Stav železničních mostů se za 20 let zlepšil, opravu vyžaduje méně než 5 procent
Testování nosnosti mostu přes Hracholuskou přehradu. Foto: Jan Chaloupka
V přípravě jsou mosty v Mokropsích, přes vodní nádrž Orlík nebo viadukt v Brně,
pokud je to pravda tak v opačném kontrastu je ŘSD, které začne reagovat až teprve když je most v kritickém stavu…
Co most přes Otavu v písku?
To je včetně nezrušených, ale neprovozovaných úseků (Horní Slavkov třeba)?
Taky mi tam chybí Laa…
To je zrušený úsek. V 50 letech odstřelen a sešrotován. Spolu s železnou oponou to zajistilo nezadržetelný úpadek kdysi vnitrostátního spojení.
Tam chybí cca 6 mostů, tam se nedá nic kontrolovat a udržovat, a to ani pro nového vlastníka.
Jak to vypadá tedy s mostem na Výtoni? Bude se jen opravovat? Pane Sůro, nemohl byste k tomu udělat nějaký rozhovor? Díky
Výtoň se má kvůli rozhodnutí památkářů opravit. Ale zůstane mu halda vyjímek na rozměry a zatížitelnost (neplní TSI) a třeba nikdy nepůjde přepnout na střídavinu.
most na výtoni se měl rozebrat a postavit nový – nechal bych o tom hlasovat širokou veřejnost – buď chcete zachovat památku coby špunt na dopravní tepně, nebo chcete jezdit vlakem jako v 21,století
Ví někdo víc o rekonstrukci železničního viaduktu přes Svratku v Brně? Kolik bude mít kolejí?
Asi všechny čtyři. Do doby případného odsunu hlavního nádraží na jih není jiná možnost. Pár detailů z historie je možné nalézt zde https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADde%C5%88sk%C3%BD_viadukt
Informace o mostech v Brně vypadá na zastaralý údaj. Loni se spravovaly, dělalo se i szz a byla kvůli tomu celoroční výluka.
Tak na půl. Loni se opravoval pouze viadukt přes Opuštěnou. Ten vedlejší přes Svratku zůstal v původním stavu.