Státní firmu na výcvik pilotů koupí nejspíše její malajský zákazník
Nové simulátory na A320 a B737 MAX. Foto: CATC
Finální rozhodnutí o prodeji firmy je na ministrovi dopravy.
Finální rozhodnutí o prodeji firmy je na ministrovi dopravy.
Nevíte někdo proč stát prodává něco co funguje? To bude zase nějaký šméčko a malá domu.
Rovněž já nesouhlasím s prodejem Českého tréninkového centra. Věc, která z podstaty musí slušně vydělávat. Ach jo. Dokonce se na tom tady shodneme…
Vůbec se mi nelíbí ten přístup, že stát nemá vlastnit to či ono. Proč nevlastnit něco, co vydělává? Přece stát nemusí mít příjmy jen z daní. Čím více výdělečných firem bude vlastnit stát, tím nižší mohou být daně. Jen pro ilustraci, za tu část ČEZu, kterou si stát ponechal (tuším cca 2/3 firmy) inkasuje každý rok na dividendách něco mezi 12-13 miliardami (letos to výjimečně bude dokonce téměř 20 miliard). Chápu, že při „COVIDových“ schodcích rozpočtu z posledních let to nevypadá tak závratně, ale zkuste si to porovnat s deficity rozpočtu před COVIDem, příp. s rozpočtem nějakého menšího ministerstva či… Číst vice »
Tak snad budou ty experti co nadavaj na to ze letectvi stoji penize spokojeny.
Za 5 let uz tu vidim ty jejich komentare jak vlada nechala rozkrast vydelecny casti letiste, mezitim co kdyz se melo do litani neco malo nacpat tak tu meli plno reci jak si ma letectvi pomoct samo a lidi maj radsi jezdit vlackem.
Tak to opravdu nevymyslíš. Opravdu skvělý obchod pro malajce. Horší pro nás. Z krátkodobého hlediska na tom trošku vyděláme, ale dlouhodobě na tom budeme tratit.
docela by mne zajímala ta nájemní smlouva má hangar, zda ta nemá reálné větší cenu než firma…
Opravdu je normální, že někdo napíše, my jsme vyhráli jejich výběrové řízení ?
Proč píšete o B737 jako o simulátoru a o L410 jako o trenažéru? Lidi tady neví, že je to jedno a to samé a zbytečně je to plete.
To snad nemůžou myslet vážně, zbavit se takové cennosti a ještě v době, kdy by si na sebe určitě vydělala.
Chtěj to prodat CIZÁKŮM. Co na to Andy?
Tomu se říká výprodej… 😠😠😠
Proč by měl mít stát firmu na letecký výcvik, když ani nemáme státní aerolinky? Stát tu není od toho, aby podnikal.
Na letecký výcvik má armádu a policajty. Oběma složkám je ale B 737 k ničemu.
To jako vážne?
A nemá snad? Zajišťují také výcvik na provozovanou techniku.
https://www.policie.cz/clanek/policie-ceske-republiky-letecka-sluzba-824129.aspx
A opravdu netuším, k čemu by policajti potřebovali B737, vy ano?
Obdobně si armáda sama zajišťuje výcvik na stíhačky. Obojí je kritická infrastrukta státu, tam to dává smysl. Ale civilní dopraváky? Stát je bez peněz, po krizi. Ano, mohl by lidem sebrat majetky, protože dotace pro Agrofert proudí dál, ikdyž už se soudí a bude vracet.
Proč by nemohl stát podnikat, když se mu to podaří? Podnikat nemá v základních službách občanům typu zdravitnictví nebo školství, ale výcvikové středisko pro piloty, které uživí zájem z mnoha států do toho nepatří.
Protože ted výdělek firmy šel do kapes nás všem, pak půjde majitelům do Malajsie?