Stavba dalších 10 kilometrů D35 může začít. ŘSD vyjde oproti odhadu o miliardu levněji
Vizualizace dálnice D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSD
V úseku probíhá aktuálně archeologický průzkum.
V úseku probíhá aktuálně archeologický průzkum.
Kdo jezdí z Jičína k Úlibicím, tak si stejně jako já myslí, že z celé dálnice mezi Úlibicemi a Hradcem bylo absolutně nejdůležitější začít naprosto nezbytným kruhákem u Úlibic. Naprosto nechápu, z jakých důvodů půjde o tu nejposlednější část… Bohužel…
až se původní I/35 převede na silnici II. třídy, tak na ní nebude mýtné? To bude možná i dost problém
Se divim, ze ŘSD vůbec vi, kde ma stavet.. Musi tam mit pekny bordel.. Kdyz jsem potreboval pomoct, kvuli prevozu vyskoveho nadměru a volal jsem primo na ŘSD a prosil o sdeleni výšek mostu na trase Mohelnice-Olomouc, tak mi sdelila slecna, ze oni to nevi.. Ani cisla mostu, ze nevi.. Tak nevim, proc tam vubec sedi, nebo k cemu nam je ŘSD.. Kdo jiny by to mel vedet..
D35- Dálnice co skončí u Úlibic mezi poli
Mate to pomotane. Bude na ni navazovat I/16. V budoucnu bude D35 pokracovat jako SPMV do Turnova. Kazda dalnice se stavi po usecich. Co presne na tom nechapete?
Pokud na ni bude navazovat I/35 bude D35 končit v polích u Úlibic. Uspořádání 2+1 není dálnice kdy se od Úlibic na Turnov potáhnete 90km/h za náklaďákem jedním pruhem bez možnosti ho předjet.Nebo mi snad chcete říci, že se nejprve postaví I/35 v uspořádání 2+1 a v budoucnu se rozšíří o další pruh a stane ze z ní D/35?
Kdyby aspoň 90! Vždyť to tam je samá vesnice a ještě mezi některými je 70! Hrozná štreka!
To sice ano, ale zázah do krajiny to bude významný. Snažím se ještě si tu krajinu užít takovou jaká je než se tady objeví technika. Před ní to budou archeologové co se tady asi dost zapotí.
Zasah do krajiny je jen alibisticky vykrik netahel! Z turnova do Jicina je to cca 30 km z toho max 1/3 jde uzemim kde o neco jde a jeste to neni v kuse. 2+2 je minimum, ktere v kritickych uzemich jde dostat pod zem.(Mysleno zahloubit a zasypat zeminou) ono az se dostavi d35 ke Svitavam.. Tak se dle meho rapidne zmeni vykon tranzitu kamionu ze severu na Balkan a pak to bude zabava..
na novostavbě žádná vesnice nebude a po rovensko to bude aspoň 2+2, jinak samozřejmě je to kravina, ale to se u nás nosí, ono se časem zjistí, že je to nedostatečné a za velké peníze se to pak přestaví na 2+2
Tam to za mne mělo celé začít…
Obecně by mě celkem zajimalo, proč je zrovna tento úsek z Hradce směrem k Liberci ve stávajícím plánu dálniční sítě, zatímco ostatní části toho, co já si sám pro sebe nazývám velký pražšký okruh (spojující krajská města) nikoli. Nemám rozhodně nic proti, jen by mě to zajimalo. Úseky jako Budějovice – Plzeň, Liberec – Ústí či Jihlava – Pardubice budou v plánech asi až po dokončení stávajícího plánu cca za 15 let. (pro rýpaly: hovořím nyní pouze o Čechách, na Moravě je struktura jiná a kromě chybějící navržené dálnice z Brna na Svitavy bude už stávajícím plánem celkem vyřešená).
Je to pouze plán. A když plán je na papíře tak to neznamená že se bude vůbec něco stavět…
No zajímavé to je i vzhledem ke stavu železnice. Z Liberce do hradce vede lokalka. Za to z Budějovic do Plzně bude dvoukolejka, to samé z Varů do Plzně. Prostě to tak předkové naplánovali a my to “ nesmíme “ změnit….
kdy bude z budejovic do plzne dvojkolejka?
Tak nemohu mluvit za jizni cast CR, tady u nas je ta doprava LBc HK z casti ovlivnena dopravou pro automotive a tim to zatizeni HK -JC -LbC opravu je enormni.. Plus do toho tady taky zasahuje tranzit DE/DK -> HU a dale..
Začínám přemýšlet nad tím, zda odhady ŘSD na ceny projektů jesou o 30 % navýšené, protože takové úspory u každého projektu jsou až neuvěřitelné.
Jak ŘSD dělá ty odhady? To nevychází z posledních vysoutěžených zakázek?
Už je to tu poněkolikáté… Žádné odhady nejsou. ŘSD má od projektanta naceněný položkový rozpočet dle aktuálně platného ceníku OTSKP nebo URS, který následně zhotovitelé naceňují ve veřejné zakázce. Nevýhodou těchto ceníků je, že nezohledňují, jestli potřebujete 1m3 betonu nebo 1000m3 betonu. Čím větší výměry, tak tím nižší fixní náklady na činnosti s tím spojené, tj. u větší stavby nižší celková cena.
Děkuji za vysvětlení.
To tu není poněkolikáté. To je pokaždé.
A až tu bude jakýkoli další článek na podobné téma, objeví se zas.
To co popisujete odhadem je. Odhadovana cena je spocitana z realnych cen a pozadavku. Odhad neni cena urcenou hazenim kostkou.
Nezbývá než se podivovat, že 1 m kolejnice stojí více než 1000 m kolejnic vč. dopravy od výrobce na stavbu.
Radek Mátl o tom informoval v 0:40 na Twitteru.
Neuvěřitelný.
#mátljebůh #svobodaven!
První úsek dálnice v Čechách, který nesměřuje radiálně do Prahy 😊
Takový úsek D55 Olomouc-Kokory taky nesměřuje radiálně do Prahy a už se staví.
Nojo, ale to není v Čechách…
Aha, tenhle chyták jsem přehlédl. Pak uznávám a smekám klobouk 🙂
Asi je důraz na tom v Čechách. Na Moravě přece jenom nějaké tangenty už máme (D55, D52).
D35
Takový úsek Cheb-KV to nesplňuje?
To bych videl jako soucast trasy Cheb-Vary-Praha. Takze za me ne.
Dobrá otázka. Podle mě ne, protože je součástí uceleného radiálního tahu D6. I když v sobě kombinuje i tangenciální dopravní proudy „podkrušnohorské“. A z Chebu do Prahy je to aktuálně stejně výhodné přes Plzeň, tj. D6 není úplně jasná volba. Což se ale změní jak přibudou úseky.
Není pravda, rozhodně se nejedná o první usek dálnice D35 ( Liberec-Hradec-Olomouc)
Prectete si prosím text prispevku znovu. Nepisu o tom, ze by se jednalo o prvni usek D35.
Já to četl, jen jsem uvedl že se nejedná o prvni takový úsek ten je již mezi Hradcem a Vysokým Mýtem. Ten také nesmeruje do Prahy.
Jižní úsek D0 Prahu objíždí a díky za něj.
Radost pohledět na růst 35tky. Nechť se ušetřené peníze použijí k dobrému účelu… Třeba k dostavbě Pražského okruhu.
Rozhodně! Plus D52 až na hranice, ikdyz se reálně obávám, že tam se do konce desetiletí tak jako tak nekopne..
tak zrovna pražský okruh se nestaví z naprosto jiných důvodů než nedostatku peněz… ale už pomalu nastává stav kdy se kvůli nedostatku peněz odkládají některé méně prioritní stavby – viz. např. nedávno oznámený odklad I/20 Pištín-České Vrbné u ČB, což je zrovna za mě chybně vybraný úsek pro odklad, dokázal bych najít jiné „Favority“
Jo a jen tak mimochodem, pražský okruh bude stát v přepočtu na 1 km 4-10x více (tj. 1-2mld./km) než zdejší D35 v rovině (dle úseku a finální zvolené varianty D0 na severu)
Zrovna toto taky nechápu -úsek z ČB na Písek je dost vytížený, místy skoro 20 tisíc/den, a peníze alespoň na „humanizaci“ a střídavý třípruh nejsou. Ne že by byla D35 zbytečná, ale z Hradce na Jičín jsou intenzity cca 13 tis. den a staví se rovnou dálnice. Z Jičína na Turnov to místy není ani 8 tis. /den. Někdy to rozhodování co kde se bude stavět moc nechápu – I/43 na sever od Brna jsou intenzity přes 15 tis. / den a aby z toho byla plnohodnotná dálnice, tak byl potřeba zásah ministra.
ono tam ty intenzity nejsou protože to v současném dopravním konceptu nemá smysl a jede přes prahu..až tam ta silnice bude, tak to bude jiné a odlehčí to praze a d1, takže nechce koukat jen tímhle pohledem
prosím mínusaře ať se podívají na změny intenzit po zavední mýtného, provoz poklesl cca o 4tis denně, protože se pak vyplatí jezdit přes prahu, až bude i spojnice svitavy-brno tak cesta po i/35 má poměrně velký potenciál
A nenapadlo Vás někdy, že až tam bude dálnice, tak se průjezd zcela přirozeně kapacitně zdvojnásobí..?
Já taky na Brno jedu výrazně delší cestou, protože je prostě rychlejší.
Inu, okolo Prahy je všechno dražší….asi lepší životní prostředí a více příležitostí. Anebo snad více zainteresovaných subjektů a papalášstva ? 😀
Radove drazsi pozemky.
Vice stavebnich objektu (MUK, tunely)
tak zrovna cena pozemků se do ceny stavby nezahrnuje, to je položka zvlášť.. Ale velké MUK, tunely, mosty, hluboké zářezy, protihlukové valy atd atd.. to je to co stavbu výrazně prodražuje a vlastně i širší návrhová kategorie
Kdysi jsem to nahrubo počítal, pozemky dělají méně než 5 % ceny.