Státní DB Regio získala v Sasku zpět provoz na tratích, kde zkrachoval soukromý dopravce
Siemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhy
Po letech ztrát výkonů v Sasku získala dceřiná společnost Deutsche Bahn DB Regio velkou zakázku hned za českými hranicemi. Dopravní
V Čechách by si zasloužil zkrachovat jeden nejmenovaný dopravce. Za to co předvádí o tom s čím nechává lidi vozit v příšerách a říká tomu moderní vozy což sice jsou ale to co je to za chrochtadlo o tom jak příšerné to má rozjezdy a starty. No prostě hrůza a taky o tom co předvedl na svém startu. O tom co si cestující museli prožít. Regio Jet to není.
Jj Arriva vlaky….
Hlavně by bylo (minimálně pro nás) zajímavé, kdyby je napadlo obnovit i provoz na aspoň některých nyní už neprovozovaných tratích, aby tam bylo možno jezdit po (i jen relativním) příhraničí jako dřív – ale toho už se, bohužel, asi nedočkáme (já tedy určitě ne) …
Mezi řádky tedy z článku vyplývá, že klesá potenciální šance získat ojetá desira pro provoz v ČR.
Což je jedině dobře.
814 je asi lepší, co… dejte tomuhle … už někdo krumpáčem do hlavy, díííík!
Sice přijde uplatnění pro Desira DB, ale zase vyzbudou ta Desira, která tam jezdí nyní. 🙂
(I když je samozřejmě možné, že i ta najdou uplatnění např. jinde v rámci Německa či v ještě úplně jiné zemi.)
Nebo je možné,že DB převezmou leasing těch 15 Desir co má teď pronajatá MRB od Alpha Trainu a která měla předtím pronajatá Städtebahn…Prostě jen opět změní livery a budou jezdit dál tam co v minulosti a současnosti…
Jak to vlastně je s vozy, které tam jezdí nyní? Po krachu původního dopravce připadla bance (věřitelům), od kterých si je pronajal dočasný dopravce?
Viz výše -patří Alpha Trainu, Städtebahn je měl pronajaté, MRB leasing převzala.
Třeba pro provoz v ČR nezůstanou ani ta současná Desira. Souprava 2 x B na lince U28, s posilovými vozy též 2 x B v úseku Děčín-Bad Schandau, už se těší na své cestující.
A do Sebnitz bude jezdit co? Jinak minimálně dvě Desira se už nějaký čas válí opět v Děčíně.
Ojetých Desir bude v dalších letech na trhu stále dost. V tomto provozním souboru sice nahradí Desiro jiné Desiro, ale mnohde po Německu budou v následujících 2 letech nasazeny místo Desir nové vozy. Desira se prý dobře prodávají i jako ojetá.
Také ale možná v Německu zjistí, že rekonstruované desiro je také vhodný stroj a v některých provozních souborech jim bude stačit.
V Německu je takováto soutěž, vzhledem ke krátké lhůtě do zahájení provozu, spíše výjimkou. V drtivé většině jsou soutěže regulérní, co se zahájení provozu týče, taktéž i vozového parku. V současnosti jsou povětšinou objednávána nová vozidla Alstom Lint. A to jak v dieselovém provedení, tak i kupodivu velké počty na vodík. Dále jsou v DE v čím dál větší míře k vidění nové soupravy Pesa Link (Regioshark). Které i přes počáteční porodní bolesti již jezdí. Dá se tedy předpokládat, že Německý trh s ojetinami bude směřovat spíše k ojetými vlakům Alstom Lint, než k Siemens Desiro. Zajímavou alternativou budou do… Číst vice »
Je to velmi pravděpodobné. Již se to i děje. Že někde stačí i německým objednatelům rekonstruovaná Desira.
Mě na tom fascinuje, že je kontrakt přidělen téměř rok a půl před zahájením provozu. U nás jen těžko představitelné, tady řešíme vše na poslední chvíli.
A i toho 1,5 roku je na německé poměry relativně krátkých. Ta doba tam bývá i delší.
I když – v tomto kontraktu zjevně nebyla podmínka nových vozidel (viz nasazení Desir).
U kontraktu s nasazením nových vozidel ta lhůta (logicky) ještě delší bývá.
„VVO počítá se zvýšením provozu proti současnému stavu, ráno a odpoledne budou vlaky jezdit v půlhodinovém taktu.“ Což na přinejmenším části jmenovaných tratí znamená nutnost zřízení nových výhyben/stanic, protože před cca 20 lety (nejen) na těchto německých vedlejších tratích došlo k vytrhání všeho nadbytečného, kdy např. na trati na Altenberg (38 km) se dá křižovat jedině uprostřed celé trasy – ve stanici Glasshütte, tzn. nyní tam nelze jezdit častěji než každou hodinu. Podobně tak na trati Pirna – Neustadt (29 km), kde jediná možnost křižování je ve stanici Dürrröhrsdorf (13 km od Pirny, 16 km od Neustadtu) a také se… Číst vice »
Možnou odpověď na moji otázku přináší odkazovaná tisková zpráva https://www.vvo-online.de/doc/pm/200603_PI_ZVV.pdf: „“Besonders freut uns, dass wir die geplante Taktverdichtung nach Kamenz umsetzen können, da der Freistaat dem Verbund die benötigten zusätzlichen Mittel zur Verfügung stellt.“ Zukünftig fahren die Züge montags bis freitags zwischen 4.30 Uhr und 8.30 Uhr sowie zwischen 14.00 Uhr und 18.30 Uhr statt stündlich alle 30 Minuten.“ Z čehož vyplývá, že posílení na 30min. interval se týká jen linky Dresden – Kamenz, tedy na trati, kde ten 30min. interval zavést lze i na nynější infrastruktuře (i když v minulosti byly zrušeny stanice Grossröhrsdorf a Bischheim-Gersdorf, tak naopak stanice… Číst vice »
Ale je předpokládáno. Do roku 2025 se má obnovit infrastruktura v úseku Dresden-Klotzsche – Ottendorf-Okrilla Süd tak, aby i tam byl možno jezdit každých 30 min.