Letecké společnosti Letectví

Státní peníze nám k přežití nestačí, varoval Norwegian

Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen
Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen
Vláda dopravci zajistila úvěry v hodnotě 3 miliard norských korun. Krize v oboru bude trvat déle, připouští firma.

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle je první aerolinkou, která přiznala skutečnost, že na jaře přiznaná stání podpora na překonání následků koronaviru ji nebude stačit.

Firma to oznámila při páteční prezentaci výsledků za první pololetí. Za prvních šest měsíců dopravce prodělal 4,8 miliardy norských korun (12,2 miliardy českých korun).

„Jsme velmi vděční za záruku za úvěr, kterou jsme získali od norské vlády. Nicméně vzhledem k současné situaci to nebude stačit k tomu, abychom se touto dlouhou krizí dostali,“ uvedl šéf aerolinek Jacob Schram. Norská vláda se zaručila za úvěry ve výši 3 miliard norských korun.

Norwegian byl v problémech už před pandemií koronaviru, firma proměnila většinu dluhů v akcie. Společnost upozornila, že bude potřebovat na začátku příštího roku zřejmě další finanční injekci.

Podle zprávy pro investory je situace na trhu stále velmi špatná, v září firma nasadí do provozu 25 z celkových 140 letadel. Dopravce zcela pozastavil dálkové lety. Zatím má firma podle svého vyjádření zdroje k provozu, firma si vylepšila stav účtů i prodejem deseti letadel Boeing 737-800.

Většina z osmi tisíc zaměstnanců firmy dostala neplacené volno, do práce se jich vrátilo zatím jen 600.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
McJ

Přežije pouze nejsilnější nebo nejchytřejší, trh se aspoň pročistí od ACMI společností a omezí se globální přesuny lidí …

Anonymus

Je nekde prehled aerolinek, ktere letos zkrachovaly od koronakrize? Myslim,zcela zkrachovaly, uplne prestaly fungovat.

Tomas

zatím jich zas tak moc není . nad vodou je drží státy, které do nich lijeou až neuvěřitelné peníze.

chleba se začne lámat, až tyto programy skončí.

poletucha15

Chci se zeptat zda budou media psat o tom, ze v CR umrelo za prvni pololeti 2020 min lidi nez za predchozi tri roky za stejny obdobi?
Kdyz uz to stalo praci a tisice lidi 🙂

poletucha15

jasne tohle nebylo konkretne mysleno na Vas, spis obrazne.
Kdyz uz tu mame hafo tech, ktery tu tvrdi kolik opatreni zachranilo zivotu a tak…

beija

Nechci Vás podceňovat, ale stačí se podívat na počty úmrtí na koronavirus ve srovnatelně velkých státech. Na to nepotřebujete palcové titulky v médiích..Na to stačí 5-10min vyhledávání gůglem.

poletucha15

ktery statistiky pls myslite? ty kde se pocitaj do umrti pacienti na jiny chronicky nemoci? ty kde se pocitaj napr. v belgii obeti dopravnich nehod? Proto belgie zadala o sjednoceni postupu pri scitani umrti na covid? To ze na floride prestali pocitat docasne umrti protoze byli obeti covidu i motorkari co se zabili na motorce?

beija

Vyhledávejte ověřené, seriozní, nejlépe vědecké zdroje statistik..číst místní plátky typu českého Blesk nebo Super asi nebudou nejrelevantnější zdroj..A je nutné přihlédnout i k úrovni zdravotnictví v dané zemi…

Tomas

nemůžeš přece vůbec vycházet z těchto čísel. těch lidí zemřelo méně i díky tomu, že když sedíš defakto dva měsice doma, tak výrazně poklesne počet lidí, kteří zemřeli díky různým úrazům, nehodám a dalším věcem. no, a protože se šláplo na brzdu, tak ani na ten covid jich tolik nezemřelo. spousta lidí (zjevně včetně tebe) nechápe, že díky stopu na jaře neznáme vůbec čísla, kolik lidí by v důsledkui koronáče zemřelo – protože jsme tu žádný koronáč neměli. pokud se chcete dostat alespon k nejakym smysluplnym číslům, tak se podívejte (a do českých reálií převeďte) čísla z UK, spanelska, itálie,… Číst vice »

GPGP

Koukám zde jen odborníci, i za těch 25 let. může být norek od září rád… 🙂
Však ono se to příští rok zase rozlítá….

Kalina

Holt nezbývá než se smířit s faktem, že pro všechny zde už nebude místo. A to se týká všech zbytných činností a služeb.

noerf

Kalina: jenže většina aerolininek je státní. A tyto společnosti měli problémy i v době maximálního dopravního vrcholu (Al Italia, Norwegian). A vlády své krachující podniky zavřít nechtějí.

Kubrt

Norwegian není státní.

beija

Je to ale skutečně strategický dopravce, neb zajišťuje/zajišťoval dopravu v Norsku/ ve Skandinávii do takových míst a oblastí, kam se jiným, než historickým způsobem v některých ročních obdobích nedá dostat.. částečný OT – proto se třeba o Smartwings říci nedá, že je to strategický dopravce – ČR je vnitrozemský stát ve střední Evropě (žádný polární kruh nebo ostrovy) s poměrně hustou dopravní sítí, kde se všude dostanete vlakem, autobusem, autem.. Co se týká dálnic a silnic, česká vláda by si měla vzít příklad z Polska – tam v posledních letech výstavba dálnic a vysokorychlostních silnic skutečně jede..A u nich to… Číst vice »

dvojiteF

strategický dopravca pre Nórsko je keď tak Wideroe a nie Norwegian 😉

Tomas

zas tak moc jich statnich neni…

Anonymus

To je ten pronlem. Stejme jako Ceske drahy se dotuji firmy typu Alitalia. Hnus.