Stavba části brněnského okruhu začíná, zakázku vyhrálo sdružení vedené Strabagem

VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413

/TEXT AKTUALIZOVÁN/ Ředitelství silnic a dálnic začne ve středu stavět další část Velkého městského okruhu v Brně.  Společná investice ŘSD

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Nevíte, kde se bude stavět ten nový jízdní pruh? Na jedné straně řeka, na druhé straně koleje. Nezdá se mi, že by tam bylo místo…

LK

„ŘSD tak chce zahájit stavbu, na kterou nemá stavební povolení.“ – Neznám přesně detail projektu, ale obecně jsou některé činnosti na stavbě infrastruktury, které lze realizovat už na základě územního rozhodnutí – to ŘSD už má (jinak by nemohlo žádat o stavební povolení).

xyz

Dnes jsem v rádiu na toto téma slyšel zprávu; situace se (dle této zprávy) má tak, že na celou stavbu jsou potřeba 4 stavební povolení, z toho 3 povolení nabyla právní moci; jen k tomu „čtvrtému“ byla podána námitka, která dosud nebyla vypořádána.

Zahájení stavby je nyní možné poté, co investor podepsal se zhotovitelem dodatek smlouvy, který vymezuje, že stavba se zatím bude týkat těch míst, na která jsou získána (ta tři) stavební povolení.

mgr.pavel

Nějak nerozumím tomu, proč se nejprve začíná s víceméně rekonstrukcí části která není tím nejužším hrdlem? Takto se situace zlepší až po dokončení 2.etapy..

Z 1.etapy reálně pomůže dopravě asi jen vybudování lávky, pokud se tím zároveň zruší i oba přechody pro chodce – ty i dnes výrazněji snižují propustnost komunikace (ale rozhodně je jich tam nyní potřeba).

DJ

Protože pro reálný rubání tunelu, který musí být pro rozšíření úzkého hrdla hotový, jsou potřeba úpravy za úzkým hrdlem.

xyz

Spolek Voda z Tetčic je znám především letitým odporem proti elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna. Právě na této trati Tetčice leží. = ve skutečnosti „příslušný městský úřad je znám letitou neschopností se vypořádat s nesmyslnými (pokud tedy jsou nesmyslné) námitkami tohoto spolku“ (jak vidno, v Brně to u této stavby učinil stavební úřad vcelku rychle). „Ředitelství silnic a dálnic začne ve středu stavět další část Velkého městského okruhu v Brně. Spolek Voda z Tetčic, který stavbu blokoval, neuspěl s rozkladem proti stavebnímu povolení.“ = tento spolek stavbu „blokoval“ cca 2 měsíce (poté se příslušný úřad v souladu… Číst vice »

DJ

Malé upřesnění: ten rozklad ještě nevypořádali, začali stavět 3 objekty ze čtyř, které napadeny nebyly…

Asdf

Nebylo by levnější vést jízdní pruhy směrem na Žabovřesky na mostní konstrukci nad tramvajovou tratí , než prorážet tunel pro tramvaj?

Lip

Bylo posouzeno 10 variantnich reseni. Duvodem teto varianty je ze cast hluku bude v tunelu a hlavne se nebude silnice rozsirovat smerem do reky. Dnes je nad rekou veden chodnik na konzolach a na techto konzolach je tusim zavesena kanalizace .

Asdf

Otázka je, jestli víc hluku způsobí tramvaj, nebo neustále projíždějící auta včetně nákladních. Ale to jistě posuzovatelé variant zohlednili 😉

Nekdo

taky muze byt jeden smer na estakade nad druhym – zcela bezne v USA. jenze v Cechistanu je potreba nalezt nejdrazsi reseni a pak jeste pres viceprace odklonit dalsi penize. ANO, budou se mit lepe!

mgr.pavel

Ano, je vybráno nejdražší (a imho zbytečně) řešení. Nicméně to bylo rozhodnuto již před nevím kolika lety (prý i sjezd z MÚK Hlinky směrem na sever byl k tomu optimalizován), kdy ANO ještě nemělo na nic vliv.

ANO nemám rád, dost i kvůli (z)řízení dopravy, ale za toto afaik nemůže.

Asdf

„Spolek Voda z Tetčic je znám především letitým odporem proti elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna. “

A uvádí, z jakého důvodu? Připadá mi ten spolek tak trochu vyšinutý.

železničář v důchodu

On to navíc asi je „spolek“ jen formálně (a má jen jednoho člena) …

Nekdo

ten jednoclenny spolek tvrdi, ze lide nemaji za praci dochazet do Brna (potazmo kamkoliv jinam) ale ma byt pro ne dost prace v miste bydliste, v tomto priprade, tedy v Tetcicich.

PetrN

Jo a ještě prý prohlásil, že se má místo modernizace současná trať zrušit a postavit namísto ní cyklostezka 😀

xyz

Tuto věc tento spolek „údajně“ řekl – tvrdila to nějaká úřednice (či mluvčí?) veřejné správy, že představitel tohoto spolku toto údajně řekl (tzn. nejde o citaci, přesto to média bez ověření zveřejnila). Je snad jasné, že argumenty typu „lidé nemají jezdit do Brna“ a „nechci trať, chci cyklostezku“ by okamžitě byly shozeny se stolu a nepřinesly by mnohaleté „zdržení“, tzn. argumenty jsou zjevně pádnější (nebo že by neschopnost příslušných úředníků byla tak velká?). Tak či tak: Jmenovaná stavba (jejíž letitý odklad NEMÁ žádný vliv na počet vlaků, které předmětným vlakem reálně mohou projet; limitujícím úsekem co do kapacity je brněnský… Číst vice »

Vít Jůza

Jak víte, že je jednočlenný? U lajdáckého spolku nezveřejňujícího výroční zprávy nedokážu ověřit … .