cargo

Stavba části brněnského okruhu začíná, zakázku vyhrálo sdružení vedené Strabagem

VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413

/TEXT AKTUALIZOVÁN/ Ředitelství silnic a dálnic začne ve středu stavět další část Velkého městského okruhu v Brně.  Společná investice ŘSD

/TEXT AKTUALIZOVÁN/ Ředitelství silnic a dálnic začne ve středu stavět další část Velkého městského okruhu v Brně.  Společná investice ŘSD a Brna přijde na 503 milionů korun s DPH. Stavba má začít, i když ŘSD stále nemá pro hlavní trasu stavební povolení.

Zakázku získalo nakonec sdružení firem Strabag, Imos Brno a Chládek a Tintěra Pardubice. Podle údajů v registru smluv  nabídlo druhou nejnižší cenu, levnější Eurovii porazilo díky delší záruce. Ve hře bylo celkem devět nabídek. Vítězné sdružení nabídlo záruku 84 měsíců na celou stavbu, Eurovia 66 měsíců. Podle dnes rozeslané pozvánky má stavba začít ve středu slavnostním poklepáním na základní kámen.

Jde o jednu z prvních zakázek v poslední době, které dokazují konec hladovění firem v dopravním stavitelství. S výjimkou Eurovie nabídli všechny firmy vyšší cenu než byla podle projektu.

VMO Brno, Žabovřeská. Pramen: ŘSD
VMO Brno, Žabovřeská. Pramen: ŘSD

Stavba 1,8 kilometru silnice má vést k odstranění úzkého hrdla mezi dvěma již vybudovanými úseky Velkého městského okruhu: stavbou MÚK Hlinky a Žabovřeská 2, kde je trasa omezena řekou Svratkou a příkrým skalním svahem Wilsonova lesa. V první etapě stavby budou přeloženy inženýrské sítě, vybudují se valy a postaví nový jízdní pruh ve směru na Pisárky. Dále bude zrekonstruována silnice ve směru na Královo Pole, vybuduje se lávka u zastávky Bráfova a opraví se most na Bystrc. Podle původního harmonogramu  mělo být hotovo do konce příštího roku, kdy měla začít druhá etapa. V jejím rámci bude proražen tunel pro tramvaj, přeloží se tramvajová trať a rozšíří se stávající silnice. Celkové náklady mají být zhruba 2,4 miliardy.

Stavební povolení napadl v létě spolek Voda z Tetčic, známý především letitým odporem proti elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna. Právě na této trati Tetčice leží. Předsedou spolku je podle veřejného rejstříku Josef Dvořák z Tetčic. Podle vyjádření ŘSD ale stále není rozklad vyřešen. Má ale povolení pro některé části stavby, proto může dojít k zahájení. 

(v původní verzi jsme chybně uvedli, že ministerstvo už vypořádalo rozklad spolku, to se zatím nestalo. ŘSD tak chce zahájit stavbu, na kterou nemá stavební povolení).

Spole

Tagy brno Chládek a Tintěra Pardubice I/42 VMO Žabovřeská Imos Brno Ředitelství silnic a dálnic Strabag Velký městský okruh Brno VMO Brno
18 komentářů