Státní dopravci volají po konkurenci v jiných zemích. Italské a německé dráhy chtějí komerční linky z Nizozemska
Frecciarossa 1000. Foto: Ilsa
Nizozemsko počítá s dalším přímým zadáním výkonů pro svého státního dopravce.
Jaký má smysl pouštět dcery státních dopravců někam do jiných států, když stát je špatný hospodář.
Přece jen soukromý dopravce umí jezdit bez zpoždění a levně.
Nebo to o špatném státu platí jen v ČR?
V ROH Bohumín bylo zase politické školení mužstva, co?
Protože i konkurence státních dopravců je konkurence?
Chtělo by se říct, že lepší něco, než nic, ale např. konkurence Renfe a SNCF teda rozhodně, svého času, neprospěla železniční dopravě mezi Španělskem a Francií, ačkoli vede mezi zeměmi vysokorychlostní trať, ale třeba už je dnes situace lepší a jezdí mezinárodní spoje v režii pouze jednoho z dopravců.
Vždycky se tvrdí/lo, že jedině privatizace vše zachrání.
A že stát je špatný hospodář.
Konkurence dvou špatných hospodářů je sice konkurence, ale…
To nevím. To tvrdil kdo? EU prosazuje liberalizaci železnice (tj. svobodný přístup), privatizaci nikdo nenutí.
Sakra, zasa žiadny záujem o prevádzkovanie vlakov Bratislava – Paris, Bratislava – Kodaň, Bratislava – Rotterdam alebo Bratislava – Miláno
Prešpork je predmestie Viedne a odtial vlaky do takýchto destinácií chodia.
Co vlastně až bude mít naše pendolíno ETCS, dojelo by do Amstru nebo Paříže?
Dojelo, ale není zájem. Hned v počátcích to stopli Němci šikovným požadavkem, aby jely dvě spřažené soupravy. A protože se ušetřilo na investicích, máme k disposici jen 7 souprav místo deseti plánovaných, a to bylo málo. Nyní už jen šest.
To mi pripomína jednu pieseň od Filipa, Lasicu a Satinského – Bolo nás jedenásť….
https://www.youtube.com/watch?v=U__ORXAhRKk
Vam prijde kapacita 333 mist pro linku Praha-Berlin dostatecna?
Do Mnichova by to stačilo, stejně jako eventuálně do Wroclavy.
Ono umi pendolino jet bez dratu, aby nejak dojelo do Mnichova?
Na výstavy bývá dotaženo. Tady by mohly být přes kopec dotaženy dráty.
Ono se na elektrifikaci té trasy nepracuje?
Ono sa dá dostať do Mníchova iba po trati bez drátov?
Tak to Pendolino má nedostatečnou kapacitu i na spoje jako je Praha – Cheb a muselo být na víkendy nahrazeno něčím kapacitnějším. Oproti jiným Pendolinům ve světě má navíc celé uspořádání první třídy (tj. 2+1) takže celá sedmivozová jednotka má kapacitu pouhých 331 cestujících. Na Berlinery by tak opravdu musela jezdi zdvojená aby nabídla podobnou kapacitu jako mají současné spoje (t.j. 486-544).
Nemyslím na Berlinery, myslím jako open access spoj navíc, jedna otočka… Přece jenom je to jeden a půl násobek letadla…
Do Amsterdamu asi těžko, když tam je 1,5kV… Navíc jenom s ETCS v Evropě zatím nikam moc nedojedete
Já bych řekl, že v Evropě mimo Česko a Německo nikde nejsou moc zvědaví na nějaké alternativní dopravce (v závazku) a vydržují si svoje národní dopravce.
A vědí taky proč. Čím víc dopravců, tím větší chaos.
Jasně! Raději ať si v PID koupí 50.000 lidí denně 1 lístek na autobus, 1 lístek na vlak a 1 lístek na tramvaj, hlavně když 5 šotoušů na výlet z Prahy do Berouna nemusí řešit, jestli pojedou podél vody nebo Hrbatou.
Jak souvisí integrované jízdné s počtem dopravců? Vždyť ještě donedávna jezdili v krajích s existujícím celoplošným IDS u vlaků jen ČD.
Lístek si koupit můžete to není problém (i když u vlaků u skupin a rodin se opravdu SJT lístek dost prodraží), ale i u PID mají mnozí dopravci problémy, že občas nepřijedou. Kupodivu zrovna u PID má největší kvalitu DPP vlastněný městem a ne soukromý dopravce.
Že sa o tom chaose nedá hovoriť v autobusovej doprave. Prečo neexistuje ešte stále celoštátne ČSAD?
Tak! Vyzobávat rozinky, to by se jim hodilo!
Proč vlastně Lufthansa nelítá z Furt im Wald?
Jeden vyzobávač řádí i v letectví. To si tu školu nemůže zařídit… v Českých Budějovicích?
https://zdopravy.cz/ryanair-postavi-v-krakove-sve-nejvetsi-vycvikove-stredisko-v-evrope-investice-presahne-tri-miliardy-korun-164764/
Jako že v Rakousku nebo Polsku nejdou jiní dopravci? 🤔
Nizozemsko, Británie, Dánsko nebo Švédsko? Tam už se tendruje dlouhá léta a nikoho to nevzrušuje.
Česko musí být zas papežštější než papež.
No třeba ve Švýcarsku jezdí na železnici v závazku přes 20 společností a nikoho to moc netrápí. Na IC linky (mimo závazek) má zatím monopol SBB, ale i to se nejspíš jednou změní.
Ale Švýcarsko není v EU, tam jim to nenadiktovali! 😛
Ale tie švajčiarske spoločnosti sú v drvivej väčšine tiež ,,štátny“ dopravcovia, ktorý patria kantonom.
Jo aha. Vy o nich nevíte, takže neexistují. Měli se Vám přijít představit osobně. Možná by se přišlo na to, že můžou existovat i firmy, o kterých nevíte. Dělat závěry z „neznám = není“ je poněkud…
1) pokud vznikne konkurence a budu jezdit bez dotací, tak budou úředníci, kteří je rozdělují zbyteční, tak musí chránit svůj píseček.
2) reálně vznikne podobně jako v dálkové autobusové dopravě několik velkých dopravců
3) bude otázka, jak se bude soutěžit dotovaná doprava, protože způsob vypsaných tendrů bude ukazovat, zda-li tam zůstanou stávající dopravci, nebo nejlepší nabídka.