Stavba dálnice D3 od Budějovic na jih začne v létě, ministerstvo zamítlo rozklad ekologů
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
Ekologové požadovali vedení dálnice v tunelu, podle ministerstva ale s námitkou přišli pozdě
Proč jsou Ekoteroristé ve sdělovacích prostředcích neustále nazýváni „EKOLOGY“???????
nevím, co je na tom ekoteroristického, když chtějí, aby se využívala lépe stávající infrastruktura pro budování kapacitních silnic? to jako, když chtějí ušetřit peníze daňovým poplatníkům je terorismus?
Jaka je sance, ze to justicni chatra jeste zvrta? Vetsinou staci jeden aktivista plus jeden soudce, ktery vylosuje nejakou podjatost nebo chybejici carku ve vete a dalsi zdrzeni…
Takže soudy mají tolerovat porušování zákonů ze strany státu?
Staci kdyz budou fungovat rychle, transparentne a neuplatne. Poslednich 30 let se jim to nedari. (Ne ze by se jim to predtim darilo…)
Rychlost moc nefunguje, to je fakt. Pokud jde o transparentnost, jak konkrétně si ji představujete? Soudní jednání je veřejné a veřejné jsou i všechny rozsudky. A ty úplatky…máte nějakou konkrétní informaci o úplatku ve věci soudního přezkumu správních rozhodnutí v dopravě? Já tedy o ničem nevím, a to tuto oblast docela sleduju.
Transparentnost v 21. stolení je zveřejňování rozsudků online…..
Rozsudky správních soudů on-line jsou, a to jak krajských, tak Nejvyššího správního soudu, viz nssoud.cz.
Doufám že žádná a konečně se to postaví. Všechny neziskovky které tady podávají rozklady jsou pouze pozéři.
Omyl. Jsou to lidé, kteří moc dobře věcí do dělaní. Nejen nastavují celému systému zrcadlo a hlavně z toho mají velice dobrou živnost. Jak jak známo o peníze jde až v první řadě.
mts: doufám, že chátra jako vy nebude nikdy usilovat o soudní ochranu.
V teto zemi by mne to ani nenapadlo…
To je dobře.
Neduveryhodna justice je dobre?! Snad jednou dospejete a dojte vam to…
Stavba dálnice je fajn. Nicméně to, že o odvolání rozhoduje ministr dopravy, jehož formální či neformální KPI je právě stavba dálnice, někdo dříve či později určitě napadne jako střet zájmů.
Jednalo se o poslední opravný proces státní správy, pořád jim zbývá možnost odvolat se k soudu. Ale vzhledem k námitkám, které vznášely bych odhadl, že u soudu toto nebude mít šanci.
No super, konečně se po dopravní stránce dostaneme mezi vyspělé země a dálniční síť si pomalu, ale jistě, to slovo „síť“ zaslouží…:)
Ano dálnice ktera bude spojovat sedmitisícovku Kaplice a vesničku Mezno je světový unikát. Stavět ji z prostředka jako na sebe navazující obchvaty větších měst má co do sebe. Jsem zvedav zda až si můj 7mi lety syn bude mít řidičák se po ní dostane až do Prahy, (předpokládám rok 2032-2033). Mě už tu železnici budují statečně a ta hodina a půl od nás na hlavák už je v dohledu.
Tak nedává smysl nestavět nic proto, že se u Prahy někdo šprajcnul.
Díky za tu poslední větu. Doteď nerozumím tomu proč se na západ od nás staví tunely a galerie jako ochrana před hlukem a pro lepší průchodnost území a u nás zatím nestojí takový tunel ani jeden.
A ty stávající tunely na dálnicích v ČR tedy slouží k čemu?
Jmenujte aspoň jeden takový tunel.
Co? Jaké máte kritérium? Tunel Panenská, Libouchec, Lochkovský tunel, Valík, Klimkovice… Bez všech těchto tunelů se šlo obejít a bylo to tak plánováno.
Všechny tunely byly kvůli terénu. Takže nic nemáte, ok.
Podjezd Valík….ten je kvůli hluku a průchodu krajiny, měl být zářez
Např. tunel v Jihlavě, nebo aktuálně ve výstavbě tunel u ČB
Myslite v Alpach?
Stačí se podívat na způsob stavby a charakter nových dálnic v ČR a Rakousku. Například zmiňovaná S10 (držme se toho, že je to dálnice, protože ta silnice má charakter dálnice) nebo třeba A5 (dálnice od Mikulova do Vídně). Stačí se na obou dálnicích projet, aby jste zjistili, že jsou postaveny značně v „zákopech“ (aby dálnice nebyla vidět), více kopírují krajinu, jsou na nich častější tunely, (všechny tunely z Lince tam nejsou jen kvůli terénu, ale kvůli zachování krajiny a půdy), i mosty mají jiný charakter. Pěkně je to vidět na novém lineckém úseku (kde začíná S10) oproti „staré dálnici“ A7.… Číst vice »
No alespoň k něčemu tam ten Havlíček je. Ono jet směr jih nic moc. Buď to člověk absolvuje po staré císařské silnici lemovanou smrtkami a až za čárou se dostane na kulturní silnice, nebo nezbývá než si udělat výlet přes Rozvadov a Mnichov.
Ano máme rádi již. čechy ale jede se tam opravdu špatně.
Jen bych podotknul že ten střet zájmů má ještě další rozměr v podobě chaty v Černé v Pošumaví
Do Černé v Pošumaví zcela jistě nikdo nepojede po úseku Třebonín-Kaplice nádraží, ale při cestě od Prahy v Třeboníně sjede z dálnice, která už se staví, a bude pokračovat na Český Krumlov a dále po I/39.
No výborně. Doufám. že se tak tak stát pochlapí i u Přerova a začne se co nevidět stavět.
Tohle trvalo od listopadu? To má dát dokupy jeden úředník mezi svačinou a obědem.
Ministerská rozkladová komise to ale odmítla. Podle ní je na změny pozdě, neboť v rámci stavebního řízení se již neposuzuje variantní řešení stavby. O vedení dálnice na povrchu se rozhodlo v územním řízení. „Odvolatel měl tedy takovou námitku uplatnit nejpozději v územním řízení,“ píše se v rozhodnutí.
Tomu rozhodnutí samozřejmě tleskám a doufám, že se bude aplikovat i na druhé případy. Každopádně souhlasím, že něco takového zpracovávat od listopadu je strašně dlouhá doba. Takové věci by se měli řešit do měsíce, když už ne do týdne.
Tunely – vedle morfologických důvodů, ochrany přírody či sídel bych zohledňoval aspekt bezpečnosti. Trasování v krajině je z hlediska úniku před nebezpečím a pro příjezd záchranářů podstatně bezpečnější, než prostředí tunelu. Z tohoto hlediska čím méně tunelů, tím lépe. Reálně pak je rozumná kombinace pokud možno krátkých tunelů, přesypaných tunelů apod. (třeba úsek D11 Poděbrady – HK), aby zejména pro zvěř netvořila dálnice bariéru. Dlouhý tunel je technologicky složitý (nutnost výkonné VZT) a současně potenciálně nebezpečný. Duha chrání leccos, ale lidé to nejsou.
A hlavně je tunel extrémně neekologcký – s ohledem na obrvskou spotřebu energií.
Neekologické je když doprava musí překonávat kopce a právě to tunel odbourá.
Ano, přesně do kopců tunely patří. Ale mezi Třebonínem a Kaplicí žádné kopce nejsou. Je to velice mírně nakloněná placka.
Nejprudší stoupání bude mezi Zubčickou Lhotou a Zvíkovem – cca 50 m na necelém 1 km, což by byl problém pro železnici, ale na dálnici je to ještě v pohodě.
Krátké tunely bez ventilace, jako stavějí v Rakousku, opravdu nespotřebují skoro nic.
No, ale to neni zrovna pripad S10, ze?
Extrémně neekologická je hlavně doprava 60 kg lidské váhy ve 2000 kg železa…
ještě že mám 85 kilo 🙂
To je u pandy ještě podprůměrná váha 🙂
Dalsim argumentem je nutnost pravidelne udrzby tunelu ktera nejde udelat jinak nez docasnym uzavrenim – a v takovem pripade musite jet po objizdnych trasach. To same pri nehodach. U normalni dalnice se doprava svede do jednoho pruhu, pripadne do protismeru – to u tunelu nejde. Myslim ze pri prosazovani tunelovych variant si spousta lidi tyto „drobnosti“ vubec neuvedomuje.
A když jsou 2 tunelové trouby, tak snad údržba lze dělat jen v jedné z nich a nehoda se obvykle stává též v jedné troubě.
Proč by to nešlo? Když má tunel dvě trouby a jedna je v údržbě, běžně se jezdí obousměrně v té druhé při snížené rychlost. Na Pražském okruhu to je skoro každý měsíc.
Nejde to tak ale všude…tunel musí mít technologie, které to umožní (osvětlení posílené na obou koncích, světelné značení, možnost přejet z pásu do pásu u konce tunelu). Některé tunely to skutečně neumí…(např. Pisárecký tunel v Brně).
No, ten závěr článku asi nebude úplně pravda. Poslední dva úseky k hranicím s Rakouskem se podle info na ŘSD začnou stavět až v roce 2023…
Ano, úseky Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – hranice CZ/A.
to je vidět, jak se chováme ke krajině…a jaký je přístup v Rakousku a u nás….my si pořád myslíme, že jediné peníze které stojí za to je jsou nalité do betonu a to je tragédie všeho stejně jako to je u trapné D52, kde by vše odblokoval tunel….ale protože máme na ministerstvu dutohlavy, tak se nic nestaví
A kde by měl být na D52 tunel?
Také mě zajímá, doufám, že nám to Jarda řekne.
Čekal bych začátek za Pohořelicemi a konec před Drassenhofen 😀
Jo jako že by se stavbaři museli na rovince provrtat někde pod Novomlýnskými nádržemi? My se do toho Rakouska prostě ne a ne trefit s normální dálnicí. No co, „agresivní spodní voda“ to kdyžtak jistí. A vůbec není nad pořádnej tunel, u nás asi ty „tunely“ opravdu umíme i na rovnice. 😀
Tunel přes Nové Mlýny. Vrchem.
Výstavba tunelu není lití peněz do betonu?
„V případě, že by se toto nerealizovalo, považujeme za vhodné, aby dálnice byla vedena v tunelu. V případě tunelové verze by místní krajina byla poškozena výstavbou a provozem daleko méně než pozemní varianta“ – nezlob se na me duho, ale pokud by uspel tento agrument, tak muzeme do tunelu dat veskere dalnice v CR 🙂
Tak málokde prochází dálnice tak nedotčenou krajinou jako tady, v tom má Duha pravdu. Jestli tunel při výstavbě škodí míň ale pochybuju, spousta betonu navíc a riziko ztráty vody nad ním (viz uschlé lesy po stavbě Komořanského tunelu v Praze)
Asi tak. Hlavně je velmi dobrý precedens „Odvolatel měl tedy takovou námitku uplatnit nejpozději v územním řízení“…snad se podaří podobně zamítat námitky i jinde 🙂
Co to je za nesmysl o podobném terénu na české a na rakouské straně? Když to tam neznáte, tak se nevyjadřujte! Každý, kdo projel E55 od ČB do Dolního Dvořiště a pak do Freistadtu a dál po staré B126 až na křižovatku s B125, ví…
Stávající trasa je zoufalá a s hodně častými propady rychlosti viz. netřebický most (mimoúrovňové křížení s želkezniční tratí).
Tato část jižních Čech není navíc na rozdíl od jicných oblastí jižních Čech významněji hodnotná, navíc by se tím vyřeší tranzitní doprava z poměrně nebezečných úseků. Ještě by naoak bylo vhodné začít dělat úsek Kaplice nádraží – Nažidla, aby se tyto úseky tevřely i s úsekem Nažidla – státní hranice sučasně.
Naprostý souhlas. Ať si Duha spočítá vliv na životní prostředí, že se při cestě do Salzburgu vyplatí jet přes Mnichov.
Tak hnutí duha Vám především řekne, že to toho Salzburgu nemáte jezdit a už vůbec ne automobilem. Že je to naprosto mimo realitu jim vůbec nevadí.
Ekologové? Ne, Hnutí Duha.
u nás se staví citlivě dálnice ke krajině, jako tanec v minovém poli nebo taky jako komunikace blbej s hluchým
chlapče, jestli je ti pod dvacet, tak to chápu, jsi romantik