Stavba D4 v rámci PPP projektu se blíží. Druhý úsek z pěti získal stavební povolení

D4. Autor: MDČRD4. Autor: MDČR

Ministerstvo dopravy vydalo v pátek stavební povolení na další úsek dálnice D4 od Příbrami směrem na jih. Konkrétně jde o

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

,, vítěz (koncesionář) dálnici vyprojektuje, zafinancuje, postaví a po 30 let se o ní bude starat“
To lze vydat stavební povolení bez toho, aby byl hotový projekt?

Tom Matoo

Nebude to tak, že stát připravuje projekty pro stavební povolení a investor si na jejím základě vypracuje Projektovou dokumentaci pro provedení stavby?

Insider

Je řada modelů výstavby, ten, kdy stavební povolení získává investor (a tedy nese dokumentaci pro stavební povolení), patří v případě PPP k těm méně šťastným, protože sice investor nese riziko nezískání SP, ale devastuje princip PPP, tedy maximálně efektivní a kvalitní výstavba. Nicméně možné to je. Zájemci o koncesi mají svázané ruce SP nebo musejí změny SP zahrnout do plánování. Nejsem si jist, zda časové podmínky ze strany státu reálně změny umožní…

LKB

Povazuji za extremni nesmysl ceskych PPP projektu vcetne D4, ze zhotovitel se k dalnici dostane az po vydanem SP. Pritom prave UR a SP jsou ty casti stavby, kde by stat mohl usetrit HROMADY CASU!

Honza

To ano, ale EIA, UR, SP jsou také části, které v celém procesu výstavby znamenají největší časové riziko. A tohle riziko by si případný koncesionář také nechal odpovídajícím způsobem ocenit…
Zkrátka každá mince má dvě strany, takže to co vy považujete za extrémní nesmysl je z jiného úhlu pohledu celkem logické.

Insider

U PPP opravdu není jasná odpověď na otázku, zda je to či ono lepší. Pokud by stát připravil vše řádně – ÚR, EIA, inženýring, pak je model ponechat SP na koncesionáři výhodnější – protože umožní využít naplno potenciál zefektivnění výstavby. NA druhou stranu, je vžitá mýlka, že PPP klade menší nároky na stát. Naopak, je třeba precizně definovat, co stát chce a stát to moc neumí. Právě proto by se mělo ŘSD transformovat na perfektního odborného investora (ví, co chce a umí to definovat) a správu a stavění by mělo nechat těm, co umí stavět a dát jim k tomu… Číst vice »

noerf

Z Českých Budějovic si cestou do Prahy budete moci vybrat. Přes Tábor v jižních Čechách dálnice, střední Čechy silnice I. Třídy (napojeno na D1), přes Písek jižní Čechy silnice 1.třídy a ve středních Čechách dálnice (čtyřpruh již od Písku). D3 středními Čechami bude bohužel tak za deset let nejdříve.

OndraS

No, stejně bych to nejraději létal letadlem.

Poudy

Já hyperloopem 🙂

Honza D.

Letiště v ČB je už hotové 🙂

Jarek

Gratuluju k tomu, že to tak hezky dotáhli, je opravdu reálné, že se příští rok kopne do země.

Michal

Vítěz soutěže nic projektovat nebude, když dostane stavební povolení v mašličkách.

2701

Stavebni povoleni ale neni jeste PDPS (projektova dokumentace provedeni stavby)… Tu uz bude delat vitez, ne?

LKB

Hlavni projektovani je na urovni podkladu k EIA, vetsi detail u DUR, jeste vetsi u DSP a nejvetsi u PDPS. Takze vlastne nechaji soukrome subjekty delat to, kde mohou nejmene zmenit.

Insider

Přesně tak – a to je u PPP podkopnutí principu, proč se to tak vymyslelo. Zůstane jen u žebrání státu o peníze.