Stavba D49 se po jedenácti letech rozběhla, začaly zemní práce

Stav D49 21.12. 2021. Foto: SkanskaStav D49 21.12. 2021. Foto: Skanska

Stavba má skončit v roce 2024.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Vojta_777: S tim Vasim oduvodnenim nesouhlasim, protoze jste minimalne u ministru zamichal hrusky a jablky, hodnotit ministra vyhradne podle poctu dalnic nedava smysl (a co VRT, vodni cesta, infrastrukturni rozhodnuti mimo dalnice atd.?), nicmene jeden fakt se vam uprit neda – standardne pripravovat 350 km dalnic by se melo stat beznym minimalnim standardem MDCR. A zaroven premyslet, jak dopravu koncipovat tak, aby byly minimalizovany vlivy na zivotni prostredi (napr. rekultivace jinych nepotrebnych useku silnic).

mlokXCM

Vy budete ministra dopravy v tom, jak byl úspěšný ve výstavbě dálnic, hodnotit podle toho, co udělal s vodními cestami?

Frantík

Tak pokud dělal hodně vodních cest, možná dělal míň na dálnicích, a pak má smysl posuzovat relativní úspěšnost (kolik dálnic protláčel : kolik dálnic prošlo).

Pepa

Nejzbytečnější kus dálnice v Česku. A to tímto směrem čas od času jezdím. Myslím, že v Jihomoravském kraji by se našlo 500 km jiných silnic, kde by ta dálnice byla smysluplnější, než tato spojka tří měst, co mají dohromady dvacet tisíc obyvatel…

Tvoja babka

Nejzbytečnější komentář v diskuzi.

Pavel Kajan

To je Zlínský kraj… a dálnice se nestaví primárně kvůli propojení Hulína s Fryštákem, ale Olomouckého a Zlínského kraje se Slovenskem.

Pavel Skládaný

Jistě, Zlín je nejzbytečnější město na Moravě a Slovensko je nejzbytečnější stát Evropy. Jako fór ovšem zajímavé :-).

lukas

Ano skanzen republiky, podívejte se na ten jejich špitál. Hnus, ani tchýni bych tam neposlal. Budou flikovat staré rozpadadající šopy. Když vidím jak tahají v mrazu pacoše pod folií z pavilononu do pavilonu tak je mi jich líto.

Matros

Souhlas. Tato „dálnice“ je součástí velkopodnikání jistého Lukáše. Byl v tom tak dobrý, že je dokonce součásti TEN-T. Vůbec nikomu v té EU nevadilo, že hlavní toky materiálu přes ČR (SK) jsou dejme tomu Gdaňsk – Koper (Hamburk – Istanbul) a ne Praha – Košice.

lukas

Jak se podniká v té slavné průmyslové zóně Holešov všichni vidíme 😂.

Hans

Hezky se to poslouchá ! 😀 Jen tak dál. Je to tečka za dávným a ničemným působením Víta Bárty a jeho pseudoprotikorupční strany. Chtěl vyhladovět stavební firmy, ale pouze zbrzdil rozvoj regionu. Nedošlo mu totiž, že korupce je pouze průvodní jev složitosti systému, čili, čím víc prvků (rozuměj úřadů), tím složitější řízení a tím vyšší šance odvedení financí a úplatkářství.
Jinak zpátečnické působení zeleného teroru v oblasti všichni dobře známe a díky bohu za to, že už neškodí.

Vojta_777

S touto dálnicí je rozestavěno cca 150km dálnic, nedávno se otevřelo cca 50km… Kolik toho zbylo po Bártovi, Nečasovi, Kalouskovi a spol.? 0km? Ministr Kupka si to spočítal pěkně: stačí mu dokončit cca 150km dálnic, z nichž část je před dokončením (D48, D11, D7, D3) a začít 50km, z nichž na mnohé už probíhá soutěž… Nicméně by měl být hodnocen výhradně podle toho, kolik dálnic během jeho ministrování začne, nikoliv dokončí. Měl by začít 200 km nových dálnic tak, aby tu za 4 roky bylo rozestavěno min. 150 km k otevření v letech 2025-2027. Měl by tedy pracovat na minimálně… Číst vice »

Facepalm

A takhle blbá je třetina tohohle národa.

mlokXCM

Podle mě nelze za úspěch nového ministra považovat úseky, které se začnou v nejbližších letech budovat, protože to je o dlouhodobé přípravě a nyní na to Kupka už bude mít pramalý vliv. Já osobně ho budu hodnotit podle toho, kde za čtyři roky bude Pražský okruh (a to nejen úsek 512), D3 ve středních Čechách a zřejmě také jak na tom bude D35.

Jiri

Ovsem predchozi ministr zase musi zajistit pripravu, pokud to predchozi ministr neudelal, tak novy nic nezacne stavet.

mlokXCM

A podle čeho by měla být hodnocena nebo úspěšnost ve výstavbě dálnic?

Otakar

Kalousek a Nečas byli ministři dopravy? Aplikujte studené zábaly 3x denně a méně koukejte na Čau lidi ve slovenštině.

Swariner

Prchal teď obráží diskuse? Slušnej sešup!

SYN

To snad je 95% obyvatelstva u zadele jaké dostane konkrétní ministr hodnocení… obzvlášť od Vás…

Sharkovec

Konečně se začala stavět D49, ale kudy dále pojedou z Fryštáku kamiony směr Púchov? Obchvat Zálešné ještě stále není a přes centrum Zlína by kamion neprojel kvůli podjezdu na Dlouhé

PetrN

stále přes Starý Hrozenkov nebo Bečvy… pro nákladní dopravu to bude mít význam až s postupem dalších prací, minimálně prodloužení do Slušovic

Nyvlt

Klíd, tu dálnici nikdy nikdo do Púchova nepřivede.

SYN

Nikdo Nikdy jsou hodně silná slova… jste možná chtěl říct „toho už se nedožijem“ to spíš… no a při tomto tempu se není co divit.

Lukino

No tak primárně by bylo dobré něco udělat s úsekem Valmez – Rožnov. To je katastrofa ve všední dny.

Tomáš

Na této stavbě by jako 11 let nucených prací měli odmakat Vít Bárta a eko magoři z těch spolků!!!

Kebab

Ale až těch dokončovacích, po spuštění předčasného užívání.

Zvol

Období po roce 1948 už skončilo a občané tu mají práva a svobody.

Bohdan

A jak to tedy bude ve Frystaku? Podle mapky to zatim konci za mostem v poli, zadne docasne napojeni na II/490. To bude skoro pulka sice postavena ale realne mimo provoz?

Pavel

Na konci dálnice u Fryštáku vznikne dočasné napojení na stávající silnici z Fryštáku do Zlína, na které sice v současné době sice ještě není stavební povolení, ale to napojení se dá postavit za pár měsíců, takže je na to ještě čas.
V tuto chvíli se navíc pracuje na stavebním povolení na stavbu přivaděče z Fryštáku do Zlína, kam by se po té měla přesunout doprava z dálnice namísto současné silnice 2. třídy.
Stále napojení na D49 bude postaveno až z dalším úsekem D49

Nyvlt

To dočasné by měli přehodnotit jestli to z Hulína někdy přivedou k tomu zlínského skanzenu 🤣.

Jan Macek

popsáno to je na druhé stránce infoletáku. Taky je to v územním plánu Fryštáku, takže to je taky fajn. Další úseky budou v ÚR až 2022 a pozděj.

Kodl

Snad to tentokrat skutecne uspesne dostavi! Drzim palce!

Svojsin

František bude bránit stavbě vlastním tělem. Přijede k ní speciálně upraveným šukafonem.

Tomáš

Ať přijede taky by se mohlo stát že neodejde po svých