Pokud si stavební dozor pohlídá, aby v podloží nebylo nic co by reagovalo s vodou tak ne. Jinak vlnící se dálnici mají i Poláci.
Asd
1 rok
Výborně. Jen tak dál. Hned mám lepší náladu.
smart
1 rok
Citace: Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov. Ten se má začít stavět v roce 2024.
Na to se přišlo jak? ŘSD uvádí 2025 a také v té přiložené mapce je avizované zahájení 2025.
Optimálních je podle mě 10 km mezi exity. U starých úseků (hlavně ex-R) to je leckdy 4-5 km, to už je až příliš. Na druhou stranu, leckde ve Francii či v Itálii bývá i 20-30 km a to je opačný extrém (zvlášť příjemné, pokud špatně najedete).
záleží dle hustoty osídlení, jestli dálnici křižuje nějaká významná silnice, nebo na kvalitě souběžné komunikace. V ČR je někde bez problému i vzdálenost 15km mezi exity (D1 Humpolec-V.Jeníkov či Velký Beranov-Měřín), někde ta vzdálenost 15km je, ale zoufale chybí exit uprostřed (D2 Hustopeče-Podívín a chybějící sjezd V.Pavlovice), pak zejména u velkých měst jsou exity žádoucí velmi na husto (např. jak na D1 kolem Brna a Ostravy). No a Olomouc(V.Týnec)-Přerov je naprosto v pořádku že mezi nebude žádný sjezd a vzdálenost mezi nimi 12km
Uplne v poradku to tedy rozhodne neni. V jedne dedine mezi Olomouci a Prerovem zije vice lidi nez u vsech sjezdu na novem useku D7 dohromady, kde jsou nasazene co 5 km. Vtip je v tom, ze ten usek 13 km bez sjezdu neni jen na D55 ale i na sousedici D1 smerem na Lipnik. Proste cele Trsicko bude mit sice luxusní dalnicni obchvat ale najezd jen na severu na D35 u Ujezda. Je to chyba, ktera se sice da přežít, ale mistni Hanaci za 5 let budou rvat az zjisti ze se stali jen tranzitem a nikdo nemuze sjet… Číst vice »
Marně přemýšlím, kolik těch významných obchodů, či třeba motorestů tam v tom prostoru je. Myslíte ten jeden obchod v Kokorech s draky?
Těm obcím zbyde jako dopravní spojnice s Přerovem, či Olomoucí poloprázdná, či témeř prázdná, široká a rovná ex I/55, která zajistí hodně příjemné a bezproblémové dojíždění do zmíněných měst.
Fildo, pokud tohle mysleni vztahneme treba k D3, pak by mezi Linzem a Budejovicemi nemel byt zadny exit, protoze z tech vesnicek muzou jezdit po stare I/3. Je to nesmysl samozrejme. Zvlast na D55, ktera je predevsim pro regionalni primestskou dopravu nez pro tranzit
Ale noták, přece nemůžeme porovnávat ČB – Linec a Oc – Přerov. Nedělám si iluze, že vzhledem ke vzdálenosti mezi mezilehlými obcemi a městy a parametrům stávající I/55, ke kterým se přidá po otevření dálnice ještě odklon většiny dopravy, bude dojezdový čas na obě strany hodně podobný, jako v případě teoretické jízdy ke sjezdu na dálnici a pokračování po ní do jednoho z měst. Dálnice bude jistě asi rychlejší, ale bude to úspora v řádech jednotkách minut.
Takže proč dělat sjezdy, když zůstane zachovaná parametrově a směrově zcela vyhovující stará silnice?
na D7 mezi Chomutovem a Postoloprty by se dal považovat za zbytečný možná jedině Exit 70, ale vzhledem k tomu že v tom místě souběžná silnice přechází po mostě dálnici, tak vybudování sjezdu a nájezdu už představovalo jen malé náklady navíc.. exity 60 a 66 jsou jasně důležité vzhledem ke křížení s I/27, dále druhým sjezdem na Žatec a hlavně se podél D7 nachází průmyslová zóna
S tou D2 je to souhlas. Skoro az po Breclav je to spadova oblast Brna, ale diky chybejicim sjezdum u Velkych Pavlovic a troufam si rict i Velkych Nemcic jsou zde dojizdne doby do Brna zbytecne prodlouzeny az o 20 minut.
Ano, logicky se nabízí Exit 18 Němčice a Exit 33 Pavlovice, ostatně původně byly i plánované, ale pak se tehdy během stavby D2 od nich upustilo kvůli úsporám…
Sjezd V.Pavlovice by klidně stačil jen poloviční (sjezd a nájezd od/na Brno) na stávající most, poměrně levné řešení… Hodně by to odlehčilo i dopravě v Hustopečích, kde bývají pravidelně zácpy…
zesp
1 rok
Včera se tam makalo ostošest… Desítky kusů techniky sklápěčů, buldozerů, nakladačů se činilo na odstraňování ornice z trasy dálnice. Začali před časem na jižním konci, nyní se blíží k severnímu konci (či začátku) nového úseku u Holic. Hlínu vozí na velké skládky. Takže oficiální začátek výstavby již bude na odkrytém staveništi trasy dálnice…
Honza
1 rok
Nemá někdo informace o tom, jak bude řešeno napojení na stávající silnici směrem na Přerov?
Další nesmyslná stavba podporující přebujelý automobilismus. V okolí už develotři nepochybně plánují obří sklady a podobné nádhery.
A součásti dodávky Eurovie bude také vlnobití a snížená rychlost jako v Ostravě?
Pokud si stavební dozor pohlídá, aby v podloží nebylo nic co by reagovalo s vodou tak ne. Jinak vlnící se dálnici mají i Poláci.
Výborně. Jen tak dál. Hned mám lepší náladu.
Citace: Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov. Ten se má začít stavět v roce 2024.
Na to se přišlo jak? ŘSD uvádí 2025 a také v té přiložené mapce je avizované zahájení 2025.
Veliká škoda, že se to nestaví současně! Společně s dokončenou D1 by to hodně přispělo k plynulosti a zrychlení přesunu.
Nevím, proč autor článku zmiňuje kanál, jehož příprava byla definitivně zastavena.
V územních plánech to ale pořád straší.
píšou, že překonává jeho trasu. Tzn neuvažuje se už o jiném řešení a snad to mělo vyznít tak, že s kanálem je opravdu už definitivní konec…
Dálniční křižovatky budou mít klasicky sjezd s jedním pruhem? Nikde jsem se k tomu nedopátral.
Stačilo by aspoň toto: https://www.google.cz/maps/@46.6211437,13.9107994,3a,23.7y,237.98h,89.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFOJlyXKBf0XId34Tg7iRmw!2e0!7i16384!8i8192 Ale naši projektanti takové řešení asi nemají rádi.
Myslím že takové řešení není v Česku v legislativě.
A vzhledem k řidičům je to dobře…
Přesně tak vypadá odbočení na Ostravskou ulici z D1 v Brně. Takže legislativně to asi nějak ohnout jde. https://mapy.cz/s/kozadogevu
A D-O-L připomíná naštěstí již jen pomníček v tomto textu.
Top! Vollgas! 🙂
Na D55 opravdu nebude v úseku Olomouc – Přerov cca 12 kilometrů žádný sjezd? To moc nechápu.
Jen dočasný, mapa v článku je stará, původní kdy se předpokládalo že bude nejdřív druhý úsek.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/89/infoletak_d55-olomouc-kokory.pdf?t=2023-03-22%2010:04:00.93
asi myslí MÚK
Kam by se tam sjíždělo? U nas máme dálničních křižovatek spíš až moc.
Optimálních je podle mě 10 km mezi exity. U starých úseků (hlavně ex-R) to je leckdy 4-5 km, to už je až příliš. Na druhou stranu, leckde ve Francii či v Itálii bývá i 20-30 km a to je opačný extrém (zvlášť příjemné, pokud špatně najedete).
záleží dle hustoty osídlení, jestli dálnici křižuje nějaká významná silnice, nebo na kvalitě souběžné komunikace. V ČR je někde bez problému i vzdálenost 15km mezi exity (D1 Humpolec-V.Jeníkov či Velký Beranov-Měřín), někde ta vzdálenost 15km je, ale zoufale chybí exit uprostřed (D2 Hustopeče-Podívín a chybějící sjezd V.Pavlovice), pak zejména u velkých měst jsou exity žádoucí velmi na husto (např. jak na D1 kolem Brna a Ostravy). No a Olomouc(V.Týnec)-Přerov je naprosto v pořádku že mezi nebude žádný sjezd a vzdálenost mezi nimi 12km
Uplne v poradku to tedy rozhodne neni. V jedne dedine mezi Olomouci a Prerovem zije vice lidi nez u vsech sjezdu na novem useku D7 dohromady, kde jsou nasazene co 5 km. Vtip je v tom, ze ten usek 13 km bez sjezdu neni jen na D55 ale i na sousedici D1 smerem na Lipnik. Proste cele Trsicko bude mit sice luxusní dalnicni obchvat ale najezd jen na severu na D35 u Ujezda. Je to chyba, ktera se sice da přežít, ale mistni Hanaci za 5 let budou rvat az zjisti ze se stali jen tranzitem a nikdo nemuze sjet… Číst vice »
Marně přemýšlím, kolik těch významných obchodů, či třeba motorestů tam v tom prostoru je. Myslíte ten jeden obchod v Kokorech s draky?
Těm obcím zbyde jako dopravní spojnice s Přerovem, či Olomoucí poloprázdná, či témeř prázdná, široká a rovná ex I/55, která zajistí hodně příjemné a bezproblémové dojíždění do zmíněných měst.
Fildo, pokud tohle mysleni vztahneme treba k D3, pak by mezi Linzem a Budejovicemi nemel byt zadny exit, protoze z tech vesnicek muzou jezdit po stare I/3. Je to nesmysl samozrejme. Zvlast na D55, ktera je predevsim pro regionalni primestskou dopravu nez pro tranzit
Kaplice u D3 má lehce přes 7000 obyvatel. Jmenujte jediný městys mezi Olomoucí a Přerovem s více než 5000 obyvateli.
Další argumentační faul je v tom, že stavíte 80 a 12 km na rovinu. Což jesmysl.
Ale noták, přece nemůžeme porovnávat ČB – Linec a Oc – Přerov. Nedělám si iluze, že vzhledem ke vzdálenosti mezi mezilehlými obcemi a městy a parametrům stávající I/55, ke kterým se přidá po otevření dálnice ještě odklon většiny dopravy, bude dojezdový čas na obě strany hodně podobný, jako v případě teoretické jízdy ke sjezdu na dálnici a pokračování po ní do jednoho z měst. Dálnice bude jistě asi rychlejší, ale bude to úspora v řádech jednotkách minut.
Takže proč dělat sjezdy, když zůstane zachovaná parametrově a směrově zcela vyhovující stará silnice?
na D7 mezi Chomutovem a Postoloprty by se dal považovat za zbytečný možná jedině Exit 70, ale vzhledem k tomu že v tom místě souběžná silnice přechází po mostě dálnici, tak vybudování sjezdu a nájezdu už představovalo jen malé náklady navíc.. exity 60 a 66 jsou jasně důležité vzhledem ke křížení s I/27, dále druhým sjezdem na Žatec a hlavně se podél D7 nachází průmyslová zóna
S tou D2 je to souhlas. Skoro az po Breclav je to spadova oblast Brna, ale diky chybejicim sjezdum u Velkych Pavlovic a troufam si rict i Velkych Nemcic jsou zde dojizdne doby do Brna zbytecne prodlouzeny az o 20 minut.
Ano, logicky se nabízí Exit 18 Němčice a Exit 33 Pavlovice, ostatně původně byly i plánované, ale pak se tehdy během stavby D2 od nich upustilo kvůli úsporám…
Sjezd V.Pavlovice by klidně stačil jen poloviční (sjezd a nájezd od/na Brno) na stávající most, poměrně levné řešení… Hodně by to odlehčilo i dopravě v Hustopečích, kde bývají pravidelně zácpy…
Včera se tam makalo ostošest… Desítky kusů techniky sklápěčů, buldozerů, nakladačů se činilo na odstraňování ornice z trasy dálnice. Začali před časem na jižním konci, nyní se blíží k severnímu konci (či začátku) nového úseku u Holic. Hlínu vozí na velké skládky. Takže oficiální začátek výstavby již bude na odkrytém staveništi trasy dálnice…
Nemá někdo informace o tom, jak bude řešeno napojení na stávající silnici směrem na Přerov?
na konci článku máte odkaz na informační leták ke stavbě, kde je to jasně zakresleno že provizorním sjezdem přes odpočívku