Stavba části obchvatu České Lípy může začít, ŘSD podepsalo smlouvu s vítězi soutěže
Silnice I/9 v Sosnové u České Lípy. Foto: Městský úřad Česká Lípa
Otevření je plánováno na rok 2025.
Otevření je plánováno na rok 2025.
myslim , že po dostavbě další betonové jizvy budou ,,mosty přes biokoridory,, naprosto zbytečná věc. neviděl jsem za svůj život ani jednu stavbu silnice , po jejímž dokončení by byl stav vyhovující místnímu ekosystému zachován. minimálně dojde k nanávratnému přetrhání migračních tahů ( viz d11) , změna saturace podloží vodou díky drenážím , bagry rozjezdí spolehlivě úplně vše jak pod budoucími mosty , tak min 50m okolo silnice. v prašných , hlučných územích žít nechce nikdo a nic. zeptejte se lipských , co mají silnici u domu. k tomu půdní biom rozvrácený několikanásobným překopáním okolí vhodným následně pouze pro invazivní… Číst vice »
Lípa, zdá se, bude první z bývalých okresních měst na Liberecku, které bude mít obchvat.. pak ještě možná Turnov brzy.. výhledově za desítky let ještě třeba Frýdlant.. jinak je to bída. Ani krajské město ani to sousední v aglomeraci nemá vlastní okruh, obchvat, prostě nic. A nikdo pro to nic nedělá. Přitom pod ještědem je od WW2 takový hezký vyhrazený pruh území, kde by se nakrásně a zalevno dalo začít..
Jakože narovinu, divím se, že se vzhledem k tristní situaci vlakové i silniční infrastruktury v tom kraji žije pořád tak dobře a není to vysídlená lokalita
No, popravde, mam tam chalupu, a trvale zit bych tam zcela rozhodne nechtel. Asi nikde v Libereckem kraji, i kdyz je tam krasne.
A bude tento obchvat i otevřen, nebo bude dalších několik desítek let zarůstat jako obchvat Nového Boru?
1500 metrů přeložky od Sosnové stálo 1 500 000 000 Kč ,díky bratrům Řebíčkovým, kteří si rozpočet pro sebe navyšovali, jeden ministr dopravy, druhý šéf firmy Skanska, původně mělo stačit půl miliardy,myslí někdo, že dalších 1500 metrů bude stát méně?! A to je bez přemostění ,co teprve z Dubice přes mokřiny do Libchavy? To bude stát 3krát tolik,a bude to trvat 20 let .
Lubomír
A průtah, kterej násilně vedví město a brání jeho rozvoji zbourat, respektive přeměnit na zelené zóny, zastavěnou plochu a to celé propojené páteřní cyklotrasou. A ty Praho budeš koukat a inspirovat se.
Á, další zelený chytrák, co tu nebydlí.
Proč by se boural most přes řeku a silnice, která obchází centrum? Ta silnice žádnému rozvoji nebrání- naopak jsou u ní obchoďáky a sídliště na severu, takže se po ní bude jezdit dál. Max. na ní přibude pár kruháků…
Jak ten průtah brání rozvoji města? Ze strany od centra nejprve přímo navazuje na park (tolik k zeleným zónám), míjí areál VaK a za hradem Lipý pokračuje nadále mimoúrovňově.
Průtah nevyhovuje kapacitně,ve špičkách popojíždející kolony ,křižovatka mezi sídlišti,křižovatky u obchodních center a spousta řidičů tak projíždí městem a skrze sídliště a město je v podstatě ráno a večer totálně ucpané,lidem na sídlišti Sever projíždí stovky aut pod okny.Obchvat započali budovat už komunisté,obnova plánů přišla v druhé polovině 90 let.. Zároveň je v havarijním stavu most za OD Banco na Děčínské, tam jsou v katastrofálním stavu i rozvody plynu,který měl být již opraven v zakázce úsek Dobranov -Česká Lípa kruháč na Děčinské,v Hrnčířšké přes Ploučnicí opraven provizorně, a opravit je nutné průtah – přemostění Ploučnice ke křižovatce Svárov. Vše kolabuje… Číst vice »
A mají to udělat kdy? Dřív než bude I/9 přeložená až do Nového Boru to nepůjde. To by všecko jezidilo Děčínskou zpátky na náměstí a Mariánskou na sever.
https://previews.123rf.com/images/yayayoy/yayayoy1710/yayayoy171000002/87706070-depressed-emoticon-making-a-suicide-finger-gun-gesture.jpg
To že tam nejsou čtyři pruhy skutečně peklo a jsem zvědavý na kolik by bylo složité to časem rozšiřovat a celé zase předělat
Pokud to budou dva pruhy + širší krajnice (aby šlo případně opatrně objet překážku), neměl by to být problém. Aspoň že tam nebudou přechody s naprosto nesynchronizovanými semafory.
Tak se tomu vašemu peklu vyhněte, jezděte na kole, vlakem, nebo choďte pěšky. Mohu doporučit!
Teda pane vachmajstr, voní jsou hlava. Třeba stavební materiál, ten se pěšky nebo na kole vozí jedna báseň. Zkuste si někdy žít na vesnici v pohraničí, s rodinou, s mizernou dopravou, s prací desítky km od baráku a objezdit to všechno na kole, nebo pěšky. 🫣
Na vesnici v pohraničí bydlím 42 roků. Pravda, máme tady slušnou dopravní obslužnost, ale vylepšit by se určitě dala. Jinak 75% lidí bydlí ve městech.
Jinak netuším, proč mne tlačíte do extrému, silniční dopravu nezavrhuji, je potřeba. Peklo na silnicíc sice panuje, ale zkapacitněním infra se jen zhorší, bude jezdit více aut.
Jde o lidi v České Lípě,obchvat má zajistit omezení tranzitu přes město. Nahlédněte do mapy. Městem projíždí spousty nákladních automobilů pro vzdálené fabriky a aut lidí z okolních městeček a vesnic. A bohužel Česká Lípa byla dopravní křižovatkou už od středověku,zároveň těžba Uranu ve Stráží pod Ralskem a Hamru ,zdvojnásobila počet obyvatel za pár let výstavbou sídlišť, ale rozvoj infrastruktury neměl stejnou rychlost a po revoluci prakticky ustal a některé stávající dopravní stavby jsou na hranici životnosti.
Každý obchvat pomůže místním, o tom není pochyb. Bohužel ale jde o řešení následku, nikoli příčiny. Příčinou je přebujelý tranzit, jízdy stejného zboží proti sobě a to se budováním silnic, rozšiřováním nezmění, jen se připravíme o významnoučást životního prostředí. Řešením je postupné zdražení mýtného. To obecně, pochopitelně, když neznám místní situaci, tak se ani nemohu vyjádřit ke každé jednotlivé věci.
A že těch vlaků z Prahy do České Lípy jezdí, kazdých 30 minut jeden! Že jo?
Suprová otázka. Máte pravdu železnice má malou kapacitu, ta se zvedá výhradně na silnicích.
Když vezmu i tratě přes Děčín a Úštěk, což při cestě z Prahy není zase o tolik delší než přes Boleslav (záleží odkud), může to tomu průměrnému intervalu 30 minut zhruba odpovídat 🙂
Buďte velmi velmi rád za tohle! Jinde umí ŘSD nasázet do obchvatu jednu okružní křižovatku za druhou.
super zpráva, alespoň most přes Ploučnici, snad se dožiju obchvatu až do Boru. Děkuju pane Petře Fijalo. 🙂