Stavba D4 čeká na uzavření úvěrových smluv, stát také zatím nemá všechna povolení
Dálnice D4 severně od Písku. Pramen: MDČR
Zahájení dalších stavebních prací se očekává v druhé polovině května, prozatím probíhají přípravné práce.
Dobrá zpráva pro obyvatele jihozápadních Čech a milovníky Šumavy. Méně už pak pro obyvatele mnoha regionů České republiky, ve kterých je intenzita dopravy významně vyšší než v úseku I/4 Příbram – Písek, kde projede 11 až 13 tisíc vozidel/den. Z veřejně dostupných údajů na stránkách ŘSD o sčítaní intenzity dopravy v roce 2016 (pentlogram) https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/23b634b7-c224-4e0f-8e83-b9b532470ab7/pentlogram-2016.png?MOD=AJPERES lze snadno zjistit oblasti s vyšší dopravní zátěží. Zde je přehled většiny úseků komunikací I. třídy naší silniční sítě se stejnou nebo i výrazně vyšší intenzitou dopravy: I/9 Česká Lípa – Nový Bor: 12 – 14 tisíc vozidel/den I/11 Hradec Králové – Rychnov n/K :… Číst vice »
To je trochu falešné dilema, nemyslíte? Dostavba kousku dálnice D4 neznamená, že se zastaví příprava ostatních výše uvedených věcí. (Ostatně asi by bylo dobré v rámci vyváženosti říci co se v každém z těch úseků připravuje, většina z nich je mi poměrně povědomá).
Třeba úsek Valašské Meziříčí – Vsetín. Tam se plánuje „kapacitní čtyřproudá komunikace“, jenže to vázne. Zatím je postaveno tak max 3km od MÚK I/57xII/437 cca po křižovatku I/57xIII/05736. Obchvat obce Jablůnka je naplánovaný 2022-2024 (a před 4 lety byl 2019-2022, takže bych to nebral moc vážně), ostatní úseky jsou ve stavu „možná někdy“ (2028-2033 nebo tak nějak). Nemám čas se dívat podrobně, ale ostatní úseky, které zmínil Ivo, na tom budou stejně, nebo hůř. Ale klidně ať se staví metodou „je to připravené, začneme stavět“, lepší než nic
Ale ano Lemmy, část úseků, které uvádím v přehledu se opravdu připravuje a slovy klasika „možná se budou i některé stavět“. Velký rozdíl je tom, že tento PPP úsek dálnice D4 se už bude stavět a dokončovat v blízké budoucnosti, zatímco jinde je to hudba vzdálené budoucnosti… Podívejte se prosím pozorně na mnou uvedený pentlogram intenzity dopravy ČR z roku 2016, pak se podívejte na mapu hustoty zalidnění ČR – např. na https://data.gov.cz/%C4%8Dl%C3%A1nky/kartogram-choropletha poté na mapu koncentrace škodlivin v ČR – např. na https://www.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/14groc/gr14cz/png/oIV2-3.png a také třeba na mapu rozmístění průmyslu ČR a poté byste musel uznat, že to není… Číst vice »
Naprosty souhlas. Dalnice od Pribrami dal na jih je potreba hlavne v patek a nedeli odpoledne. Jinak je to v podstate zbytna stavba. Ale tak budme za ni radi. Kazdopadne lze najit asi 30 silnic, kde dalnice v planu nenina byla by potreba vic.
Už jste po I/4 dlouho nejel, že?
Něco mi říká, že až bude těchhle 32 kiláků hotových, stane se D4 mimimálně do té doby, než bude hotová D3 (takže pravděpodobně na pár desítek let), pro mnoho lidí preferovanou trasou na Budějovice, takže intenzita zřejmě docela vzroste…
Když už uvažujeme takto, tak D4 není v tomto směru rozhodně nejvíc k diskuzi. 11 000 vozidel denně je sice na hraně výstavby dálnice, ale jsou tu ještě mnohem chudší úseky a přesto s plánovanou dálnicí. Je tu v plánu dokončení D6 a nějaká podoba 2+2 u D35 pro úsek pod Troskami, oboje se současnou intenzitou jen cca 8 000 vozidel. Podobně slabé intenzity máme dokonce i na již zprovozněném úseku dálnice, konkrétně konci D7. Pohraniční úsek D3 má taky jen cca 8000 vozidel denně. A největší havárka bude nejspíše pohraniční úsek D11, kam lze těžko ke stávajícímu Královci připočíst… Číst vice »
Jsem zvědavý na kvalitu provedení a zejména následnou údržbu. Veřejné instituce v Česku až na výjimky udržovat nic neumějí a musí se předčasně investovat do rekonstrukcí a totálních modernizací.
Z článku mám pocit, že začíná být skluz se zahájením stavby. Ale jinde – https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/dostavba-d4-uz-mela-zacit-jenze-se-ceka-na-uver-40356471 se píše, že termín na finanční uzavření je 15.5. 2021. Zde je uvedeno 03/2021. Došlo k posunu termínu, či nikoli?
Ten termín 15.5. nebyl posunut. Přesto se předpokládalo, že bude předáno v březnu.
Termín je v květnu, ten březen byl čistě odhad ministerstva, do kdy to stihnou.
A to nám to ještě ani nezačalo.
Snad ten rok 2024 budou stíhat.
PPP fandím, na Slovensku mají takto R4 a viditelně je v lepším stavu, než státem prováděné dálnice. U D4 jsem ani moc neslyšel, že by se dělalo stavební povolení, zajímalo by mě, jestli tam nebyl žádný problém, nebo jestli PPP má také nějaký vliv na rychlost stavebního povolení ? (nemělo by)
„…viditelně je v lepším stavu,…“ – stejné to bylo ve Francii. Dálnice byla mezi mýtnými branami v luxusním stavu. Za mýtnou branou, kde byla zadarmo to bylo o dost horší – výtluky opravené „lepením“ (do díry hodili trochu obalované a zaválcovali „ručním válečkem“) a celkově byla taková „hrbatá“. Jednalo se o A2+A1 z Belgie na Paříž. Ale je pravda že už je to dost dlouho a pak už jsem tam nikdy nejel
Drzim palce! At se tento rok aspon neco rozjede! Zatim je to teda velka bida.
Určitě to klapne, minimálně část stavby se rozjede. K tomu jeden další úsek D6, pro nás co tam občas jezdíme taky důležité, jen tak dál… A D3 na jih…
No velká bída, ono je vše pořád v rámci smluvních termínů, jen to trvá déle, než ministerstvo mediálně prohlašovalo. Ale žádné prodlení v právním smyslu nenastalo a pokud to bude do půlky května, tak ani nenastane.
Rozumim Vam. Tu velkou bidu doted jsem spise myslel vztazenou na to, ze stavebni sezona davno zacala a pocet nove zahajenych staveb je stale prakticky 0.
Mam obavy, ze tento rok se podari zahajit sotva ctvrtina planovaneho. Stavebnictvi se zacne pomalu a jiste zadirat a ostatni velke dalnicni projekty proste nejsou pripravene a nebo jsou rovnou jit dlouhe roky blokovane a nepodari se je zahajit.
O problému s výhrami Metrostav infrastructure jste slyšel?