět dalších a mnohem větších problémů.
Třeba rekonstrukce I/55 v Kunovicích. Což v kombinaci se zhoršenou dopravou na I/50 vytváří problémy zbytečně větší.
Přesně tak, ty Kunovice mohly klidně počkat do zprovoznění právě tohoto úseku.
Čtu to od něho dnes poprvé. A má pravdu. Je to tak.
článek je ale o jiné navazující stavbě, MÚK I/50 x D55 (kvůli které je omezená I/50) je součástí stavby úseku D55 Staré Město Babice, který už je od září 2020 oficiálně v realizaci, jen se tam toho kolem MUK zrovna moc nedělá
A kudy se na tu účelovku dostanou, to jste se podíval? Buď přes Zlechov a nebo přes ne zrovna ideální křižovatku ve Starém městě. Obojí je zajížďka a blokovali by provoz jinde.
A koho by blokovaly? Dvě tatry co se tam motají si zajedou určitě méně jak ty stovky aut na zbytečné objížďce 1/50. Ono snížit rychlost u výjezdu a zajistit úklid je problém?