Stavba D55 z Olomouce může začít, ŘSD a Eurovia CS podepsaly smlouvu

Vizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSDVizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSD

Nový úsek má být hotový v roce 2025.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jadeko

Další nesmyslná stavba podporující přebujelý automobilismus. V okolí už develotři nepochybně plánují obří sklady a podobné nádhery.

Koleno

A součásti dodávky Eurovie bude také vlnobití a snížená rychlost jako v Ostravě?

Asd

Pokud si stavební dozor pohlídá, aby v podloží nebylo nic co by reagovalo s vodou tak ne. Jinak vlnící se dálnici mají i Poláci.

Asd

Výborně. Jen tak dál. Hned mám lepší náladu.

smart

Citace: Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov. Ten se má začít stavět v roce 2024.
Na to se přišlo jak? ŘSD uvádí 2025 a také v té přiložené mapce je avizované zahájení 2025.

Michael

Veliká škoda, že se to nestaví současně! Společně s dokončenou D1 by to hodně přispělo k plynulosti a zrychlení přesunu.

IGCT

Nevím, proč autor článku zmiňuje kanál, jehož příprava byla definitivně zastavena.

Jiří Kocurek

V územních plánech to ale pořád straší.

Zbyněk

píšou, že překonává jeho trasu. Tzn neuvažuje se už o jiném řešení a snad to mělo vyznít tak, že s kanálem je opravdu už definitivní konec…

Pedro

Dálniční křižovatky budou mít klasicky sjezd s jedním pruhem? Nikde jsem se k tomu nedopátral.

Pavel
Alfonse

Myslím že takové řešení není v Česku v legislativě.

A vzhledem k řidičům je to dobře…

JaraS

Přesně tak vypadá odbočení na Ostravskou ulici z D1 v Brně. Takže legislativně to asi nějak ohnout jde. https://mapy.cz/s/kozadogevu

Jan z Rokycan

A D-O-L připomíná naštěstí již jen pomníček v tomto textu.

kodl

Top! Vollgas! 🙂

PavelX

Na D55 opravdu nebude v úseku Olomouc – Přerov cca 12 kilometrů žádný sjezd? To moc nechápu.

panda

Jen dočasný, mapa v článku je stará, původní kdy se předpokládalo že bude nejdřív druhý úsek.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/89/infoletak_d55-olomouc-kokory.pdf?t=2023-03-22%2010:04:00.93

Jan M

asi myslí MÚK

BND 30

Kam by se tam sjíždělo? U nas máme dálničních křižovatek spíš až moc.

Jan z Rokycan

Optimálních je podle mě 10 km mezi exity. U starých úseků (hlavně ex-R) to je leckdy 4-5 km, to už je až příliš. Na druhou stranu, leckde ve Francii či v Itálii bývá i 20-30 km a to je opačný extrém (zvlášť příjemné, pokud špatně najedete).

PetrN

záleží dle hustoty osídlení, jestli dálnici křižuje nějaká významná silnice, nebo na kvalitě souběžné komunikace. V ČR je někde bez problému i vzdálenost 15km mezi exity (D1 Humpolec-V.Jeníkov či Velký Beranov-Měřín), někde ta vzdálenost 15km je, ale zoufale chybí exit uprostřed (D2 Hustopeče-Podívín a chybějící sjezd V.Pavlovice), pak zejména u velkých měst jsou exity žádoucí velmi na husto (např. jak na D1 kolem Brna a Ostravy). No a Olomouc(V.Týnec)-Přerov je naprosto v pořádku že mezi nebude žádný sjezd a vzdálenost mezi nimi 12km

TnM

Uplne v poradku to tedy rozhodne neni. V jedne dedine mezi Olomouci a Prerovem zije vice lidi nez u vsech sjezdu na novem useku D7 dohromady, kde jsou nasazene co 5 km. Vtip je v tom, ze ten usek 13 km bez sjezdu neni jen na D55 ale i na sousedici D1 smerem na Lipnik. Proste cele Trsicko bude mit sice luxusní dalnicni obchvat ale najezd jen na severu na D35 u Ujezda. Je to chyba, ktera se sice da přežít, ale mistni Hanaci za 5 let budou rvat az zjisti ze se stali jen tranzitem a nikdo nemuze sjet… Číst vice »

Filda

Marně přemýšlím, kolik těch významných obchodů, či třeba motorestů tam v tom prostoru je. Myslíte ten jeden obchod v Kokorech s draky?

Těm obcím zbyde jako dopravní spojnice s Přerovem, či Olomoucí poloprázdná, či témeř prázdná, široká a rovná ex I/55, která zajistí hodně příjemné a bezproblémové dojíždění do zmíněných měst.

TnM

Fildo, pokud tohle mysleni vztahneme treba k D3, pak by mezi Linzem a Budejovicemi nemel byt zadny exit, protoze z tech vesnicek muzou jezdit po stare I/3. Je to nesmysl samozrejme. Zvlast na D55, ktera je predevsim pro regionalni primestskou dopravu nez pro tranzit

Jiří Kocurek

Kaplice u D3 má lehce přes 7000 obyvatel. Jmenujte jediný městys mezi Olomoucí a Přerovem s více než 5000 obyvateli.

Další argumentační faul je v tom, že stavíte 80 a 12 km na rovinu. Což jesmysl.

Filda

Ale noták, přece nemůžeme porovnávat ČB – Linec a Oc – Přerov. Nedělám si iluze, že vzhledem ke vzdálenosti mezi mezilehlými obcemi a městy a parametrům stávající I/55, ke kterým se přidá po otevření dálnice ještě odklon většiny dopravy, bude dojezdový čas na obě strany hodně podobný, jako v případě teoretické jízdy ke sjezdu na dálnici a pokračování po ní do jednoho z měst. Dálnice bude jistě asi rychlejší, ale bude to úspora v řádech jednotkách minut.

Takže proč dělat sjezdy, když zůstane zachovaná parametrově a směrově zcela vyhovující stará silnice?

PetrN

na D7 mezi Chomutovem a Postoloprty by se dal považovat za zbytečný možná jedině Exit 70, ale vzhledem k tomu že v tom místě souběžná silnice přechází po mostě dálnici, tak vybudování sjezdu a nájezdu už představovalo jen malé náklady navíc.. exity 60 a 66 jsou jasně důležité vzhledem ke křížení s I/27, dále druhým sjezdem na Žatec a hlavně se podél D7 nachází průmyslová zóna

Marek Hrdina

S tou D2 je to souhlas. Skoro az po Breclav je to spadova oblast Brna, ale diky chybejicim sjezdum u Velkych Pavlovic a troufam si rict i Velkych Nemcic jsou zde dojizdne doby do Brna zbytecne prodlouzeny az o 20 minut.

PetrN

Ano, logicky se nabízí Exit 18 Němčice a Exit 33 Pavlovice, ostatně původně byly i plánované, ale pak se tehdy během stavby D2 od nich upustilo kvůli úsporám…
Sjezd V.Pavlovice by klidně stačil jen poloviční (sjezd a nájezd od/na Brno) na stávající most, poměrně levné řešení… Hodně by to odlehčilo i dopravě v Hustopečích, kde bývají pravidelně zácpy…

zesp

Včera se tam makalo ostošest… Desítky kusů techniky sklápěčů, buldozerů, nakladačů se činilo na odstraňování ornice z trasy dálnice. Začali před časem na jižním konci, nyní se blíží k severnímu konci (či začátku) nového úseku u Holic. Hlínu vozí na velké skládky. Takže oficiální začátek výstavby již bude na odkrytém staveništi trasy dálnice…

Honza

Nemá někdo informace o tom, jak bude řešeno napojení na stávající silnici směrem na Přerov?

PetrN

na konci článku máte odkaz na informační leták ke stavbě, kde je to jasně zakresleno že provizorním sjezdem přes odpočívku