Stavaři posouvají železniční most přes Labe v Čelákovicích, aby mohli postavit nový
Rekonstrukce železničního mostu v Čelákovicích. Foto: Správa železnic
Mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem budou jezdit vlaky rychlostí až 140 km/h. Pod mostem budou moci plout vyšší lodě.
Takže jak dlouho bude nickolejný provoz? od teď do 18.12???
3 roky docela otravné výlukové činnosti a až se to na konci slavnostně otevře, bude cesta trvat stejně dlouho jako předtím, protože kolik času chcete ušetřit na 6 minutách cesty mezi Jiřinou a Lysou?
Kdyby se aspoň přidávala kolej pro zvýšení kapacity nebo stavěla nová napřímená varianta na 200+ km/h pro budoucí rychlé spojení Praha-Lysá-Mladá Boleslav…
To nejhorší už je za námi. Nejhorší to bylo od března do září, kdy se jezdilo jednokolejně Lysá – Káraný. Teď je to celkem v pohodě.
Říká se tomu rekonstrukce. Když uděláte nové omítky, nové podlahy, vyměníte okna a uděláte novou střechu, tak utratíte hodně peněz a přitom se místnosti nezvětší.
Když to neuděláte…
https://liberecka.drbna.cz/files/drbna/images/page/2017/01/15/1000×1000-1484495390-ruina-domu.jpg
Jenže tady se stará dřevěná okna mění za další dřevěná okna, místo toho aby se namontovala kvalitnější plastová a byl z toho do budoucna nějaký bonus a ne jen obnovení stavu – pokud se mám držet toho přirovnání…
A co by tedy mělo vzniknout na příměstské trati do Lysé? VRT?
Kvalitnější plastova?
Taky nechápu v čem jsou plastová okna lepší…😀
V ničem, je to úspora. Nemáte na kvalitní modřínová, tak dáte plast. Je to ošklivé, laciné řešení, ale máte teplo, chvíli pocit novosti a do roka většinou i plíseň.
A ještě ti přijde památkář, který řekne, že tam ty dřevěná okna mít musíš a musíš a musíš… (případ Vyšehrad)
Jenže vy chcete posouvat obvodové zdi, abych se přidržel toho porovnání.
PS: Návěstidla s LED světly tam možná budou.
jakobyste kolego nevěděl, že hlavní je přece čerpat rozpočtové prostředky a aby projektantsko-dodavatelský komplex mel plnou misku. Něco jako kapacita, rychlost, podmínky pro dopravce a už vůbec né komfort pro cestující od Správy zla nečekám
Dvě doplňující otázky:
1) Bude se po rekonstrukci jezdit >100 km/h, nebo se s tím jako jinde bude čekat „až bude ETCS“ ?
2) Kdy se očekává návrat rychlíků Pha – Hradec přes Lysou?
Díky.
1) bude se čekat na ETCS, a to se udělá až se dokončí celá trať Praha – Lysá (nevím jestli i včetně stanice Lysá). Na to, dělat ETCS po částech, je to příliš drahé.
Na to aby se zavedl provoz podle výhledového GVD, je nutno i Lysou přestavět. Hlavně kvůli současným jízdám vlaků do Milovic na čelákovickém zhlaví. A taky kvůli dojíždění rychlíků za ním.
2) Neočekává. Sice se s tím my počítalo v projektu ale R10 bude jezdit pravděpodobně i po rekonstrukci přes Sadskou a později pak do Poříčan po pilotní VRT.
Tam je jediný problém, totiž rozvázání vazby osobních vlaků od / do Ústí nad Labem a Mělníka s královéhradeckými rychlíky v Lysé nad Labem – kdyby se tohle podařilo nějak smysluplně vyřešit, tak by z pohledu cestovní doby i přístupnosti a možných dalších přestupních vazeb v Praze-Libni bylo trvalé vedení těch rychlíků přes Sadskou pro cestující určitě výhodnější.
Nechápu, kdy se ten most má stíhat zvedat při vytížení této trati (které navíc poroste).
Asi se moc nepočítá s loděmi vyššími než 5,25 v blízké a ani daleké budoucnosti. A občasná nadrozměrka popluje v noci, beztak bude čekat na vodu, až zapší a hned neuschne.
Přijde mi to jako řešení, kdy vlk se nažere (normy jsou splněny) a koza zůstává celá (může se stavět na starých pilířích).
Tady je Labe kanalizovaný, kvůli vodě se čekat nebude.
To sice ano, ale kontejnery ve třech vrstvách (ani nadrozměrné náklady ležáckých tanků, či novostavby lodí) se nebudou přepravovat jen z Vaňova do Týnce na Labem. Takže pokud taková potřeba nastane, určitě budou čekat na vodu (nebo na jez pod Děčínem, podle toho, co nastane dřív 🙂 ).
Než se ten most bude někdy doopravdy zvedat, tak to už tu nebudeme/te.
Jen jestli tu ještě bude ten most. 😉
On tam zase tak hustý provoz vysokých lodí nebude, pokud vůbec někdy bude. 🙂 A celé je to tak na 10 minut, loď může počkat, až bude na trati volno. Spíš je důležité, že dosáhnou 5,25 m v základní poloze mostu. To na nejbližších 20 let bude stačit.
Nejak to jde. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Skansen_Bridge
To je jiný druh konstrukce – anglicky bascule bridge. Tam se trolej provesi. V celakovicich bude lifting bridge.
Třeba tramvajový Schwanentorbrücke v Duisburgu se zvedá i s trolejovým vedením: https://files.structurae.net/files/photos/2776/d_dui_schwanentorbr._2.jpg
Jo, tak na tento jsem si nemohl vzpomenout, kde jsem ho viděl:
Eisenbahndrehbrücke über die Hunte https://www.komoot.de/highlight/187795 je s pevným trolejovým vedením (levý přítok Vezery u Brém).
Jak se vlastně řeší trolej na zvedacím mostě? Projíždí se to bez výkonu setrvačností se staženým sběračem, nebo je tam dosazena pevná trolej? Neumím si tam dost dobře představit klasickou trolej.
Při zdvižení mostu tam neočekávám žádný provoz vlaků. Takže tam nebude vadit běžná trolej.
V Holandsku jsem to videl bez troleje – jizda setrvačností.
Ja v Holadsku vetsinou videl pevnou trolej (na mostech, v tunelech, atd.).
V Německu mají pevné troleje a zdihají (nebo sklápí) se i s mostem. Typicky to bývá na dolních tocích řek, kde je potřeba zachovat provoz námořních lodí a krajina je natolik plochá, že pevný most s dostatečnou podjeznou výškou by byla monstr stavba. Ale i takové existují. Třeba https://de.wikipedia.org/wiki/Rendsburger_Schleife
Já bych si to představil i tak, že sloupy TV budou napevno a zdvihat se nebudou, drát se zdvižením mostní konstrukce přiblíží kolejím. Maximálně se může pro bezpečnost vypnout napětí.
Z 5,25 m na 7,1 m výšky půjdou kolej 2 metry nahoru, trolej je 5,3 metru vydoko. Takže po zvednutí mostu by byla trolej stále víc jak 3 metry od kolejí. To by šlo, vzdálenost od mostů nad trolejí bývá mnohem menší.
Ochranné pásmo troleje u střídavé trakce (25 kV) bývalo, nemýlím-li se, asi 1,5 metru, do toho by se i „zvedací“ část mostu ve zdvižené poloze vejít snad měla.